autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2002: Nissan Micra K12

2002: Nissan Micra K12

Διαβάστηκε από 7985 αναγνώστες - 20/10/2024

H τρίτη γενιά του μικρόσωμου Ιάπωνα παρουσιάστηκε το 2002 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Ο σχεδιασμός του ήταν άκρως ανανεωμένος και δεν θύμιζε σε τίποτα τα μοντέλα του παρελθόντος, ενώ ήταν βασισμένος στο πρωτότυπο Nissan mm.e του 2001. Την προσοχή του κοινού τράβηξαν τα ιδιαίτερα φανάρια, που ήταν τοποθετημένα ψηλά στον πρόβολο, σε στρατηγική θέση προκειμένου να είναι προστατευμένα από μικροχτυπήματα και γρατζουνιές.

Το αυτοκίνητο ήταν βασισμένο στην νέα πλατφόρμα «B», η οποία ήταν εξελιγμένη από κοινού μεταξύ Nissan και Renault. Ας μην ξεχνάμε πως η «Συμμαχία» (Alliance) μεταξύ των δύο εταιρειών είχε ήδη ξεκινήσει από το 1999 και συνεχίζεται ως σήμερα. Ως εκ τούτου, το μεταξόνιό του ήταν κατά 7 εκατοστά αυξημένο, συμβάλλοντας στην αυξημένη ευρυχωρία της καμπίνας.

Τα μηχανικά σύνολα που κινούσαν το Micra K12 ήταν αρχικά τέσσερα: Ο χιλιάρης CR10DE κινητήρας με ισχύ 68 ίππους, ο CR12DE 1,2 λίτρων με 80 άλογα, ο CR14DE 1,4 λίτρων με 88 ίππους, καθώς και ο diesel 1,5 λίτρων της Renault με κωδικό K9K και απόδοση 65 ίππους. Όσον αφορά τις επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων, αυτές ήταν δύο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων και αυτόματο τεσσάρων.



Το 2004 «ήρθε» η πρώτη ανανέωση του Nissan Micra K12, με αλλαγές τα διάφανα κρύσταλλα στα φλας, ενώ το 2005 έγινε ένα πιο εκτεταμένο facelift, με επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, καινούρια εμπρόσθια μάσκα, νέα υλικά στο εσωτερικό και διαφορετικό πίνακα οργάνων. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνισή της η cabrio έκδοση, η οποία κυκλοφόρησε και στην Ευρώπη, αλλά και η πιο «καυτή» εκδοχή του μοντέλου, που ονομαζόταν Nissan Micra 160 SR.

Μπορεί η ονομασία να παραπέμπει σε ιπποδύναμη, όμως στην πραγματικότητα ο αριθμός αφορούσε τον κυβισμό του κινητήρα. Αυτός ήταν ο HR16DE, που απέδιδε 113 ίππους από 1,6 λίτρα. Προκειμένου να αποκτήσει πιο sport χαρακτήρα, το Micra 160 SR είχε κατά 27% πιο άκαμπτο πλαίσιο, ενώ οι αναρτήσεις του ήταν σκληρότερες. Παράλληλα, οι τροχοί ήταν αλουμινίου, 16 ιντσών. Εμφανισιακά, το αυτοκίνητο είχε νέους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, με τον εμπρόσθιο να διαθέτει μεγαλύτερο αεραγωγό και προβολείς ομίχλης, ενώ ο πίσω ήταν πιο ενισχυμένος. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα «αγκάλιαζαν» καλύτερα οδηγό και συνοδηγό, ενώ ο πίνακας οργάνων είχε λευκό φόντο.



Το 2007 έγινε το τελευταίο facelift του Nissan Micra τρίτης γενιάς, που απέκτησε τον κωδικό K12C. Ο εξοπλισμός έγινε πλουσιότερος, και μπορούσε να περιλαμβάνει μέχρι και CD-player με εξαπλή σιντιέρα στο ταμπλό, καθώς και θύρα AUX, μιας και είχαμε περάσει πλέον στην εποχή των mp3 players. Η εξωτερική εμφάνιση είχε ανανεωθεί ξανά, με καινούργιους προφυλακτήρες, νίκελ πλαίσιο γύρω από τη μάσκα και μαύρο φόντο στα εμπρός φανάρια.

Τρία χρόνια μετά, το αυτοκίνητο σταμάτησε να παράγεται, και αντικαταστήθηκε από την τέταρτη γενιά.

Σελ.
1
1982: Nissan Micra K10
Σελ.
2
1992: Nissan Micra K11
Σελ.
3
2002: Nissan Micra K12
Σελ.
4
2010: Nissan Micra K13