Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Το WRC και τα Sunny GTi-R στην Ευρώπη

Το WRC και τα Sunny GTi-R στην Ευρώπη

Διαβάστηκε από 13465 αναγνώστες - 10/3/2024

Το 1991, αφού είχαν παραχθεί τα απαραίτητα 5.000 «πολιτικά» αντίτυπα που ήθελαν οι κανονισμοί, η Nissan συμμετείχε στα Rally. Δυστυχώς, το intercooler που βρισκόταν επάνω από τον κινητήρα, δεν ήταν αποδοτικό στα αγωνιστικά μοντέλα, που είχαν πιο «πιεσμένα» μοτέρ, κάτι που γινόταν χειρότερο στα ζεστά κλίματα. Τα αρχικά αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Όλη τη χρονιά το αγωνιστικό εξελισσόταν και γινόταν πιο αξιόπιστο, αλλά η εταιρεία απαιτούσε από το ξεκίνημα μόνο νίκες.  Έτσι, το 1992 η εκστρατεία στις ειδικές διαδρομές εγκαταλείφθηκε άδοξα, αφήνοντάς μας να αναρωτιόμαστε για το τι θα είχε γινει εάν υπήρχε λίγη περισσότερη υπομονή και υποστήριξη.



Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο αγαπήθηκε από το κοινό και σημείωσε λαμπρή καριέρα στο δρόμο, χάρη στα πολεμικά χαρακτηριστικά του. Στα τέλη του 1991, το μοντέλο ήρθε και στην Ευρώπη, ως Sunny GTi-R. Τα μηχανικά μέρη ήταν πανομοιότυπα, με μόνη αλλαγή την διαφορετική χαρτογράφηση του εγκεφάλου, λόγω των χαμηλότερου αριθμού οκτανίων που έχει βενζίνη στη Γηραιά Ήπειρο. Η ιπποδύναμη ήταν πλέον 220 άλογα, και η ροπή 267Nm. Εξωτερικά, τα αυτοκίνητα ξεχώριζαν από τον μακρόστενο χώρο της πίσω πινακίδας.

Το Nissan Sunny GTi-R, ήταν ο μικρός αδελφός του Skyline GT-R, ο οποίος, χάρη στο αμάξωμά του, είχε χώρο για 5 επιβάτες και την πρακτικότητα του απλού μοντέλου. Όταν ο οδηγός αποφάσιζε να βυθίσει το δεξί πόδι «στο πάτωμα», ο μυθικός SR20DET μετέτρεπε το τρίθυρο όχημα με την κραυγαλέα εμφάνιση σε πύραυλο. Η βελτιωσιμότητα του συγκεκριμένου μοτέρ, η τετρακίνηση, καθώς και το ελαφρύ βάρος του οχήματος, έχουν αναγάγει το αυτοκίνητο έναν Ιαπωνικό θρύλο.



Συνολικά κατασκευάστηκαν 14.613 GTi-R, με τα 771 από αυτά να είναι ευρωπαϊκά Sunny. Τα αριστεροτίμονα μοντέλα ήταν 668, αριθμός που κάνει το μυθικό GTi-R εξαιρετικά σπάνιο, ειδικά αν αναφερόμαστε σε κάποιο που διατηρεί τον εργοστασιακό του χαρακτήρα.

Στην ορολογία των αστροφυσικών, ως Pulsar ονομάζεται μία κατηγορία αστέρων νετρονίου. Ως αστέρας έλαμψε και το μικρό Nissan, το οποίο, παρόλο που δεν πέτυχε τον αγωνιστικό του στόχο, κατάφερε να καθιερωθεί στη μνήμη των «βενζινοαίματων» ανά την υφήλιο ως ο μικρός Godzilla. Το σκληροπυρηνικό hatchback με την τεράστια αεροτομή, το turbo μοτέρ και το DNA από το WRC που έγινε το GT-R τσέπης, είναι ένας cult, underground ήρωας των 90s, και μας θυμίζει για ποιο λόγο αγαπήσαμε τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης δεκαετίας.
 
 

Σελ.
1
Nissan Sunny GTi-R: Ο μικρός Godzilla
Σελ.
2
Το WRC και τα Sunny GTi-R στην Ευρώπη