1991: Mercedes S-Class W140
Η Mercedes W140 που έκανε το ντεμπούτο της το 1991 είχε εκμοντερνιστεί πλήρως, και ήταν εφοδιασμένη με την πεμπτουσία της εταιρείας τόσο σε εξοπλισμό άνεσης, όσο και σε τεχνολογία. Ο σχεδιασμός της ήταν πιο αεροδυναμικός, με συντελεστή Cd 0,31, ενώ η S 600 ήταν το πρώτο μοντέλο της Mercedes με V12 κινητήρα, ο οποίος απέδιδε 408 ίππους.
Η συγκεκριμένη γενιά εισήγαγε πολλές καινοτομίες στο χώρο της αυτοκίνησης. Το μοντέλο ήταν το πρώτο όχημα παραγωγής με σύστημα CAN bus, με το οποίο οι διαφορετικές μονάδες (πχ εγκέφαλος, ABS, φώτα κλπ) επικοινωνούν μεταξύ τους, αλλά και το πρώτο με τετραζωνικό κλιματισμό.
Το 1995 ήταν η πρώτη φορά που είδαμε σύστημα ελέγχου ευστάθειας, το γνωστό ESP, που είχε εξελιχθεί από τη Mercedes σε συνεργασία με τη Bosch και ανήκε στον στάνταρ εξοπλισμό της S 600, ενώ ήταν προαιρετικό στις S 420 και S 500.
Την επόμενη χρονιά, η εταιρεία με σήμα το Αστέρι σημείωσε άλλη μία πρωτιά και παρουσίασε το πρώτο σύστημα υποβοήθησης έκτακτης πέδησης, το Brake Assist (BAS σύμφωνα με την ορολογία της μάρκας). Το 1998 η Mercedes ήταν η πρώτη εταιρεία που διέθεσε το Brake Assist στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της.
1998: Mercedes S-Class W220
Ο αντικαταστάτης της W140 ήρθε το 1998 και σήμερα αποτελεί τη «γέφυρα» μεταξύ των μοντέρνων S-Class και των μοντέλων της «παλιάς σχολής». Όπως και οι προκάτοχοι της, έτσι και η νέα Ναυαρχίδα της Mercedes, είχε ορισμένες παγκόσμιες καινοτομίες.Το αυτοκίνητο ήταν το πρώτο με smart κλειδί, που δεν χρειάζεται επαφή με το διακόπτη της μίζας για να εκκινήσει το μοτέρ, μία τεχνολογία που πλέον συναντάται στα περισσότερα καινούργια μοντέλα. Η τεχνολογία εξελίχθηκε από τη Siemens, και η Mercedes την ονομάζει Keyless Go.
Το 1999 η εταιρεία εισήγαγε το DISTRONIC, το πρώτο προσαρμοστικό σύστημα cruise control με αισθητήρες radar, το οποίο παράλληλα μπορούσε να μειώσει ταχύτητα με το σύστημα πέδησης. Η μονάδα ελέγχου του DISTRONIC επικοινωνούσε μέσω του CAN bus με τον εγκέφαλο για να αυξηθεί η ταχύτητα, με τη μονάδα του ESP για να φρενάρει, και με την μονάδα του αυτόματου κιβωτίου για να αλλάξουν οι σχέσεις του σασμάν.
Το πρώτο προσαρμοστικό cruise control έκανε το ντεμπούτο του το 1992 στο Mitsubishi Debonair, και αργότερα το είδαμε στο Mitsubishi Diamante του 1995 και το Toyota Celsior του 1997. Παρόλα αυτά, τα συγκεκριμένα συστήματα χρησιμοποιούσαν τεχνολογία laser και μείωναν ταχύτητα μόνο μέσω του κιβωτίου, χωρίς να ενεργοποιούν τα φρένα.
Σελ. 1 | Mercedes S-Class: Το μοντέλο που πάντα άλλαζε την αυτοκίνηση |
Σελ. 2 | 1972: Mercedes S-Class W116 |
Σελ. 3 | 1991: Mercedes S-Class W140 |
Σελ. 4 | 2005: Mercedes S-Class W221 |