Ηyundai Kona MHEV: Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις;
4/1/2024
Ας δούμε αναλυτικά πως το ήπια υβριδικό Ηyundai Kona των 120 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο «έπιασε» αυτή την βαθμολογία, αναλύοντας την κατανάλωση, τους χώρους, τις επιδόσεις και την εγγύηση, ενώ ταυτόχρονα θα δούμε τι κάνει ο ανταγωνισμός, τοποθετώντας το απέναντι στο καλύτερο και το χειρότερο της κατηγορίας.
Μάρκα/Μοντέλο | Hyundai Kona | Καλύτερα | Χειρότερα | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 8,1 | 7,7 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 10,8 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | |
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ./ώρα) | 6,9 | 5,1 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 6,9 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 8,3 | 6,7 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 9,3 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | |
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.) | 681 | 922 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 681 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Κατανάλωση | 69% | |||||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 18,5 | 18,5 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | 13,2 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | |
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 7,5 | 8,1 | KIA SPORTAGE 1.6T 150 PS iMT 2WD 48V 150ps | 2,6 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | |
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,4 | 1,41 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | 1,34 | MAZDA CX-30 e-Skyaktiv-X 186 PS 186ps | |
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 466 | 577 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | 430 | MAZDA CX-30 e-Skyaktiv-X 186 PS 186ps | |
Χώροι | 78% | |||||
Είδος | Mild hybrid | |||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | 998 | |||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 120 | 186 | MAZDA CX-30 e-Skyaktiv-X 186 PS 186ps | 120 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 172 | 265 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | 172 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11 | 8,1 | MAZDA CX-30 e-Skyaktiv-X 186 PS 186ps | 11 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 10,5 | 9,7 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | 10,8 | MAZDA CX-30 e-Skyaktiv-X 186 PS 186ps | |
Κινητήρας - Επιδόσεις | 64% | |||||
Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικα μέρη (χρόνια) | 5 | 7 | KIA SPORTAGE 1.6T 150 PS iMT 2WD 48V 150ps | 3 | NISSAN QASHQAI 1.3 140 PS MT 140ps | |
Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | 12 | |||||
Εγγύηση για τη βαφή του αυτοκινήτουΧρώμα (χρόνια) | 5 | |||||
Εγγύηση αντιπροσωπείας | 75% | |||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,3 | |||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,82 | |||||
Ύψος (μέτρα) | 1,58 | |||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,6 | |||||
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 47 | 55 | NISSAN QASHQAI 1.3 140 PS MT 140ps | 47 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 16 | 18 | NISSAN QASHQAI 1.3 140 PS MT 140ps | 16 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 1180 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 1561 | KIA SPORTAGE 1.6T 150 PS iMT 2WD 48V 150ps | ||
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
Κυβικά εκατοστά | 998 | |||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 120 | 186 | MAZDA CX-30 e-Skyaktiv-X 186 PS 186ps | 120 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | 6000 | |||||
Ροπή (Nm) | 172 | 265 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | 172 | HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 6MT 48V 120ps | |
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | 1500 | |||||
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | |||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 5,5 | 5,3 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 6,6 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps | |
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | 124 | 120 | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 HYBRID 48V 129 PS 2WD 129ps | 150 | HYUNDAI TUCSON 1.6 T 180 PS 48V Hybrid 180ps |
Θα ξεκινήσουμε από τον τομέα της κατανάλωσης, όπου ενδιαφέρει αρκετά τους οδηγούς και σίγουρα είναι ένα από τα βασικά κριτήρια αγοράς ενός αυτοκινήτου. Κάτω από το καπό του Hyundai Kona της δοκιμής μας βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας 120 ίππων της εταιρείας, που φέρει τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού Smartstream CVVD και στη περίπτωση μας συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, και μια μπαταρία 0,44kWh. Τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στο μοντέλο να καίει 8,1 λτ./100 χλμ. μέσα σε αστικό περιβάλλον, μια τιμή που μπορεί να μοιάζει ψηλή αλλά δεν είναι για την κατηγορία και τη φύση του μοτέρ. Σε ταξίδι, τα 6,9 λτ. που ζητάει για κάθε 100 χιλιόμετρα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν λίγα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με τη μέση κατανάλωση των 8,3 λτ., όπως προείπαμε, να μην ενθουσιάζει αλλά ούτε και να απογοητεύει.
Η ισχύς των 120 ίππων και η ροπή των 172Νm δεν επιτρέπουν στο Ηyundai Kona MHEV να πρωταγωνιστεί στο κομμάτι των επιδόσεων, προσφέροντας του απλώς επαρκή δύναμη για κινείται αξιοπρεπώς. Για το 0-100 χ.α.ω. χρειάζεται 11 δλ., όντας το αργότερο της κατηγορίας, και θέλει 10,5 δλ για να ολοκληρώσει το 80-120 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 180 χ.α.ω..
Για το τέλος αφήσαμε την ευρυχωρία, όπου το Ηyundai Kona MHEV κάνει υψηλές πτήσεις. Διαθέτει την καλύτερη απόσταση για τα γόνατα με 18,5 εκατοστά, ενώ τα 7,5 εκ. αέρας για το κεφάλι είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας, με την εξαιρετική εικόνα να συμπληρώνεται από το πλάτος του πίσω καθίσματος που φτάνει τα 1,4 μ., μόλις 0,01 εκατοστό πίσω από την κορυφή. Μόνο το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να θεωρηθεί κατώτερο των προσδοκιών, αλλά με 466 λίτρα σίγουρα θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας.
Σελ. 1 | Πόσο καλό είναι το Hyundai Kona σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, ασφάλεια, εξοπλισμό, εγγυήσεις και τιμές. |
Σελ. 2 | Ηyundai Kona MHEV: Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις; |
Σελ. 3 | Ηyundai Kona MHEV: Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας; |