Ποιοί καλοκαιρινοί προορισμοί έχουν φορτιστές ηλεκτρικών ΙΧ;
Με απλούς φορτιστές δεν θα έχεις θέμα στις Κυκλάδες
Ταχυφορτιστής, η άγνωστη λέξη σε Δωδεκάνησα και Β. Αιγαίο
Στο Ιόνιο θα έχεις αρκετές επιλογές αλλά λίγες για ταχεία φόρτιση
Στην Κρήτη πας άφοβα και δεν ξεμένεις
Ταχυφορτιστής, η άγνωστη λέξη σε Δωδεκάνησα και Β. Αιγαίο
Τους τελευταίους μήνες επικρατούσε ένα μεγάλο αλαλούμ σχετικά με τις συνθήκες κατά τις οποίες μπορούν να εισέλθουν ώστε να ταξιδέψουν τα «πράσινα» οχήματα στα πλοία. Λίγο πριν το Πάσχα, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εξέδωσε τις κατευθυντήριες οδηγίες προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για την μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων με τα πλοία της ακτοπλοΐας με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων. Με τη βοήθεια του ιστοτόπου της ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. (Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων), ψάξαμε και παρουσιάζουμε τις συνθήκες που επικρατούν στους δημοφιλέστερους προορισμούς.
Για αρχή θα κάνουμε μια αναφορά στο ίσως δυσκολότερο σημείο του χάρτη, όσον αφορά την κάλυψη του δικτύου φόρτισης. Ο λόγος για τα Δωδεκάνησα και τα νησιά τους Βορείου Αιγαίου, τα οποία δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα όσον αφορά την παρουσία απλών φορτιστών. Όμως, τα ζόρικα αρχίζουν όταν κάποιος θα αναζητήσει έναν ταχυφορτιστή. Εκεί το δίκτυο παρουσιάζει τεράστια έλλειψη, καθώς, πέραν της Ρόδου, της Κω, της Σάμου αλλά και της Μυτιλήνης, ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού μοντέλου, δεν θα καταφέρει να βρει αλλού ταχυφορτιστή! Αν λοιπόν προορισμός σας είναι κάποιο νησί είτε του Β. Αιγαίου, είτε στα Δωδεκάνησα και δεν πρόκειται για τα προαναφερθέντα, ετοιμαστείτε για... αναμονές.
Με απλούς φορτιστές δεν θα έχεις θέμα στις Κυκλάδες
Και πάμε στον πλέον δημοφιλή προορισμό για έλληνες και ξένους τουρίστες, τις Κυκλάδες. Το νησιωτικό σύμπλεγμα «σφίζει» από φορτιστές, από την Κέα και την Τήνο, έως και την Μήλο και την Ίο. Σε κάποιους νήσους, όπως η Αμοργός ή η Νάξος, η παρουσία φορτιστών είναι εξαιρετικά περιορισμένη και μόνο στα κέντρα των νησιών αυτών. Από την άλλη, το δίκτυο ταχυφοριστών είναι σχετικά ικανοποιητικό, ιδιαίτερα στα νησιά με μεγαλύτερες ροές τουρισμού. Για παράδειγμα, στην Μύκονο, υπάρχουν 4 ταχυφορτιστές, 3 στην Πάρο, 2 στην Νάξο, ενώ από έναν έχουν οι Σαντορίνη και Σίφνος.
Στο Ιόνιο θα έχεις αρκετές επιλογές αλλά λίγες για ταχεία φόρτιση
Όσον αφορά το κοσμικό Ιόνιο, οι επιλογές είναι ικανοποιητικές. Η Ζάκυνθος διαθέτει πάνω από 10 σταθμούς, το ίδιο και η Κεφαλονιά. Η Κέρκυρα έχει την πληθόρα των σταθμών φόριστης σε όλο το μήκος του νησιού, παραδόξως όμως, δεν παρατηρείται κάτι στην Ιθάκη. Τώρα, σχετικά με το δίκτυο ταχυφορτιστών του συμπλέγματος, το νησί με το μεγαλύτερο δίκτυο επί του συνόλου, διαθέτει και τους περισσότερους (6) ταχυφορτιστές. Η Λευκάδα διαθέτει μόλις έναν, το ίδιο δηλαδή με την Κεφαλονιά. Τέλος, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος ταχυφορτιστής στην Ζάκυθνο.
Στην Κρήτη πας άφοβα και δεν ξεμένεις
Για το τέλος αφήσαμε την Κρήτη. Το μεγαλύτερο νησί της χώρας αποτελεί έναν από τους αγαπημένους προορισμούς των τουριστών, ειδικά των Βορειο-Ευρωπαίων. Ακόμη, διαθέτει πληθώρα επιλογών από φορτιστές, όχι μόνο στα βόρεια τμήματα του νησιού (μιας και εκεί βρίσκονται τα κέντρα των περιοχών), αλλά και στα νότια, τα δυτικά και τα ανατολικά. Όμως, αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει ταχυφορτιστή, τότε ναι, θα πρέπει να κινηθεί στα κεντρικά του κάθε νομού. Οκτώ εξαυτών στα Χανιά, 2 στο Ρέθυμνο, 10 στο Ηράκλειο, 1 στον Αγ. Ιωάννη, και 4 στον Αγ. Νικόλαο, συνθέτουν το σύνολο των ταχυφορτιστών του δικτόυ στην Κρήτη.
Σχολιάστε |