Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
15 φωτογραφίες »

Toyota Celica LB Turbo: Το κτήνος με τη συμβολή της Schnitzer

28/4/2021

Το 1976, η Schnitzer, σε συνεργασία με την Toyota, δημιούργησε ένα αγωνιστικό κτήνος του Group 5 με 560 ίππους, πρησμένα φτερά και τεράστια πίσω φτερούγα. Αυτή είναι η άγνωστη ιστορία του Αψαλτου Ήρωα της Toyota, που έμελλε να ξεχαστεί.

Οι Toyota Celica έχουν μείνει στην ιστορία του motorsport κυρίως λόγω των Ράλι, όπου αλώνιζαν στις ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές του WRC, με αποκορύφωμα τη δεκαετία του 90 και του Group A, με τις θρυλικές GT-Four να «χορεύουν» στις ειδικές, υπό την καθοδήγηση ονομάτων-θρύλων όπως Carlos Sainz, Juha Kankkunen και Didier Auriol.

Kοινοποίησε το »


Η σύνδεση της Toyota Celica με τα Ράλι φτάνει μέχρι το 1972. Όταν το μοντέλο βρισκόταν στην 1η γενιά του, ο Ove Andersson πήρε μέρος στο Βρετανικό Ράλι RAC κατακτώντας την 9η θέση, ενώ το 1982, ο θρυλικός Björn Waldegård ήρθε 1ος στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας. Υπάρχει, ωστόσο, άλλη μία αγωνιστική Celica, η οποία είναι πλέον ξεχασμένη. Κατασκευασμένη για να τρέξει στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, το τότε DRM, στην κατηγορία Group 5, η Toyota Celica LB Turbo όπως αποκαλούταν, ήταν ένα θηριώδες αυτοκίνητο, το οποίο δημιουργήθηκε με τη συμβολή της Schnitzer Motorsport. Οι μυημένοι στην BMW θα βρουν την ονομασία γνώριμη, και όχι άδικα, αφού παρακλάδι της εταιρείας είναι ο περίφημος βελτιωτής των Βαυαρικών μοντέλων, AC Schnitzer.



Η Toyota θέλησε να συμμετάσχει στο DRM, προκειμένου να ενισχύσει την sport εικόνα της στην Ευρώπη. Εκείνη την εποχή, στο πρωτάθλημα πρωταγωνιστούσε η Ford με τα κτηνώδη Zackspeed Capri και τα Escort, η BMW με τις 2002 και τις 320i Turbo με τη σφραγίδα της Schnitzer, και η Porsche με τις 935. Η ιαπωνική εταιρεία, απευθύνθηκε στη Schnitzer για την εξέλιξη της αγωνιστικής Celica, λόγω των επιτυχιών, καθώς και της γνώσης του ανταγωνισμού αλλά και των απαιτήσεων των Ευρωπαϊκών πιστών που είχαν οι Γερμανοί. Παρόλο που δεν υπήρξε σχέση μεταξύ Toyota και BMW, θα μπορούσαμε να πούμε πως το έμμεσο κοινό σημείο που είχαν λόγω της Schnitzer, αποτέλεσε ένα προοίμιο για τη συνεργασία των 2 εταιρειών, πολλές δεκαετίες αργότερα, στη δημιουργία της τρέχουσας Supra.
Το 1976, 2 δίδυμες Celica liftback πήραν το δρόμο τους από την Ιαπωνία και έφτασαν στη Βαυαρία. Εκεί, ξεκίνησε το έργο της μετατροπής.



Το συγκεκριμένο αγωνιστικό κατασκευάστηκε για τη σεζόν του 1977, όταν τα αυτοκίνητα του Group 5 βρίσκονταν στην 4η γενιά τους, όπως αυτή χαρακτηρίζεται. Τα οχήματα βασίζονταν σε πολιτικά μοντέλα, αλλά οι κανονισμοί επέτρεπαν σχετικά μεγάλη δόση ελευθερίας, αφού μόνο το καπό, οι πόρτες και η οροφή έπρεπε να είναι ίδια με αυτά των αυτοκινήτων παραγωγής. Ο περιορισμός στο πλάτος από τη FIA αναφερόταν στις διαστάσεις των πολιτικών εκδόσεων, όχι των αγωνιστικών. Έτσι, όπως και στις υπόλοιπες ανταγωνιστικές κατασκευές, τα φτερά της Celica ξεχείλωσαν κατά πολύ, προκειμένου να στεγάσουν τους φαρδιούς τροχούς της BBS με το λατρεμένο «πλεκτό» σχέδιο, αυξάνοντας το συνολικό πλάτος κατά μισό μέτρο. Πίσω, βρήκε θέση μία τεράστια φτερούγα, η οποία είχε σκοπό να εξοπλίζει το αυτοκίνητο με την απαιτούμενη άντωση και να το κρατάει «βιδωμένο» στην άσφαλτο. Ο εμπρόσθιος πρόβολος είχε προεκταθεί και ήταν πλέον μυτερός και αεροδυναμικός. Όλα τα νέα τμήματα του αμαξώματος, εκτός βέβαια εκείνων που έπρεπε να παραμείνουν εργοστασιακά, ήταν κατασκευασμένα από υαλονήματα.



Τα θρυλικά διπλά φανάρια της Celica TA22, που της χάρισαν το πρoσωνύμιο «Daruma», επειδή θυμίζουν την παραδοσιακή Ιαπωνική κούκλα, ήταν πλέον κρυμμένα πίσω από ακρυλικά διάφανα καλύμματα, που ακολουθούσαν την κλίση του spoiler. Ανάμεσά τους, το άνοιγμα ρουφούσε αέρα σαν σκούπα, τροφοδοτώντας το μοτέρ με το απαραίτητο οξυγόνο. 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις