Οδηγούμε το νέο Kia Stonic. Διαβάστε το πλήρες άρθρο
Διαβάστηκε από 9262 αναγνώστες - 1/11/2017
Στη δική του Stonic-ότητα! Σε μία κατηγορία που η ίδια ισχυρίζεται ότι ίδρυσε, αυτή την B-SUV με το Soul πριν λίγα χρόνια, τώρα η Kia παρουσιάζει το νέο Stonic με σκοπό να προσελκύσει ένα από τα πιο δυναμικά κοινά του σήμερα.
Τα crossover που προέρχονται από την κατηγορία των μικρών μοντέλων αποτελούν μια τεράστια εμπορική ευκαιρία για μεγάλο αριθμό εταιρειών τα τελευταία χρόνια. Φανταστείτε μια τεράστια πανέμορφη περιοχή η οποία ανακαλύφτηκε πρόσφατα και ανεβαίνει διαρκώς σε τουρισμό.
Οι προοπτικές είναι μοναδικές και σύντομα, σύμφωνα με ειδικούς, η κλάση των B-SUV θα «φάει» τα κλασσικά μικρομεσαία αλλά και τα SUV που προέρχονται από αυτά!
Γιατί όμως αυτή η κατηγορία πάει τόσο καλά; Επειδή ο χώρος αυτός δεν απαιτεί ως προϋπόθεση οι παίχτες να προέρχονται από κάποιον παραδοσιακό «οίκο» για να τα πάνε καλά, αλλά και το κοινό εδώ είναι πιο νεανικό και πιο ανοιχτόμυαλο, χωρίς μάλιστα να κολλάνε σε στοιχεία της αγοράς όπως το «brand loyalty», που «παίζει» πολύ σε άλλες κατηγορίες. Κοινώς: ο χώρος αυτός είναι παράδεισος για νέους και φιλόδοξους παίχτες.
Σε αυτό το ρευστό κομμάτι η Kia παρουσιάζει το νέο Stonic, το οποίο μας συστήνεται ως crossover με προέλευση το Rio και με έξτρα όπλο τη μεγάλη παράδοση της εταιρείας στα εκτός δρόμου και τα SUV –Sportage και Sorento- αλλά και την εμπειρία από το Soul, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα των τελευταίων ετών. Φυσικά, το Stonic ποντάρει πολλά στη σχεδίασή του, αφού το ντιζάιν είναι ο δεύτερος σημαντικός πυλώνας της κλάσης αυτής, η οποία αναζητά συναίσθημα και ευχαρίστηση από την πρώτη ματιά.
Με τη μάσκα του Rio λοιπόν, που η Kia αποκαλέι «tigernose», με διχρωμία στην οροφή, με μια πολύ ιδιόμορφη τρίτη κολώνα η οποία μοιάζει να αγκαλιάζει όλη την οροφή από πάνω αλλά και με πλαστικά προστατευτικά και ποδιές να σφραγίζουν τον crossover χαρακτήρα, το Stonic εξελίσσει κι άλλο την τρέχουσα αισθητική ταυτότητα της Kia.
Με μήκος 4.140 χλστ., το νέο Kia μοιάζει οπτικά πολύ ισορροπημένο αλλά ταυτόχρονα και ικανό να ξεχωρίσει μέσα σε μια κατηγορία με πολλούς και βροντερούς εκπροσώπους.
Αντίπαλοί του θα είναι φυσικά μοντέλα όπως το Peugeot 2008 ή το Renault Captur αλλά μαζί τους και όλα τα κλασσικά πεντάθυρα και πιο «χαμηλοτάβανα» μικρά. Φυσικά σε ένα τόσο ρευστό περιβάλλον, το Stonic δεν αποκλείεται να απειλήσει και εσωτερικά μοντέλα όπως το Venga ή το Soul. Ωστόσο, είναι μάλλον νωρίς να μιλάμε για κάτι τέτοιο, καθώς θα υπάρξουν εξελίξεις: Η Kia θα περιμένει και θα δει πώς θα χειριστεί αυτά τα μοντέλα, με το Venga ως MPV να είναι σε πιο δύσκολη θέση και να πρέπει να προσδιοριστεί εκ νέου. Όσο για το Soul, διαφαίνεται ένα πιο «ηλεκτρικό» μέλλον από το 2019 κι έπειτα.
Στην Ελλάδα το Stonic το περιμένουμε –σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες- στις αρχές Οκτώβρη με τιμές (με ενσωματωμένη έκπτωση) από 13.990 ευρώ για την έκδοση των 1,2 λίτρων, 15.490 ευρώ για το 1,4 των 100 ίππων, 16.500 ευρώ περίπου για το τούρμπο 1.000άρι των 120 ίππων και 17.660 για το πετρελαιοκίνητο μοντέλο.