Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Γιατί έγιναν τόσο ακριβά τα παλαιότερα Ιαπωνικά αυτοκίνητα;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Γιατί έγιναν τόσο ακριβά τα παλαιότερα Ιαπωνικά αυτοκίνητα;

Διαβάστηκε από 66467 αναγνώστες - 24/2/2024

Τα Ιαπωνικά των προηγούμενων δεκαετιών έχουν αποκτήσει θρυλικό χαρακτήρα και έχουν δημιουργήσει το δικό τους φανατικό κοινό που τα λάτρεψε μέσα από το Gran Turismo, τις ταινίες και τα video. Γιατί γίνονται όμως τόσο ακριβά χρόνο με το χρόνο;

Για ποιο λόγο ανεβαίνει η αξία των παλιών Ιαπωνικών αυτοκινήτων;

Σήμερα οι τιμές στα πάντα έχουν πάρει την ανιούσα, κάτι που ισχύει και στα αυτοκίνητα. Τα καινούργια ακριβαίνουν συνεχώς, κάτι που γίνεται αντίστοιχα και στα μεταχειρισμένα, με την άμεση διαθεσιμότητα (σε αντίθεση με τις καθυστερήσεις των καινούργιων) να είναι μια λογική εξήγηση.
Τι συμβαίνει όμως με τα Ιαπωνικά των δεκαετιών 80, 90 και 2000; Γιατί έγιναν τόσο ακριβά, που πλέον θεωρούνται απλησίαστα για πολλούς;

Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα επιδόσεων ήταν ιδιαίτερα ποθητά, μιας και μπορούσαν να σου προσφέρουν συγκινήσεις αντάξιες κατά πολύ ακριβότερων κατασκευών σε ένα τμήμα του κόστους. Ήταν προσιτά.
Τώρα ένα Honda S2000 έχει μέση τιμή 31.000 ευρώ. Για να πάρεις «απείραχτο» Mitsubishi Lancer Evo πρέπει να αποχωριστείς το λιγότερο 30 χιλιάρικα. Θες εργοστασιακό Nissan 200 SX S13; Υπολόγιζε 10.000 ευρώ-χωρίς τα μαζέματα που θα χρειαστεί- στην καλύτερη περίπτωση. Στη χειρότερη δεν θα το προλάβεις και δεν πρόκειται να ξαναβρείς. Mazda RX-7 FD3S; Ο «Μπατμαν» ξεκινά από τα 40.000 ευρώ.

Στο εξωτερικό οι τιμές είναι ακόμα υψηλότερες. Πρόσφατα μια εργοστασιακή Toyota Supra Turbo του 1994 με χειροκίνητο σασμάν έπιασε τιμή-ρεκόρ 232.000 δολαρίων σε δημοπρασία στην Αμερική, προκαλώντας μαζική υστερία σε ολόκληρο το internet.

Ποιος είναι ο λόγος που οι τιμές των ιαπωνικών sport αυτοκινήτων αρνούνται να πέσουν;

Πολλοί μεγαλώσαμε βλέποντας αυτά τα μοντέλα στο Gran Turismo και το Need For Speed

Ένας βασικός παράγοντας είναι η νοσταλγία. Η γενιά του PlayStation, οι σημερινοί 30ρηδες, μάθαμε πολλά από αυτά τα οχήματα μέσω του Gran Turismo, κοιτάζοντας με μανία τα pixel στην κυρτή οθόνη των γονέων μας. Η σπίθα είχε ανάψει, και όταν μεγαλώνοντας βλέπαμε σε περιοδικά και σε βίντεο στο YouTube Ιάπωνες να ανεβοκατεβαίνουν τα βουνά με Toyota Corolla AE86 και Nissan S13, ή Subaru Impreza WRX STi να κυνηγάνε Mitsubishi Lancer Evo, η σπίθα μετατράπηκε σε φλόγα, και η φλόγα σε πάθος.

Χάρη στο The Fast and The Furious, στο Need For Speed Underground και στο Initial D, τα ιαπωνικά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής έγιναν ποθητά, ένα όνειρο που μπορούσε -με τις τιμές της εποχής- να μετατραπεί σε πραγματικότητα.

Όταν λοιπόν τα παιδιά του 90 μεγάλωσαν και ήρθε η ώρα να αγοράσουν αυτοκίνητο, οι νεανικοί τους ήρωες τους έκλειναν το μάτι. Ή μάλλον πιο σωστά τους ανεβοκατέβαζαν τα φανάρια.

Σελ.
2
Ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης, ή γιατί δεν μπορείς να αγοράσεις το 200SX που θες
Σελ.
3
Το κόστος ανακατασκευής παίζει το ρόλο του
Σελ.
4
Κανόνας: Η συλλεκτική αξία αυξάνει την τιμή
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε