Μοντέλα που ξεχάσαμε πως έτρεξαν σε αγώνες
6) Suzuki Ignis JWRC
Από το πολυτελές μεγαθήριο περνάμε σε ένα ελαφρύ και μικρό hatchback, το Suzuki Ignis, το οποίο έτρεξε στο JWRC. Μέχρι τότε, η Ιαπωνική εταιρεία ήταν γνωστή στο χώρο των αγώνων μέσω των μοτοσυκλετών και των εκτός δρόμου οχημάτων, και το μικρό Ignis αποδείχθηκε επιτυχημένο, τόσο στις ειδικές διαδρομές όσο και στην απήχηση που είχε στο κοινό.
Για να το γιορτάσει, η εταιρεία παρουσίασε το Ignis Sport, που είχε πολύ πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με το απλό μοντέλο, ενώ παράλληλα διέθετε ισχυρότερο κινητήρα, χαμηλότερη και πιο σφικτή ανάρτηση, καθώς και πιο κοντό κιβώτιο ταχυτήτων.
7) Porsche 959
Η Porsche 959 ζει αδίκως στη σκιά της 911, αφού έχει ενδιαφέρουσα ιστορία και πολλές καινοτομίες. Η αιτία δημιουργίας της ήταν η συμμετοχή της εταιρείας στο Group B, ενώ έπειτα κατασκευάστηκαν μοντέλα για πώληση και κυκλοφορία στο δρόμο. Στο Rally Paris-Dakar του 1986, οι 959 κατέκτησαν την 1η, 2η και 6η θέση. Ο κινητήρας που διέθεταν τα μοντέλα απέδιδε 450 ίππους χάρη στην προσθήκη 2 turbo. Το σύστημα όχι μόνο διατηρήθηκε στις «πολιτικές» 959, αλλά χρησιμοποιήθηκε και σε όλες τις μελλοντικές turbo Porsche.
Όταν παρουσιάστηκε, το αυτοκίνητο ήταν το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής του κόσμου, με τελική ταχύτητα 339km/h. Εκτός αυτού ήταν ένα από τα πιο τεχνολογικά καινοτόμα μοντέλα που είχαν κατασκευαστεί μέχρι τότε, και ο προπομπός όλων των μελλοντικών sport κατασκευών.
8) Mazda 323 GTX
Συνήθως όταν ακούμε «Ιαπωνικό τετρακίνητο αγωνιστικό», το μυαλό μας πηγαίνει στα Mitsubishi Lancer και το Subaru Impreza. Υπάρχει και άλλο ένα όμως, με προέλευση από τη Hiroshima.
Παράλληλα με τα οικογενειακά 323 sedan που γνωρίσαμε στους ελληνικούς δρόμους, η Mazda δημιούργησε και ένα τετρακίνητο turbo μοντέλο, βασισμένο στην 3θυρη hatchback έκδοση. Το 323 GTX συμμετείχε από το 1985 στα Rally, στην κατηγορία Group A, και διέθετε 250 ίππους και ελαφρύ αμάξωμα. Το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο, και ώθησε την εταιρεία στη δημιουργία δεύτερης γενιάς, το 1989.
Τα «πολιτικά» Mazda 323 GTX και GTR είναι ιδιαίτερα σπάνια σήμερα, και, παρόλο που τα Ιαπωνικά μοντέλα είχαν περιοριστή χιλιομέτρων στα 180km/h, αυτός μπορούσε να τεθεί εκτός λειτουργίας εύκολα με την αφαίρεση μίας βίδας πίσω από το κοντέρ. Έξυπνο.
9) Toyota Corolla WRC
Τετρακίνητο αγωνιστικό Toyota με τον θρυλικό 3S-GTE κινητήρα. Και όμως, δεν αναφερόμαστε σε Celica, αλλά σε Corolla, και πιο συγκεκριμένα στην τρίθυρη E110 που έτρεξε στο WRC από το 1997 έως το 1999.
Παρόλο που το μοντέλο έμοιαζε με μία πρησμένη Corolla, σαν αυτή που είχε ο γείτονάς μας, ο κινητήρας και η τετρακίνηση ήταν δανεισμένες από την Celica GT-Four ST205. Το πολεμικό αυτοκίνητο απέδιδε 300 παρά 1 άλογα, και χάρισε στην Toyota τον τίτλο των Κατασκευαστών στο WRC το 1999.
Ο πνευματικός διάδοχος της Corolla WRC είναι το Yaris WRC, που έκανε το ντεμπούτο του τη σεζόν του 2017.
Σελ. 1 | Αυτά τα μοντέλα έτρεξαν σε Rally! Τα θυμάστε; |
Σελ. 2 | Διάσημα μοντέλα με άγνωστη αγωνιστική ιστορία |
Σελ. 3 | Μοντέλα που ξεχάσαμε πως έτρεξαν σε αγώνες |