autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η λύση των Twin-Scroll και Twin-Turbo

Η λύση των Twin-Scroll και Twin-Turbo

Διαβάστηκε από 9826 αναγνώστες - 27/10/2023

Οι δύο αυτές υλοποιήσεις δημιουργήθηκαν για την εξάλειψη του «turbo lag» και πολλοί έχουν ταυτίσει τις συγκεκριμένες έννοιες, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι σωστό. Ξεκινάμε από την τεχνολογία Twin-Scroll, η οποία για πρώτη φορά ενσωματώθηκε σε κινητήρα της Mazda. Τα συγκεκριμένα συστήματα δίνουν έμφαση στον τρόπο διαχείρισης των καυσαερίων, δηλαδή το «θερμό μέρος» του turbo σχεδιάζεται εντελώς διαφορετικά. Η εξαγωγή χωρίζεται σε δύο τμήματα, όπου από το πρώτο περνούν τα καυσαέρια των μισών κυλίνδρων και από το άλλο το καυσαέρια των υπολοίπων. Το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι τα δύο τμήματα έχουν διαφορετική διατομή, με αποτέλεσμα το ένα εκ των δύο να αυξάνει την ταχύτητα των καυσαερίων στις χαμηλές στροφές μικραίνοντας σημαντικά την διατομή. Η αυξημένη ταχύτητα των καυσαερίων επιτρέπει αποτελεσματικότερη περιστροφή της φτερωτής στις χαμηλές στροφές, συμβάλλοντας στην εξαφάνιση του «turbo lag».

Η δεύτερη τεχνολογία ονομάζεται Twin-Turbo και είναι τελείως διαφορετική από το Twin-Scroll, αφού σε αυτή την περίπτωση έχουμε και ένα δεύτερο turbo. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, μία φτερωτή μικρότερης μάζας, έχει μικρότερη αδράνεια και κατ επέκταση μπορεί να περιστραφεί πολύ πιο εύκολα μειώνοντας την υστέρηση σε χαμηλές στροφές. Οπότε αντί για ένα μεγαλύτερο turbo, επιλέγονται δύο μικρότερης μάζας. Κάπου εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρα από το twin-turbo πολλές φορές χρησιμοποιούνται δύο turbo με διαφορετικές διαστάσεις. Το ένα είναι μικρό ώστε να περιστρέφεται εύκολα στις χαμηλές στροφές που η ροή των καυσαερίων είναι χαμηλή, ενώ το δεύτερο είναι μεγάλο προκειμένου να παρέχει την απαιτούμενη ισχύ καθώς αυξάνονται οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

Σελ.
1
Ξέρεις τι είναι το «turbo lag»;
Σελ.
2
Η λύση των Twin-Scroll και Twin-Turbo
Σελ.
3
Ηλεκτρικό turbo και μεταβλητής γεωμετρίας