ΒΜW M3 F80 + M4 F82/83: Ο διαχωρισμός του ονόματος, μοτέρ με 2 turbo και έως 454 άλογα
Οι μυημένοι στη Βαυαρική εταιρεία, αναφέρουν κάθε μοντέλο της με έναν κωδικό. Συνήθως Ε και ένα νούμερο.
Το «E» σήμαινε «Entwicklung», δηλαδή «Ανάπτυξη». Με λίγη ποιητική αδεία, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το «E» ως «Εξέλιξη», ή ακόμα και στα αγγλικά ως «Evolution». Ωραία σύμπτωση για τη χρήση του ίδιου αρχικού και στις 3 γλώσσες...
Τα διψήφια νούμερα για το E κάποια στιγμή τελείωσαν, κι έτσι η εταιρεία χρησιμοποίησε το επόμενο γράμμα, δηλαδή το F. Βέβαια, στα αυτοκίνητα παραγωγής υπάρχουν αρκετά κενά μεταξύ των αριθμών, τα οποία κατά πάσα πιθανότητα ανήκαν σε project που δεν προχώρησαν ποτέ.
Παράλληλα, η Σειρά 3 πλέον έγινε αποκλειστικά sedan, με τις coupe και cabrio εκδόσεις να ανήκουν πλέον στην Σειρά 4.
Το 2014 εμφανίστηκε το «πύρινο δίδυμο» των M3 και M4. Η εμφάνιση ήταν επιθετική, αλλά παρά τον άκρατο δυναμισμό, χάρη στις νευρώσεις, τους αεραγωγούς και τα φουσκώματα, το αμάξωμα παρέμεινε κομψό και όμορφο.
Τα κυβικά έδωσαν τη θέση τους στα turbo, και το μοτέρ ήταν ξανά εξακύλινδρο 3 λίτρων. Παρά τη μείωση στη χωροταξία, οι 2 υπερσυμπιεστές αύξησαν την ισχύ στους 431 ίππους, γεγονός που έκανε αμφότερα τα μοντέλα να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ήταν περιορισμένη στα 250 χλμ/ώρα, ενώ με την επιλογή του πακέτου M Drivers Package, το όριο μεταφερόταν στα 280 χλμ/ώρα, προσφέροντας στον οδηγό 30 χλμ/ώρα επιπλέον άγριας χαράς. Όπως και πριν, οι επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων ήταν μεταξύ 6ταχυτου χειροκίνητου και 7ταχυτου M-DCT.
Η BMW παρουσίασε το πακέτο Competition Package για τις M3 και M4, με το οποίο η ισχύς του κινητήρα ήταν 450 άλογα, κάτι που χάριζε στα αυτοκίνητα επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε 4 δευτερόλεπτα.
Η αγωνιστική πορεία στο DTM συνεχίστηκε με τη M4 DTM. Το ακραία πρησμένο όχημα κέρδισε το πρωτάθλημα του 2014 και του 2016, χρησιμοποιώντας έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα.
Οι BMW M3 και Μ4 της γενιάς F80 και F82/F83 σταμάτησαν να παράγονται το 2018. Για 2 χρόνια, μέχρι το 2020 μείναμε χωρίς το θρυλικό μοντέλο, αλλά η ονομασία έκανε την επιστροφή της με πάταγο.
Σελ. 1 | BMW M3: Μυθική και ονειρική |
Σελ. 2 | BMW E36 M3: Ένας διακριτικός ήρωας των 90s με 0-200 χλμ/ώρα σε 20 δευτερόλεπτα |
Σελ. 3 | BMW E46 M3: Το κύκνειο άσμα των ατμοσφαιρικών εξακύλινδρων |
Σελ. 4 | ΒΜW E90/E92/E93 M3: Η τελευταίο ατμοσφαιρικό ουρλιαχτό |
Σελ. 5 | ΒΜW M3 F80 + M4 F82/83: Ο διαχωρισμός του ονόματος, μοτέρ με 2 turbo και έως 454 άλογα |
Σελ. 6 | BMW M3 G80 + M4 G82: Με τη νέα μάσκα εμπρός και τετρακίνηση για πρώτη φορά |