Ισορροπημένη σχεδίαση, θυμίζει κάτι από HR-V
7/3/2024
Tην εμφάνιση του Honda e:Ny1 μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε ισορροπημένη, έχοντας όλα τα απαραίτητα σπορτίφ στοιχεία που φανερώνουν το ιαπωνικό DNA της εταιρείας και θυμίζει ελαφρώς τη σχεδιαστική γλώσσα του HR-V. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν οι λεπτοί προβολείς και τα μυώδες φουσκώματα του αμαξώματος, ενώ πίσω κυριαρχούν τα LED φώτα που πιάνουν όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και το κεκλιμένο τζάμι του πορτ-μπαγκάζ. Την εικόνα του SUV συμπληρώνουν οι ζάντες 18 ιντσών με το ιδιαίτερο σχέδιο και το λευκό μπροστινό λογότυπο της μάρκας.
Ποιοτικό χωρίς όμως να ξεχωρίζει για τα υλικά του
Η καμπίνα του μοντέλου ακολουθεί την ίδια minimal διάθεση της εξωτερικής εμφάνισης, με τα πλαστικά να είναι σκληρά αλλά να έχουν καλό φινίρισμα που αναβαθμίζει την αίσθηση πολυτέλειας.Στο digital κομμάτι της καμπίνας εκτός από την κάθετη κεντρική οθόνη 15,1 ιντσών, βρίσκουμε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με λιτά γραφικά αλλά ολοκληρωμένη πληροφόρηση, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι κάνει λιγότερο αισθητή την σχεδόν παντελή έλλειψη φυσικών διακοπτών. Από εκεί και πέρα συναντάμε θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, ασύρματη φόρτιση, θύρες υsb, αρκετές θήκες και φυσικά την επιλογή οδηγικών προγραμμάτων.
Από τα πιο «fun» ηλεκτρικά
Στο δρόμο το Honda e:Ny1 μπορεί να προσαρμοστεί με ευκολία στα θέλω του οδηγού, τουλάχιστον όσο του επιτρέπει η αυτονομία του. Μέσα στην πόλη είναι ευκολοδήγητο, με το τιμόνι να παραμένει ελαφρύ στις πιο χαμηλές ταχύτητες και τα σχετικά μεγάλα παράθυρα να προσφέρουν καλή περιμετρική ορατότητα που ενισχύεται από τις κάμερες που υπάρχουν στο αυτοκίνητο (έκδοση Advance). Η ανάρτηση αν κι έχει κάπως σφιχτό set up δεν επηρεάζει την αντιμετώπιση των κακοτεχνιών κι όπως θα δούμε παρακάτω έχει θετικό αντίκτυπο σε πιο δυναμικές διαδρομές. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ήσυχο κι ευθύβολο, προσφέροντας μια καλή ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτου οδοστρώματος.Σε επαρχιακούς ή γεμάτο στροφές διαδρομές όπου ο οδηγός θέλει το κάτι παραπάνω θα του το δώσει, αφού το τιμόνι βαραίνει όταν η ταχύτητα αυξάνεται, προσφέροντας σωστή κι έγκυρη πληροφόρηση, ενώ το σύστημα αναρτήσεων κρατάει τις κλίσεις σε άκρως φυσιολογικά επίπεδα. Η καλή οδική του συμπεριφορά οφείλεται και στα μόλις 13,5 εκ. από το έδαφος που πλησιάζουν πιο πολύ σε hatchback παρά σε SUV, μειώνοντας όμως έτσι την ικανότητα του σε off-road εξορμήσεις. Τέλος πλήρης είναι και η σουίτα συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing που προσφέρει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, adaptive cruise control, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης κι άλλα πολλά.
Όπως προαναφέραμε η τιμή εκκίνησης του Honda e:Ny1 είναι τα 45.900 ευρώ με επιδότηση στην έκδοση Elegance, ενώ η πλούσια Advance (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) ξεκινάει από τα 50.300 ευρώ (επίσης με επιδότηση), αλλά έρχεται με πολύ πιο πλούσιο εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι, πανοραμική γυάλινη οροφή, premium ηχοσύστημα, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών και το Honda Parking Pilot που βοηθά στο παρκάρισμα σε πολύ στενούς χώρους.
Συμπέρασμα
To Ηonda e: Ny1 μπορεί να έχει κάπως «τσιμπημένη» για ηλεκτρικό τιμή και τα δικά του γκρίζα σημεία, αλλά έχει πολλά να προσφέρει στο οδηγό που ψάχνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να του προσφέρει και δόσεις «διασκέδασης» μεταξύ των καθημερινών αστικών διαδρομών του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Honda e:Ny1 |
---|---|
Κινητήρας | |
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 204 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 310 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 1/αυτόματο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,6 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 3,9 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 160 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.730 |
Κατανάλωση (kW/100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 18,2 |
Μέση Δοκιμής | 26 |
Αυτονομία (χλμ.) | 340 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 68,8 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 361 |
Τιμή από (ευρώ) | 45.900 (με επιδότηση) |
Σελ. 1 | Honda e:Ny1: Ξεσκονίζουμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας |
Σελ. 2 | Ισορροπημένη σχεδίαση, θυμίζει κάτι από HR-V |