BMW M3: Μυθική και ονειρική
Στόλισε τοίχους σε παιδικά δωμάτια ως αφίσα. Έγραψε ιστορία στις πίστες και μάγεψε περαστικούς με τον ήχο και την εμφάνισή της. Ο λόγος για τη BMW M3, που αποτελεί διακαή πόθο για πολλές γενιές petrolheads, μιας και έχει συμπληρώσει 36 χρόνια ζωής. Ας δούμε την ιστορία του μοντέλου που αποτελεί μύθο για τους λάτρεις της γερμανικής εταιρίας και όχι μόνο.
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου απλά το άκουσμα της ονομασίας ενός μοντέλου αρκεί για να προκαλέσει ρίγη συγκίνησης στους λάτρεις των αυτοκινήτων. Ονομασίες που έχουν γραφτεί ανεξίτηλα στις καρδιές μας και φιγουράρουν με μεγάλα γράμματα στο βαρύ βιβλίο της Αυτοκίνησης. Είναι μοντέλα με ένδοξη ιστορία, που έχουν αποτελέσει όνειρο για ανθρώπους πολλών διαφορετικών γενιών, με τους πιο τυχερούς να κατάφεραν να το κάνουν πραγματικότητα και τους υπόλοιπους να αρκέστηκαν με μια αφίσα στο δωμάτιό τους ή μία μινιατούρα υπό κλίμακα.Ένα από αυτά τα οχήματα έχει λογότυπο με 3 χρωματιστές, πλαγιαστές ρίγες, κατάγεται από τη Βαυαρία και ονομάζεται BMW M3. Κοιτάζουμε στο παρελθόν αλλά και το παρόν, και κάνουμε ανασκόπηση στην ιστορία της κορυφαίας έκδοσης της Σειράς 3, που διακατέχεται από Μύθο, Μαγεία και Motorsport.
Η μυθική BMW M3 E30 δημιουργήθηκε για το DTM και το Group A
Η θρυλική BMW E30, με το χαρακτηριστικά «πρησμένο» αμάξωμα, αποτέλεσε την απαρχή για τον πιο διάσημο ίσως συνδυασμό γράμματος με αριθμό. Δημιουργήθηκε προκειμένου να πάρουν έγκριση (homologation) τα αγωνιστικά του DTM και πρωτοκυκλοφόρησε το 1986. Ενώ ο κανονισμός του «ομολογκαρίσματος» ανέφερε πως έπρεπε να κατασκευαστούν τουλάχιστον 5000 αντίστοιχα πολιτικά οχήματα, η ζήτηση για την πρώτη M3 της ιστορίας ήταν τόσο μεγάλη, που μέχρι το 1991, όπου και είδαμε το τέλος του μοντέλου, παρήχθησαν συνολικά 17.970 M3 E30.Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει μέχρι και σήμερα για την άγρια εμφάνιση, χάρη στα φουσκωτά, μεταλλικά φτερά, που χαρίζουν στη M3 E30 «αύρα» από το DTM, αλλά και καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο, χάρη στα αυξημένα μετατρόχια. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω έγιναν πιο επιθετικοί, ενώ στο πλάι τα μαρσπιέ είχαν φουσκώσει ανάλογα. Πίσω, το παρμπρίζ ήταν πλέον κολλητό, σε αντίθεση με αυτά των απλών E30 που συγκρατούνταν στη θέση τους με λάστιχο. Το κρύσταλλο ήταν λιγότερο καμπύλο, ενώ το κάλυμμα του πορτ-μπαγκάζ ήταν επανασχεδιασμένο και κατασκευασμένο από υαλονήματα. Αυτές οι αλλαγές βελτίωσαν αρκετά την αεροδυναμική της Μ3 Ε30, που ήταν γεννημένη για να οδηγείται γρήγορα, εντός και εκτός πίστας.
Ο κινητήρας-έπος S14 2300 κυβικών ταίριαζε γάντι με την άγρια εμφάνιση του αυτοκινήτου, αφού ο τρόπος λειτουργίας του σε ωθούσε να τον στροφάρεις συνέχεια στα «κόκκινα», απολαμβάνοντας τις πολεμικό του στρίγκλισμα, με τα τετραπετάλουδα να ρουφούν αέρα με λαιμαργία. Η ισχύς αρχικά ήταν 195 ίπποι, που επιτάχυναν το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 6,9 δλ, με την τελική ταχύτητα να είναι 230 χλμ/ώρα. Όπου δεν ήταν υποχρεωτικός ο καταλύτης, η ιπποδύναμη «σκαρφάλωσε» στα 200 άλογα.
Το μοντέλο κυκλοφόρησε και σε ειδικές εκδόσεις, με κορυφαία την «Sport Evolution», η οποία είχε υπερκυβισμένο κινητήρα 2.500 cc με ισχύ 238 ίππους. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ. 2 | BMW E36 M3: Ένας διακριτικός ήρωας των 90s με 0-200 χλμ/ώρα σε 20 δευτερόλεπτα |
Σελ. 3 | BMW E46 M3: Το κύκνειο άσμα των ατμοσφαιρικών εξακύλινδρων |
Σελ. 4 | ΒΜW E90/E92/E93 M3: Η τελευταίο ατμοσφαιρικό ουρλιαχτό |
Σελ. 5 | ΒΜW M3 F80 + M4 F82/83: Ο διαχωρισμός του ονόματος, μοτέρ με 2 turbo και έως 454 άλογα |
Σελ. 6 | BMW M3 G80 + M4 G82: Με τη νέα μάσκα εμπρός και τετρακίνηση για πρώτη φορά |
Σχολιάστε |