Ο κινητήρας των 79 ίππων είναι «ζωντανός» και καίει 5,8 λτ/100 χλμ
Κάτω από το καπό του Hyundai i10 που δοκιμάζουμε βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος και 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων, ο οποίος πλέον αποδίδει 79 άλογα. Παρόλο που το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων αλλά και με αυτόματο (αυτοματοποιημένο μηχανικό το ονομάζει η εταιρεία) επίσης 5 σχέσεων, η έκδοση N-Line είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το χειροκίνητο σασμάν, προφανώς λόγω του sport «χαρακτήρα» του οχήματος.
Όντας ατμοσφαιρικό πολυβάλβιδο, το μοτέρ αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις υψηλές στροφές (6.000 σ.α.λ), με τη ροπή των 115 Nm να εμφανίζεται στις 4.200 σ.α.λ. Μπορεί τα νούμερα να ακούγονται μικρά για τα δεδομένα των μεγαλύτερων (και βαρύτερων) οχημάτων, όμως σε ένα αυτοκίνητο με βάρος ελάχιστα πάνω από 1 τόνο (1.045 κιλά, με τις πιο απλές εκδόσεις να πέφτουν μέχρι και στα 945 κιλά) ο κινητήρας εμφανίζεται «ζωηρός», με τη ροπή να είναι παραπάνω από επαρκής για τις συνθήκες της καθημερινότητας. Ακόμα και εκτός πόλης σε πιο ανοιχτό δρόμο, το μοτέρ θα επιταχύνει απροβλημάτιστα το i10, με επιπλέον αρωγό την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.
Για το 0-100 χλμ/ώρα η εταιρεία αναφέρει 13,2 δευτερόλεπτα, γεγονός που επιβεβαιώσαμε και εμείς στις μετρήσεις μας. Όπως είναι αναμενόμενο, ο συγκεκριμένος κινητήρας εστιάζει στην οικονομία καυσίμου στις καθημερινές μετακινήσεις και όχι στις επιδόσεις.
Σύμφωνα με τη Hyundai, το i10 N-Line με τα 79 άλογα καίει 5,5 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο, με το πρότυπο WLTP. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, σε normal συνθήκες οδήγησης είδαμε μεταξύ 5,5 και 5,8 λτ/100 χλμ.
Σελ. 1 | Hyundai i10 N-Line 79 PS: Αστικός ήρωας |
Σελ. 2 | Έχει «φρέσκο» design και διαστάσεις για να ελίσσεσαι στα στενά της πόλης |
Σελ. 3 | Το εσωτερικό είναι μοντέρνο και εργονομικό, θα χωρέσουν και 4 ενήλικες |
Σελ. 4 | Ο κινητήρας των 79 ίππων είναι «ζωντανός» και καίει 5,8 λτ/100 χλμ |
Σελ. 5 | Παρά το μέγεθός του, είναι στιβαρό στο δρόμο, με σπορτίφ συμπεριφορά |