2010: Nissan Micra K13
Το Nissan Micra K13 έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι της Γενεύης το 2010, και για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα. Εμφανισιακά, θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτέλεσε μία μετεξέλιξη του πρόγονού του, η οποία κινούταν σε πιο minimal προφίλ. Το εμπρός μέρος θύμιζε πρόσωπο, με τα φανάρια να παραπέμπουν στα μάτια, τον αεραγωγό του προφυλακτήρα να μοιάζει με χαμόγελο, και το φούσκωμα του καπό, που προεκτεινόταν στην κεντρική μάσκα, να είναι η «μύτη».
Η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε είναι η «V», που με τη σειρά της είναι βασισμένη στην προηγούμενη «B». Παρόλο που οι εξωτερικές διαστάσεις δεν είχαν αυξηθεί (τουναντίον μάλιστα, η τέταρτη γενιά του Micra είχε κατά 5 χιλιοστά μικρότερο μήκος), το μοντέλο ήταν πιο ευρύχωρο, απόρροια του μεγαλύτερου μεταξονίου.
Τα κινητήρια μέρη του νέου Micra περιελάμβαναν ένα τρικύλινδρο (για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου) μοτέρ 1,2 λίτρων με ισχύ 80 ίππους, με την γκάμα εκτός Ευρώπης να πλαισιώνεται από βενζινοκινητήρες 1,5 και 1,6 λίτρων, καθώς και τον 1500αρη diesel K9K turbo. Από το 2011, στις επιλογές προστέθηκε ο τρικύλινδρος 1200αρης με μηχανική υπετροφοδότηση και 98 ίππους. Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, το Micra μπορούσε να παραγγελθεί με χειροκίνητο 5 σχέσεων, αυτόματο με 4 ταχύτητες ή CVT.
Το 2013, στην έκθεση της Φραγκφούρτης, η Nissan παρουσίασε το ανανεωμένο μοντέλο, το οποίο είχε αρκετές αλλαγές, με καινούργιους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, διαφορετικά εμπρός φτερά και καπό, καθώς και επανασχεδιασμένο εσωτερικό με νέο πίνακα οργάνων. Χάρη στο νέο σχεδιασμό, οι καμπύλες του μοντέλου αντικαταστήθηκαν μέχρι ενός βαθμού από ακμές, αποτελώντας έτσι ένα προοίμιο του μοντέλου που θα ερχόταν.
Η πέμπτη και τελευταία γενιά, με κωδικό K14, έκανε την εμφάνισή της στο Σαλόνι του Παρισιού το 2016 και είναι διαθέσιμη έως και σήμερα. 40 χρόνια μετά την έλευση του πρώτου Micra, ή March αν θέλετε, ο διάδοχος συνεχίζει την πορεία των προγόνων του, όντας πιο ολοκληρωμένος από ποτέ.
Αναδρομή στο παρελθόν και στα 4 προηγούμενα Nissan Micra!
Πρώτη γενιά: 1982, κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία και ως Super Turbo με 110 άλογα από 930 κυβικά!
Δεύτερη γενιά: 1992, με τα «πικάντικα» 1,3 και 1,4 Challenge της ελληνικής αντιπροσωπείας να χαρίζουν χαμόγελα στον οδηγό.
Τρίτη γενιά: Ριζικά ανανεωμένη το 2002 με στρογγυλό σχεδιασμό.
Τέταρτη γενιά: Είναι ακόμα «φρέσκια» και ας κυκλοφόρησε το 2010.
Είχες κάποιο από αυτά; Ξέρεις κανέναν με Super Turbo μετατροπή, ή «Made in Greece» Challenge;
Σελ. 1 | 1982: Nissan Micra K10 |
Σελ. 2 | 1992: Nissan Micra K11 |
Σελ. 3 | 2002: Nissan Micra K12 |
Σελ. 4 | 2010: Nissan Micra K13 |