autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Ποιες οι επιπτώσεις στον κινητήρα diesel με την χρήση AdBlue?

16/3/2020

Τι κάνει το σύστημα εκλεκτικής κατάλυσης, ποια η χρήση του AdBlue και ποιες είναι οι επιπτώσεις στον dieselοκινητήρα? Μάθε τα πάντα για την τεχνολογία Selective Catalytic Reduction και την χρήση του υδατικού διαλύματος.

Σε μια προσπάθειά να περιορίσουν τους ρύπους των diesel αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά και των επιβλαβών οξειδίων του αζώτου (NOx), οι βιομηχανίες στράφηκαν στην τεχνολογία επιλεκτικής κατάλυσης, ώστε να μειωθούν δραστικά τα NOx των dieselοκινητηρων. Το σύστημα Εκλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (Selective Catalytic Reduction) είναι η τεχνολογία επεξεργασίας καυσαερίων για τα οχήματα diesel, μέσω της οποίας μετατρέπονται τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε υδρατμούς και άζωτο, με την χρήση ενός υδατικού διαλύματος με το όνομα AdBlue. Το άζωτο είναι ένα εντελώς ακίνδυνο αέριο το οποίο βρίσκεται στην ατμόσφαιρα σε πολύ μεγάλο ποσοστό και το αναπνέουμε καθημερινά. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel διαθέτουν την τεχνολογία SCR με φίλτρο σωματιδίων DPF για την επεξεργασία των καυσαερίων. Με την προσθήκη του AdBlue που περιέχει ουρία, ο καταλυτικός μετατροπέας μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε άζωτο και νερό.


 

Tο AdBlue και η λειτουργία του
Το υδατικό διάλυμα AdBlue είναι ένα υγρό διάλυμα που αποτελείται από 67,5% απιονισμένο νερό και 32,5% ουρία υψηλής καθαρότητας. Το AdBlue σε συνδυασμό με την τεχνολογία εκλεκτικής καταλυτικής αναγωγής, μετατρέπει το 85% των οξειδίων του αζώτου, σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς. Εγχέεται στο σωλήνα της εξάτμισης, που βρίσκεται πριν από τον καταλύτη SCR και μετά τον κινητήρα. Όταν θερμανθεί μέσα στο σωλήνα της εξάτμισης, το AdBlue αποσυντίθεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Όταν τα οξείδια του αζώτου NOx αντιδράσουν με την αμμωνία μέσα στον καταλύτη, τα επιβλαβή NOx μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο (Ν2) και νερό (H2O). Συνήθως χρησιμοποιείται σε βαρέα οχήματα όπως φορτηγά, λεωφορεία, αλλά τα τελευταία χρόνια βλέπουμε συχνά την χρήση AdBlue και σε πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα τελευταίας τεχνολογίας. Με την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας οι εταιρίες έχουν επιτύχει πολύ σημαντική μείωση των NOx, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

  
Χρήση AdBlue
Μπορεί να διαφέρει το σημείο που βρίσκεται το ειδικό στόμιο πλήρωσης της δεξαμενής AdBlue, στα αυτοκίνητα, αλλά αν έχετε στην κατοχή σας αυτοκίνητο με σύστημα SCR, τότε σίγουρα θα το γνωρίζετε. Στην περίπτωση που μόλις το αγοράσατε και θέλετε να σιγουρευτείτε, μπορείτε να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο του οχήματος σας ή να επικοινωνήσετε με την αντιπροσωπεία. Σε ορισμένα μοντέλα βρίσκεται δίπλα στο στόμιο πλήρωσης καυσίμου ή στο πορτμπαγκάζ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις το ειδικό στόμιο θα το βρείτε κάτω από το καπό. Ανάλογα τον τύπο αλλά και το μοντέλο του αυτοκινήτου σας, η χωρητικότητα της δεξαμενής AdBlue, κυμαίνεται μεταξύ 8 και 25 λίτρων. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση του AdBlue, όπως ο τύπος του οχήματος, ο τύπος του κινητήρα, ακόμα και το φορτίο που κουβαλά το όχημα. Για τους λόγους αυτούς ποικίλει η συχνότητα ξαναγεμίσματος της δεξαμενής. Αναπλήρωση του υδατικού διαλύματος μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας, αφού βρείτε το σωλήνα πλήρωσης της δεξαμενής. Σε κάποιες περιπτώσεις ίσως χρειαστεί και επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο για να σβηστεί το ειδικό εικονίδιο προειδοποίησης, όμως τις περισσότερες φορές, λίγα χιλιόμετρα μετά την αναπλήρωση θα σβήσει μόνο του. Εδώ να κάνουμε μια σημαντική σημείωση.
Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος απώλειας της εγγύησης του αυτοκινήτου, λόγο αναπλήρωσης της δεξαμενής με AdBlue, αρκεί το υδατικό διάλυμα που θα χρησιμοποιήσετε να συμμορφώνεται με την ISO 22241. Όλα τα προϊόντα που θα βρείτε στα πρατήρια καυσίμων με την ετικέτα AdBlue πληρούν τη συγκεκριμένη προδιαγραφή και εξασφαλίζουν την σωστή λειτουργία του συστήματος SCR ανεξαρτήτως της μάρκας του αυτοκινήτου σας.
 


Κατανάλωση AdBlue και επιπτώσεις
Όπως είπαμε και παραπάνω οι λόγοι που η κατανάλωση AdBlue ποικίλλει, εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες. Παρόλα αυτά όμως για επιβατικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας η κατανάλωση AdBlue είναι περίπου 1,5 λίτρο για κάθε 100 λίτρα καυσίμου diesel. Το AdBlue είναι αβλαβές! Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας αν έρθετε σε επαφή με το υδατικό διάλυμα. Είναι μη εύφλεκτο, μη εκρηκτικό, αβλαβές για το περιβάλλον και ως μεταφερόμενο υγρό ταξινομείται στην κατηγορία της ελάχιστης επικινδυνότητας.
Έχει όμως αρνητικές επιπτώσεις στην λειτουργία του κινητήρα μας?
Η απάντηση είναι, πως ...όχι! Το AdBlue δεν έχει καμιά άμεση επίπτωση στη λειτουργία του κινητήρα, αφού το μόνο που κάνει, είναι να βοηθά στη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών, ώστε να ανταποκρίνονται στα επίπεδα των Ευρωπαϊκών προτύπων. Η μόνη περίπτωση να βρεθούμε σε δύσκολη θέση, είναι, η μη συμπλήρωση της δεξαμενής AdBlue έγκαιρα. Στην περίπτωση αυτή, η απόδοση του κινητήρα μπορεί να περιοριστεί ή ακόμα και να σταματήσει.



Οι προειδοποιήσεις θα ξεκινήσουν μόλις η στάθμη ξεκινήσει να πέφτει. Εάν δεν ξαναγεμίσετε τη δεξαμενή, θα ενεργοποιηθούν άλλα επίπεδα συναγερμού ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση και τις επανεκκινήσεις του κινητήρα. Σε πρώτη φάση, οι ειδοποιήσεις αυτές είναι οπτικές και ηχητικές. Στη συνέχεια, οι επιδόσεις του κινητήρα θα περιοριστούν, με τελευταία επίπτωση την αδυναμία επανεκκίνησης του αυτοκίνητου.
Καλό θα ήταν να έχουμε πάντα ένα μπουκάλι ρεζέρβα στο αυτοκίνητο μας, ώστε να μπορούμε άμεσα να ενεργήσουμε. Για την ενημέρωση μας, στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου θα βρούμε μια ένδειξη αυτονομίας όπου αναφέρεται σε πόσα χιλιόμετρα θα χρειαστεί να γίνει ανεφοδιασμός με AdBlue. Όταν η στάθμη φτάσει στο επίπεδο αποθέματος, ενεργοποιείται αυτόματα ένα προειδοποιητικό σύστημα και αναγράφονται πόσα ακόμα χιλιόμετρα μπορούν να διανυθούν.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις