autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Nissan MID4-II: Ο διάδοχος με τα 2 turbo

Nissan MID4-II: Ο διάδοχος με τα 2 turbo

26/12/2023

Το Nissan MID4-II γνώρισε τα φώτα της δημοσιότητας στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Tokyo το 1987. Παρόλο που ήταν μόλις 2 χρόνια νεότερο, το όχημα ήταν άκρως ανανεωμένο, και ο σχεδιασμός του ήταν αντάξιος ενός φουτουριστικού μοντέλου που θα καλούταν να διαπρέψει στα 90s.

Οι ακμές έδωσαν τη θέση τους στις καμπύλες, ενώ παράλληλα το αμάξωμα ήταν πιο φαρδύ και πιο μακρύ. Εμπρός διατηρήθηκαν τα pop-up φανάρια, και πίσω την προσοχή μας τραβούσαν τα μακρόστενα ενιαία φωτιστικά σώματα. Βλέποντας το όχημα αναδρομικά, παρατηρούμε πως αυτά αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης για τα φανάρια των πρώτων Silvia S14 (zenki) του 1993. Τέλος, το καπό απέκτησε ένα κτηνώδες φούσκωμα.
Το εσωτερικό, «αγκάλιαζε» τον οδηγό και συνοδηγό, αφού το ταμπλό συνεχιζόταν οπτικά στις επενδύσεις των θυρών.



Τη θέση του ατμοσφαιρικού κινητήρα πήρε ο twin turbo VQ30DETT που θα γνωρίζαμε το 1989 στο 300ZX Z32. Η ισχύς του κεντρομήχανου supercar ήταν 330 ίπποι, αριθμός που μειώθηκε στο 300ZX στα 304 PS. Η τετρακίνηση διατηρήθηκε, όπως και η τετραδιεύθυνση HICAS.
Το βάρους 1400kg Nissan μπορούσε να επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h μέσα σε 4,9 δευτερόλεπτα, και η τελική του ταχύτητα ήταν 250 km/h.

Ένα αυτοκίνητο που αποτελεί την τεχνολογική ναυαρχίδα μίας εταιρείας έρχεται με πολύ υψηλό κόστος κατασκευής. Πολλά από αυτά τα οχήματα είναι καταδικασμένα να μην παραχθούν ποτέ, και να παραμείνουν για πάντα ως πειραματικά concept cars. Αυτή ήταν και η μοίρα των MID4 και MID4-II, αφού η Nissan αποφάσισε πως η κατασκευή τους ήταν ασύμφορη. Εκτός αυτού, η ιαπωνική εταιρεία είχε σκοπό να συμμετέχει με το κεντρομήχανο μοντέλο στο Group S, μία κατηγορία των Rally που θα δημιουργούταν ως ο αντικαταστάτης του κατηργημένου Group B αλλά τελικά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μαζί με τα πλάνα του Group S, «πέθαναν» και τα πλάνα για την παραγωγή του MID4-II.
Εξάλλου, το 300ZX Z32 ήταν προ των πυλών. Η Nissan θεώρησε πως ήταν καλύτερα να χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία εκεί, και να γίνει αυτό το μοντέλο η ναυαρχίδα της εταιρείας.



2 χρόνια μετά εμφανίστηκε το Honda NSX, η έτερη «απάντηση» των Ιαπώνων στις ευρωπαϊκές εξωτικές κατασκευές, που πήρε τον τίτλο του πρώτου Ιαπωνικού κεντρομήχανου supercar, αφού προχώρησε σε παραγωγή. Το NSX έχει αποκτήσει -όχι άδικα- ένα μυθικό χαρακτήρα. Από την άλλη πλευρά, το Nissan MID4 έμεινε άγνωστο και ξεχάστηκε από όσους το γνώριζαν. Αυτό που δεν έχει ξεχαστεί όμως είναι η τεχνολογία που δημιουργήθηκε και δοκιμάστηκε σε αυτό, η οποία έγινε διάσημη και συνετέλεσε στο να γίνουν μύθοι το 300ZX και το Skyline GT-R R32.

Τι θα είχε συμβεί εάν είχε παραχθεί το Nissan MID4; Θα έπαιρνε τη δόξα του NSX; Θα ήταν αυτό ο Ιάπωνας samurai που θα ερχόταν αντιμέτωπος με τις Porsche και τις Ferrari; Δεν θα το μάθουμε ποτέ. Γνωρίζουμε όμως πως κάθε φορά που ένας «Godzilla» εκμεταλλεύεται την ATESSA τετρακίνηση για τις απόλυτες επιδόσεις, ή μία Fairlady στρίβει και τους πίσω τροχούς, κινούμενη με ταχύτητα σε κάποια εθνική, κρύβεται από πίσω ένα MID4, το αυτοκίνητο που παραλίγο να γινόταν το original supercar της Ιαπωνίας.
 

Σελ.
1
Το Nissan που «γέννησε» την τεχνολογία των 300ZX και R32 GT-R
Σελ.
2
Nissan MID4-II: Ο διάδοχος με τα 2 turbo