Ο κινητήρας του 1,0 λίτρου με 115 ίππους είναι σαφώς πιο δυνατός από τον 95άρη. Θεωρητικά ξεκινά να αποδίδει τη μέγιστη ροπή του (δυόμιση κιλά παραπάνω, not bad…) από 500 σ.α.λ. υψηλότερα, ωστόσο η εξΆορισμού πυκνή κλιμάκωση στο κιβώτιο των έξι σχέσεων, χωρίς να γίνεται υπερβολικά κοντή, δεν αφήνει να φανεί κάποιο μειονέκτημα. Το αντίθετο μάλιστα, το μηχανικό σύνολο αυτό δείχνει πιο ζωντανό παντού, ενώ φτάνει στο ίδιο ψηλό όριο περιστροφής με το μικρό αδερφάκι του και μάλιστα πιο άνετα. Γενικά εκεί κρύβεται το μεγάλο όφελος: στο φυσικό και ήπιο τρόπο με τον οποίο παρέχονται οι επιδόσεις. Αυτό δημιουργεί ένα πακέτο το οποίο δε θέλει πολλή πίεση για να δώσει αέρα στο πληθωρικό Ibiza. Οι επιδόσεις είναι –όπως ήταν αναμενόμενο- σημαντικά καλύτερες με το «μεγάλο» μοτέρ να δημιουργεί διαφορές από την πρώτη στιγμή (9,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα έναντι 10,7 του Ibiza με τους 95 ίππους) και μέχρι τις ρεπρίζ όπου π.χ. με 5η το 80-120 χλμ./ώρα είναι 3,1 δλ. πιο γρήγορο. Ο οδηγός δε βυθίζει πολύ το δεξί πεντάλ και αυτή η αρμονία και η ευκολία με την οποία γίνονται όλα, καθρεφτίζεται ευκρινώς και στην κατανάλωση καυσίμου, αφού το αισθητά πιο γρήγορο Ibiza θέλει καύσιμο λιγότερο κατά 0,2 λτ./100 χλμ.. Και πιο γρήγορο και πιο οικονομικό, με απλά λόγια, δηλαδή. Τι μπορεί ακόμη να ζητήσει κανείς; Αυτό είναι το rightsizing.
Copyright © 2024 - autoagora.gr