BMW E46 M3: Το κύκνειο άσμα των ατμοσφαιρικών εξακύλινδρων
Σε αντίθεση με την Ε36, η BMW E46 M3 ξεχώριζε από μακριά, χάρη στα φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω, τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες με το τονισμένο άνοιγμα εμπρός, καθώς και από το εξόγκωμα στο καπό, που υποδήλωνε ξεκάθαρα ότι η συγκεκριμένη BMW δεν ήταν μια απλή οχταβάλβιδη 1600 κυβικών. Από πίσω, η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης ενίσχυαν την sport εικόνα που δημιουργούσαν τα φαρδιά φτερά.
Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε ήταν ο S54, που ήταν η πιο εξελιγμένη εκδοχή του S50. Ο κυβισμός παρέμεινε στα 3,2 λίτρα, αλλά η ισχύς αυξήθηκε στα 343 άλογα. Οι επιδόσεις έγιναν πιο καταιγιστικές, αφού η M3 E46 χρειαζόταν 5,2 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα, ενώ όσοι απενεργοποιούσαν τον περιοριστή ταχύτητας των 250 χλμ/ώρα, άγγιζαν τα 292. Εκτός από το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το μοντέλο ήταν διαθέσιμο και με το SMG II, μία επιλογή που ήταν αρκετά δημοφιλής.
Η πιο διάσημη έκδοση δεν ήταν άλλη από την M3 CSL, που ήταν συλλεκτική, σκληροπυρηνική και ελαφρωμένη κατά 110 κιλά. Τα κρύσταλλα ήταν λεπτότερα και το πίσω κάθισμα ήταν ουσιαστικά μια επιφάνεια από ανθρακονήματα που είχε πολύ λεπτά μαξιλαράκια, απλά για το πρόσχημα της άνεσης. Ο κινητήρας της απέδιδε πλέον 360 άλογα, και χάρη στο νέο προφυλακτήρα και την μεγαλύτερη duck tail αεροτομή πίσω, η αεροδυναμική ήταν βελτιωμένη.
Η μηχανή του πολέμου που ονομαζόταν BMW M3 CSL ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που είχε ανθρακονημάτινη οροφή, κάτι που πλέον είναι χαρακτηριστικό των κατασκευών με το μαγικό σήμα Μ.
H carbon οροφή δεν μείωνε απλά τα κιλά της M3, αλλά το πιο σημαντικό, χαμήλωνε το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.
Το 2005 γνωρίσαμε τη M3 Competition Package, που διέθετε αρκετά στοιχεία της CSL, όπως τιμόνι, πιο γρήγορη κρεμαγιέρα, πρόγραμμα M-Track Mode, καθώς και σύστημα πέδησης με
μεγαλύτερους δίσκους εμπρός και ισχυρότερες δαγκάνες πίσω.
Ο τίτλος της πιο εξωφρενικής BMW M3 E46 πηγαίνει στην M3 GTR, που παρήχθη για να πάρει έγκριση το αγωνιστικό που έτρεξε στο American Le Mans Series (ALMS) το 2001 και πήρε την 1η θέση στην κατηγορία GT. Ο κινητήρας της GTR ήταν V8, και πλέον θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτέλεσε προοίμιο για την M3 που θα ακολουθούσε.
Το αυτοκίνητο ήταν η τελευταία M3 με εξακύλινδρη ατμοσφαιρική «καρδιά». Κατασκευασμένη αποκλειστικά ως δίπορτη, coupe και cabrio, η BMW E46 M3 ήταν σε παραγωγή μέχρι και το 2006. Την επόμενη χρονιά εμφανίστηκε ο διάδοχος, που ακουγόταν από μακριά...
Σελ. 1 | BMW M3: Μυθική και ονειρική |
Σελ. 2 | BMW E36 M3: Ένας διακριτικός ήρωας των 90s με 0-200 χλμ/ώρα σε 20 δευτερόλεπτα |
Σελ. 3 | BMW E46 M3: Το κύκνειο άσμα των ατμοσφαιρικών εξακύλινδρων |
Σελ. 4 | ΒΜW E90/E92/E93 M3: Η τελευταίο ατμοσφαιρικό ουρλιαχτό |
Σελ. 5 | ΒΜW M3 F80 + M4 F82/83: Ο διαχωρισμός του ονόματος, μοτέρ με 2 turbo και έως 454 άλογα |
Σελ. 6 | BMW M3 G80 + M4 G82: Με τη νέα μάσκα εμπρός και τετρακίνηση για πρώτη φορά |