autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι μάρκες που έπαψαν να υφίστανται

Οι μάρκες που έπαψαν να υφίστανται

Διαβάστηκε από 7850 αναγνώστες - 14/10/2024

Daewoo

Μια αρκετά δημοφιλής εταιρεία στη χώρα μας, η κορεάτικη Daewoo ξεκίνησε την πορεία της ως «National Motor» το 1937 και από το 1962 συναρμολογούσε και διέθετε προς πώληση τα Datsun Bluebird στην Κορέα. Για ένα διάστημα είχε συνεργασία με την Toyota, και από το 1972 και έπειτα συνεργαζόταν στενά με την GM. Το 1982, η «GM Korea» όπως ονομαζόταν τότε εξαγοράστηκε από την βιομηχανία-κολοσσό «Daewoo», και ξεκίνησε να παράγει αυτοκίνητα με αυτή την ονομασία πλέον.

Το 1992 έληξε η συνεργασία της εταιρείας με την GM, και το 1996 είδαμε το πρώτο καθαρά Daewoo μοντέλο, το Lanos, ενώ το 1998 παρουσιάστηκε το Matiz, που έγινε το best seller της μάρκας. Με αξιόπιστα μηχανικά μέρη, αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας της GM και ιταλικό σχεδιασμό από ονόματα όπως Giugiaro και Bertone, τα Daewoo έγιναν γνωστά σαν τίμια αυτοκίνητα με προσιτή τιμή.

Η Daewoo ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος κορεάτικος κατασκευαστής αυτοκινήτων, μετά τη Hyundai, αλλά το 1999 η μητρική εταιρεία χρεοκόπησε και αναγκάστηκε να πουλήσει το παρακλάδι των αυτοκινήτων. Εδώ έκανε την εμφάνισή του ο παλαιός συνεργάτης, δηλαδή η GM, που αγόρασε την Daewoo και συνέχιζε να εξελίσσει και να κατασκευάζει τα μοντέλα της, μετονομάζοντάς τα το 2005 σε Chevrolet. Παρόλο που η ονομασία είχε καταργηθεί, οι πνευματικοί απόγονοι της Daewoo συνέχισαν να πωλούνται μέχρι και τα τέλη του 2015, που η Chevrolet σταμάτησε να διαθέτει αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Scion

Μια μάρκα σχετικά άγνωστη εδώ , αφού υπήρχε μόνο στην Αμερική και τον Καναδά, η Scion ιδρύθηκε από την Toyota το 2003 με σκοπό να προσελκύσει πελάτες μικρής ηλικίας.
Τα μοντέλα της ήταν κυρίως coupe, με στυλ και τιμή που θα κέρδιζε τους νέους. Οι χαμηλές τιμές απόκτησης ήταν εφικτές χάρη σε ένα μόνο διαθέσιμο πακέτο εξοπλισμού, και στη συνέχεια η εταιρεία προσέφερε περίπου 150 διαφορετικά αξεσουάρ, από έξτρα ηχεία και subwoofer έως μηχανικούς υπερσυμπιεστές, από κατασκευαστές aftermarket εξαρτημάτων όπως η GReddy.

Τα αυτοκίνητα ήταν βασισμένα στο πάτωμα και μηχανικά μέρη μοντέλων όπως το Avensis, Yaris και Corolla, και το Scion tC παρουσιάστηκε ως πνευματικός απόγονος της Celica. Παρόλο που η ιδέα ήταν καλή, δυστυχώς δεν ευδοκίμησε λόγω κακών χρονικών συμπτώσεων. Πλέον οι νέοι είχαν λιγότερα χρήματα διαθέσιμα, και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία προτιμούσαν SUV και crossover μοντέλα. Το 2008, με την οικονομική κρίση, οι πωλήσεις της Scion σημείωσαν δραματική πτώση, και το 2016 η Toyota κατήργησε εντελώς τη μάρκα.

Plymouth

Κλείνουμε με μία ακόμα ιστορική αμερικάνικη εταιρεία που ήταν θυγατρική ενός εκ των «Big Three», αυτή τη φορά της Chrysler. H Plymouth εμφανίστηκε το 1928 ως η οικονομική μάρκα της Chrysler, και είχε αυτή την ιδιότητα μέχρι και τη δεκαετία του 1960, με μοντέλα όπως η Belvedere, Fury (ή αλλιώς Christine, μιας και πρωταγωνίστησε στην ταινία του John Carpenter) και Valiant (το οποίο πέρασε και αυτό από τη μεγάλη οθόνη, στο «Duel», το σκηνοθετικό ντεμπούτο το Steven Spielberg).

Στα χρόνια που ακολούθησαν, η Plymouth κατασκεύασε κάποια εξαιρετικά και θρυλικά muscle cars, όπως το Barracuda, το Duster και το εξωφρενικό Road Runner, μέχρι που ήρθε η πετρελαϊκή κρίση το 1975 και της διέκοψε την πορεία. Στα χρόνια που ακολούθησαν, τα μοντέλα της εταιρείας έμοιαζαν όλο και περισσότερο με τα υπόλοιπα του ομίλου Chrysler, με λίγες εξαιρέσεις όπως το Prowler του 1997, ενός διθέσιου roadster με επιρροές από τα hot rod της δεκαετίας του 1930, και το 2001 η μάρκα έπαψε να υφίσταται.
 

Σελ.
1
Οι μάρκες που έκλεισαν και ήταν επιτυχημένες
Σελ.
2
Οι εταιρείες που δεν υπάρχουν πλέον
Σελ.
3
Οι μάρκες που έπαψαν να υφίστανται