Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Η αγωνιστική πορεία του Mitsubishi Galant VR-4

13/5/2021

Το αγωνιστικό μοντέλο απέδειξε την αξία του από την πρώτη στιγμή, το 1988 στο Βρετανικό RAC Rally, όπου ο Ari Vatanen ήρθε πρώτος σε 2 ειδικές. Το επόμενο έτος, το αυτοκίνητο κέρδισε το Rally 1000 λιμνών και το RAC, με τους Mikael Eriksson και Penti Airikkala αντίστοιχα πίσω από το τιμόνι, και το 1990 ήρθε πρώτο στο Rally της Ακτής Ελεφαντοστού, με οδηγό τον Patrick Tauziac.

Το 1991 η Mitsubishi παρουσίασε μία βελτιωμένη και ελαφρύτερη έκδοση του αγωνιστικού Galant, την VR-4 Evo, προοικονομώντας το όνομα ενός μοντέλου που θα λατρεύαμε στο μέλλον. Εξωτερικά, οι αεραγωγοί εμπρός μεγάλωσαν, και η αεροτομή πίσω ήταν πιο ευμεγέθης. Το βάπτισμα πυρός έγινε στο δικό μας Rally Ακρόπολις, στο οποίο ο Σουηδός Kenneth Erikkson ήταν γρηγορότερος από τον ανταγωνισμό και πήγαινε για την πρωτιά. Ένα ατύχημα κοντά στην Αθήνα όμως του στέρησε τη νίκη. Αυτή ήρθε στο Rally Σουηδίας, ενώ το ίδιο έτος, στην Ακτή Ελεφαντοστού, ήρθε πρώτος ο Kenjiro Shinozuka, ο οποίος έγινε ο πρώτος Ιάπωνας που κερδίζει σε αγώνα του WRC, επαναλαμβάνοντας το ίδιο την επόμενη χρονιά.



To 1992 η 6η γενιά του Galant έφτασε στο τέλος της καριέρας της και αντικαταστάθηκε από την 7η. Η Mitsubishi θεώρησε πως το αυτοκίνητο ήταν αρκετά ογκώδες για να μπορεί να αλωνίζει με άνεση τις ειδικές διαδρομές, και έτσι, για τη σεζόν του 1993 επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα άλλο, μικρότερο sedan, με τα ίδια μηχανικά μέρη, κάνοντας την αρχή του έπους που ονομάζεται Lancer Evolution.

Χωρίς τους περιορισμούς από αγωνιστικούς κανόνες, η εταιρεία με σήμα τα 3 διαμάντια διατήρησε την τετρακίνηση στη νέα γενιά του Galant VR-4, ενώ υιοθέτησε ένα δίλιτρο twin turbo V6 μοτέρ, το οποίο είχε πιο ραφιναρισμένη λειτουργία, που άρμοζε σε ένα μεγάλο sedan, στρατηγική που επαναλήφθηκε και στην 8η γενιά, που ήταν το 3ο και τελευταίο Galant VR-4 που δημιουργήθηκε. Με παραγωγή από το 1996 έως το 2003, το αυτοκίνητο είχε έναν twin turbo V6 2500 κυβικών. Η ισχύς ήταν πλέον 280 ίπποι, και τα 100km/h από στάση έρχονταν σε 5,3 δευτερόλεπτα. Το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, μπορούσε να προσαρμόζεται στο οδηγικό στιλ του ιδιοκτήτη.



Το Mitsubishi Galant VR-4 με την διακριτική εμφάνιση ξεκίνησε ως ένα πολεμικό homologation special όχημα, δημιουργημένο για να κερδίζει τα χρονόμετρα στα Ράλι, και, στις 2 γενιές που ακολούθησαν, εξελίχθηκε σε ένα supersedan.  Απώλεσε νωρίς τον μυθικό 4G63T κινητήρα του, για να τον δωρίσει –ιπποτικά, κατά το όνομά του- στο λατρεμένο Lancer Evolution, το οποίο χάραξε τη δική του λαμπρή πορεία τόσο στις ειδικές διαδρομές των επίσημων αγώνων, όσο και ανεπίσημα, στους ερημικούς δρόμους τις νύχτες, κρατώντας τη σημαία της Ralliart ψηλά.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει