Ένας από τους τομείς που εξετάζει ένας αγοραστής είναι φυσικά αυτός της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε μεγάλα ταξίδια αλλά και αυτός των χώρων.
Απολύτως λογικό καθώς τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε απευθύνονται ως επί των πλείστων σε οικογενειάρχες που θα κληθούν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα μεταφέροντας αρκετά άτομα και ένα σορό μπαγκάζια. Κινηθήκαμε για πολλά χιλιόμετρα και αξιολογήσαμε την συμπεριφορά κάθε αυτοκινήτου ενώ μετρήσαμε και τους χώρους των επιβατών.. Το μοντέλο που άγγιξε την κορυφή το είχαμε προβλέψει από την αρχή καθώς το 5008 ήταν το μοναδικό 7θεσίο του συγκριτικού αλλά εκτός αυτού μας κέρδισε με την πολύ καλή του εικόνα στο ταξίδι. Ακολούθησε το Volvo XC40 που μας εντυπωσίασε σε αρκετούς τομείς ενώ την τριάδα έκλεισε το Ιαπωνικό Eclipse Cross.
1. Peugeot 5008 - Για πολλά και άνετα χιλιόμετρα
Σε ένα μεγάλο ταξίδι το θηριώδες 5008 θα κρατήσει ατσαλάκωτους τους επιβάτες του ακόμα και μετά από πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ ακλά επίπεδα και δεν θα ταλαιπωρήσει στιγμή τους επιβάτες του. Πολλά μας κέρδισαν στο 5008, όπως η ευκολία του συστήματος infotaiment, οι εύκολα προσβάσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα το ταμπλό αλλά και οι αντηλιακές μεμβράνες στα παράθυρα που αποδεικνύονται σωτήριες, ειδικά στην χώρα μας.
Εκτός άμεσου ανταγωνισμού λόγω της 7θέσια καμπίνας αλλά στη κορυφή του τομέα των χώρων είναι το 5008 που τα καταφέρνει καλύτερα από οποιοδήποτε αυτοκίνητο του συγκριτικού καθώς χάρη στις μεγάλες του διαστάσεις και την σωστή διαρρύθμιση της καμπίνας θα μεταφέρει με άνεση 7 επιβάτες χωρίς την παραμικρή παραχώρηση. Όταν η τελευταία σειρά των καθισμάτων έχει κρυφτεί στον χώρο των αποσκευών, δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος αποσκευών που θα χωρέσει 709 λτ. ενώ αν ούτε αυτά σας φαίνονται αρκετά μπορείτε να αναδιπλώσετε και την μεσαία σειρά καθισμάτων και να έχετε στην διάθεση σας 1940λτ.! Είπατε τίποτα;
Ο οδηγός θα βρει αμέσως την σωστή θέση οδήγησης ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν ανεξάρτητα καθίσματα και πολύ αέρα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το 5008 έχει το πακέτο καθώς εκτός της μεγάλης ευρυχωρίας του είναι μεταξύ των κορυφαίων και στην άνεση. Σπάρτη-Αλεξανδρούπολη χωρίς στάση; Κανένα πρόβλημα για το 5008. Είπαμε είναι premium και το φωνάζει.
2. Volvo XC40 - Θα μπορούσε να ήταν άνετα ένα μοντέλο S
Το XC 40, κινούμενο στον αυτοκινητόδρομο ή διανύοντας μεγάλες αποστάσεις, θέλει και καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία να μοιάζει στα sedan αδέρφια και μας θύμισε έτσι μεγάλο Volvo. Η αθόρυβη κίνηση του και η αφ υψηλού ορατότητα κάνει τα ταξίδια ξεκούραστα ενώ το αίσθημα πολυτέλειας και ασφάλειας θα διώξει απ τους επιβάτες και παραμικρό άγχος. Οι λύσεις που κάνουν εύκολη την ζωή των επιβαινόντων είναι και εδώ αρκετές και θα εκτιμηθούν δεόντως στα πολύωρα ταξίδια.
Χωροταξικά, η χώρα με τους πανύψηλους ανθρώπους δεν θα μπορούσε να κατασκευάζει στριμόκολα αυτοκίνητα! Πως θα μπορούσε άλλωστε; Δεν θα κάλυπτε τις εγχώριες ανάγκες. Δεν ξέρουμε αλλά ίσως και να σκέφτηκαν αυτό οι σχεδιαστές της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας όταν κατασκεύαζαν το XC40 καθώς οι διαθέσιμοι χώροι του δεν έχουν αντίπαλο και βρίσκετε στην κορυφή των 5θέσιων αυτοκινήτων του test. Θα μπορούσαμε να πούμε λοιπόν πως είναι ο νικητής της κατηγορίας καθώς με 142 χλστ. διαθέσιμου χώρου για τα γόνατα των επιβατών θα καταφέρουν και οι δίμετροι Σουηδοί να καθίσουν σταυροπόδι. Οδηγός και συνοδηγός θα καθίσουν με άνεση στα αναπαυτικά καθίσματα ενώ οι πίσω δεν θα ταλαιπωρηθούν ακόμα και αν κάθονται 3 ψηλοί ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την χωρητικότητα των 460λτ. αλλά μας κέρδισε με το καλό του και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η συνολική προσφερόμενη άνεση από ανάρτηση και καθίσματα μπορεί να μην φτάνει το επίπεδο του 5008 αλλά και με το σουηδικό μοντέλο θα ταξιδέψετε ατσαλάκωτοι για πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα.
3. Mitsubishi Eclipse Cross - Ακούραστος συνοδοιπόρος
Το ολοκαίνουργιο μοντέλο της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ένα πολύ ολοκληρωμένο συνολικά χαρακτήρα. Δεν φαίνεται να υστερεί σε κανένα τομέα ενώ σε αυτόν που εξετάζουμε εδώ καταφέρνει να μπει στην τελική τριάδα. Όπως και τα αλλά 2 μοντέλα, έτσι και αυτό καταφέρνει να κρατήσει ξεκούραστους οδηγό και επιβάτες αλλά υστερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα κυρίως λόγω του πιο περίπλοκου συστήματος πολυμέσων και των μεγαλύτερων κλίσεων στις στροφές που θα «ταρακουνήσουν» περισσότερο το πλήρωμα. Στο θέμα χώρων τώρα, η κλίση της οροφής που «κατεβαίνει» με μια ελαφρώς κουπεδίστικη λογική περιμέναμε να έχει κλέψει πόντους από το διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών αλλά αυτό τελικά δεν συμβαίνει και οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό που θα καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας. Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν αρκετό αέρα ενώ θα εκτιμήσουν και την καλή ορατότητα προς τα εμπρός και στα πλάγια καθώς οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες την ευνοούν και χαρίζουν ένα ευάερο εσωτερικό που ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη αν και δεν γεμίζει το μάτι, καταφέρνει να χωρέσει έως 485λτ. Σε ένα πολύωρο ταξίδι, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την μαλακή ανάρτηση που μπορεί να επιτρέπει κάποιες κλίσεις στις στροφές αλλά καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι καλοί διαθέσιμοι χώροι σε συνδυασμό με την μαλακή ανάρτηση είναι φυσικά η χαρά του οικογενειάρχη.
Συμπέρασμα: Το 5008 όπως έχουμε γράψει ανήκει σε μια ειδική κατηγορία καθώς είναι το μοναδικό 7θέσιο αλλά υπό το πρίσμα που το βλέπουμε εμείς, δηλαδή μοντέλα που παρουσιάστηκαν το 2018 καταφέρνει να βρίσκεται στην κορυφή. Το XC 40 είναι κορυφαίο μεταξύ των 5θέσιων αυτοκινήτων του 2018 καθώς θα μεταφέρει για πολύωρα ταξίδια 5 επιβάτες χωρίς αν ιδρώσουν στιγμή. Το Eclipse Cross καταφέρνει να μπει στην τελική τριάδα κυρίως λόγω των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες.
Copyright © 2024 - autoagora.gr