Η ιστορία της Vector από το 1990 έως σήμερα
Το πρώτο μοντέλο υπό το νέο καθεστώς, ήταν το Vector M12 το οποίο διέθετε έναν V12 κινητήρα της Lamborghini. Αυτή η παράδοξη απόφαση εξηγείται εύκολα από το γεγονός πως η Megatech ήταν εκείνη την περίοδο ο ιδιοκτήτης της Lamborghini, την οποία πούλησε στην Audi το 1998.
Η επιστροφή στις αμερικάνικες ρίζες έγινε το 1999 με το Vector SRV8 που είχε κινητήρα από Chevrolet Corvette. Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του μοντέλου, η Vector έκλεισε, έχοντας κατασκευάσει 1 μόνο αντίτυπο.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, κυκλοφορούσαν φήμες πως ο Gerald Wiegert ετοίμαζε την επάνοδό του. Αυτή έγινε το 2008, με το πρωτότυπο Vector WX8. Η επαγγελματική κάρτα του Wiegert τον περιέγραφε ως Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Vector Motors Corporation, μία ξεκάθαρη απόδειξη της επιστροφής του ιδρυτή, και της πρόθεσής του να συνεχίσει να καινοτομεί. Το νέο μοντέλο διέθετε αλουμινένιο κινητήρα V8 10.000 κυβικών, απόδοσης 1850 ίππων, χάρη σε έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή. Σύμφωνα με αναφορές της εταιρείας, το αυτοκίνητο μπορούσε να επιταχύνει μέχρι τα 443km/h. Θυμίζοντας την εμπλοκή του κ. Gerald στη δημιουργία του σχεδιαστικού κέντρου Calty της Toyota, τα εμπρόσθια φανάρια του WX8 ήταν από Toyota Supra.
Παρατηρώντας την πορεία του Gerald Wiegert, θα λέγαμε πως δεν είχε απλά κακή τύχη. Δεν είχε καθόλου από αυτή. Ξεκινώντας ξανά από το 0, προσπαθούσε μέχρι σήμερα να βρει επενδυτές και να συνεχίσει την εξέλιξη ενός νέου, ακραίου supercar. Θα μπορούσε να είχε αποφασίσει να φτιάξει ένα πιο εύκολο project, ή να συνεργαστεί με μία μεγάλη εταιρεία, η οποία θα του παρείχε ενίσχυση, τόσο οικονομική όσο και μηχανολογική. Παρόλα αυτά, δεν είχε μετανιώσει για τίποτα, αφού δήλωσε πρόσφατα πως «Θέλω αυτή η ιστορία να γίνει ένα μάθημα για το πόσο δύσκολο είναι να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου. Θα ήθελα να εκφράσω τις δυσκολίες του να παραμένεις στο δρόμο σου, αντιμετωπίζοντας εμπόδια που θα έκαναν άλλους να παρεκκλίνουν της πορείας τους, ή να τα παρατήσουν».
Ωστόσο, δεν πρόλαβε να υλοποιήσει το όραμά του για το επόμενο μοντέλο. Ο Gerald Wiegert έφυγε από τη ζωή στις 15 Ιανουαρίου του 2021. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το Vector W8 ήταν το magnum opus του. Με την εμφάνιση από το μέλλον, την εξωφρενική ιπποδύναμή του με τις πυρακτωμένες τουρμπίνες και την καμπίνα του μαχητικού, θα συνεχίζουμε να το οδηγούμε κυνηγώντας την μέγιστη τελική ταχύτητα. Έστω και αν αυτό γίνεται μόνο στο Gran Turismo.
Σελ. 1 | Η εξωφρενική εταιρεία που ήθελε να «χτυπήσει» τα ιταλικά supercars |
Σελ. 2 | Ο θρύλος του Vector W8 |
Σελ. 3 | Η ιστορία της Vector από το 1990 έως σήμερα |