autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

¶νεση

Διαβάστηκε από 33677 αναγνώστες - 4/9/2018

Τα SUV τις περισσότερες φορές θα κληθούν να παίξουν τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου και ως εκ τούτου η προσφερόμενη άνεση είναι ένα από τους τομείς που παίζουν σημαντικό ρόλο κατά την επιλογή αυτοκινήτου. 

Οι Γάλλοι έχουν μακρά παράδοση στην κατασκευή άνετων αυτοκινήτων οπότε δεν αποτελεί έκπληξη ότι κατάφεραν και έκαναν χατ τρικ στην κορυφαία 3άδα. Εξετάσαμε τόσο την άνεση της ανάρτησης όσο και τον καθισμάτων ενώ διάφοροι άλλοι παράγοντες, όπως ο θόρυβος κύλισης ή ο αεροδυναμικός, έπαιξαν ρόλο κατά τη τελική κατάταξη.

1. Citroen C4 Cactus - Progressive Hydraulic Cushions = μαγικό χαλί
Το C4 Cactus ήταν από την πρώτη του γενιά ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της κατηγορίας ενώ παράλληλα η οδική του συμπεριφορά ήταν άριστη. Στην τελευταία γενιά το μικρομεσαίο πλέον C4 Cactus πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της Γαλλικής εταιρίας που υιοθετεί το νέο σύστημα ανάρτησης με τα υδραυλικά αμορτισέρ που κάνουν το μικρομεσαίο γαλλικό να καταπίνει ακόμα και την μεγαλύτερη ανωμαλία του οδοστρώματος. Τα αμορτισέρ διαθέτουν στο πάνω και στο κάτω μέρος τους υδραυλικά stops και στην ουσία πρόκειται για ένα πιο απλό σύστημα στην λογική της υδροενεργητικής ανάρτησης της Citroen. Στην πράξη οι επιβάτες απολαμβάνουν παροιμιώδη άνεση ενώ στον το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και δεν μεταφέρεται στην καμπίνα την παραμικρή ανατάραξη. Η Citroen έχει τοποθετήσει στο νέο μικρομεσαίο νέα αναπαυτικά καθίσματα με περισσότερη γέμιση που προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο και θα ανακουφίσουν οδηγό και συνεπιβάτες ενώ τέλος είναι σημαντικά αναβαθμισμένη και η ηχομόνωση καθώς το παρμπρίζ είναι πλήρως ηχομονωτικό και τα πλευρικά παράθυρα έχουν δεχτεί βελτιώσεις.

2. Peugeot 5008 - Αλάνθαστη γαλλική συνταγή
Το 5008 κινήθηκε σε αντίστροφη λογική απ ότι το C4 Cactus και από πετυχημένο MPV μετατράπηκε σε ένα εντυπωσιακό SUV που εξασφαλίζει κορυφαία άνεση και υποδειγματικά ήσυχη καμπίνα. Που κρύβεται όμως η συνταγή της επιτυχίας; Το 5008 δεν υιοθετεί κάποια εξεζητημένη λύση όπως το C4 Cactus αλλά καταφέρνει να είναι κορυφαίο μεταξύ των SUV χάρη στην αλάνθαστη γαλλική συνταγή που βρίσκει την χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και ανάρτησης. Θα κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση σε κάθε είδους τερέν ενώ έκπληξη αποτελεί ότι παρά την μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και δεν θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες σε καμία περίπτωση. Στα θετικά στοιχεία που δίνουν πόντους στην άνεση είναι και η ευκολία χειρισμού του συστήματος infotainment και ο αρκετά ήσυχος κλιματισμός ενώ ο κρυφός φωτισμός στις πόρτες δίνει την νύχτα μια ατμοσφαιρική καμπίνα. Χάνει στις λεπτομέρειες από το C4 Cactus, αλλά καταφέρνει όμως να βγει πρώτο μεταξύ των SUV του ελληνικού Test the best.

3. Citroen C3 Aircross - Από μικρό και γαλλικό μαθαίνεις την άνεση
Όπως όλη γκάμα της Citroen φημίζεται για την άνεση, έτσι και το πρώτο μικρό SUV της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή επιτρέποντας την εμφάνιση λογικών κλίσεων στις στροφές αλλά ταυτόχρονα στέλνει την άνεση σε άλλα επίπεδα. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι αθόρυβη και θα φιλτράρει αποτελεσματικά το σύνολο των ανωμαλιών χωρίς να ταλαιπωρήσει στιγμή τους επιβάτες. Στο μικρό SUV μπορεί να μην συναντάμε τα νέα καθίσματα όπως του C4 Cactus αλλά και αυτό με την σειρά του διαθέτει πολύ μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα που θυμίζουν πολυθρόνες ενώ οι επιβάτες θα απολαύσουν αφ υψηλού το ταξίδι. Χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τονίζεται περεταίρω το αίσθημα της ευρυχωρίας και άνεσης. Όλα τα υπόλοιπα βρίσκονται στα γνωστά γαλλικά πρότυπα με εύχρηστη οθόνη αφής αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και διάφορες μικρές λεπτομέρειες (π.χ. κουρτινάκια στα πίσω παράθυρα) που δημιουργούν εν τέλει ένα πολύ άνετο σύνολο. Ακόμα και τα πολύωρα ταξίδια είναι παιχνιδάκι για το μικρό SUV.

Συμπέρασμα: To C4 Cactus της  Citroen παίζει χωρίς αντίπαλο καθώς διαθέτει εξελιγμένη υδραυλική ανάρτηση, υπεραναπαυτικά καθίσματα ενώ ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα είναι πολύ χαμηλός. Αφήνει έτσι στην 2η θέση το θηριώδες 5008 που είναι όμως πρώτο μεταξύ των SUV. Την κορυφαία τριάδα κλείνει άλλο ένα μοντέλο της PSA καθώς το C3 Aircross χάρη στην μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και τα μεγάλα καθίσματα καταφέρνει να βγάλει «νοκ ουτ» πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ