Τι δείχνουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη;
2/2/2022
Αναλύοντας τις επιλογές που έκαναν οι Ευρωπαίοι το 2021, στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, βγάζουμε συμπεράσματα, προς τα που θα κατευθυνθούν οι πωλήσεις και τη νέα χρονιά. Η επιθετική άνοδος των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι εμφανής, και ήρθε για να μείνει!
Αρκετό διάστημα τώρα οι βιομηχανίες έχουν στρέψει τις στρατηγικές τους με βάση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα δεν έχουν σταματήσει (μέχρι και σήμερα) να εξελίσσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και μειωμένους ρύπους. Το 2021 είναι σίγουρα η χρονιά σταθμός, που αποδεικνύει ότι σε όλη την Ευρώπη βλέπουν πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με άλλο μάτι.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Αμιγώς ηλεκτρικά ήταν το 13.6% των αυτοκίνητων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη
Ο αρχικός σκεπτικισμός των Ευρωπαίων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι μάλλον παρελθόν, αφού πλέον δείχνουν με τις αγορές τους, πως εμπιστεύονται πιο πολύ το ρεύμα, από όσο στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, το 13.6% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν σε όλη την Ευρώπη πέρσι, ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Και μιλάμε μόνο για αμιγώς ηλεκτρικά, γιατί αν υπολογιστούν και οι πωλήσεις των plug-in hybrid, το ποσοστό είναι άκρως εντυπωσιακό. Στην Ευρώπη πουλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά ακόμα και από την Κίνα
Η Κίνα μέχρι και το 2019 ήταν η πρώτη χώρα σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσθέτοντας τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με τα plug-in hybrid, που και αυτά με την σειρά τους μπορούν να προσφέρουν χιλιόμετρα αυτονομίας. Το 2021 όμως άλλαξαν οι ισορροπίες, και η Ευρώπη είναι πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 1.4 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ευρώπη και 1.3 εκατομμύρια στην Κίνα, με την Ευρώπη να παρουσιάζει αύξηση 137%. Σοβαρή πτώση στις προτιμήσεις diesel και βενζίνης
Μεγάλη ήταν η πτώση που καταγράφηκε στη ζήτηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αλλά και της βενζίνης. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, είχαν μια πολύ σημαντική πτώση στις πωλήσεις τους, αφού ο αριθμός νέων κυκλοφοριών μειώθηκε κατά 28.6%, ενώ στα πετρελαιοκίνητα η μείωση ήταν πολύ πιο έντονη, ύψους 36%. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μεγαλύτερη αγορά σε όλη την Ευρώπη (Γερμανία) όπου συνολικά πουλήθηκαν 2.600.000 αυτοκίνητα την χρονιά που μας πέρασε, και τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης ήταν μόνο το 37.1% από αυτά. Εδώ να αναφέρουμε πως είχαν πτώση στο ποσοστό πωλήσεων τους σε σχέση με την περσινή χρονιά, της τάξεως του 10% περίπου. Το ίδιο αλλά σε λίγο μικρότερη κλίμακα, συνέβη και στα diesel αυτοκίνητα, όπου παρουσιάστηκε πτώση στις πωλήσεις σε σχέση με το 2021, 8%. Ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών και στην Ελλάδα
Η χώρα μας είναι μια μικρή αγορά σε σύγκριση με τις πιο πολλές της Ευρώπης, και αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Παράλληλα είμαστε από τις χώρες που ακόμα αντιμετωπίζουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ακόμα) με δυσπιστία, αφού οι χαμηλοί μισθοί αλλά και οι υποδομές φόρτισης στην χώρα μας, δεν ευνοούν. Κι όμως, με 2.176 ταξινομήσεις το 2021, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκαναν ρεκόρ όλων των εποχών στην Ελλάδα. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε πως 2η πιο δημοφιλής επιλογή στην χώρα μας ήταν τα κάθε λογής υβριδικά σύνολα, αυτό δείχνει πως και ο Έλληνας βλέπει μια διαφορετικό μάτι πλέον την ηλεκτροκίνηση.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
85% αύξηση πωλήσεων στα ηλεκτρικά σε σχέση με το 2020.
Η Ευρώπη ξεπέρασε ακόμα και την Κίνα σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
36% κάτω οι πωλήσεις των diesel και 28.6% στην βενζίνη.
Ακόμα και στην Ελλάδα είχαμε ρεκόρ όλων των εποχών στις πωλήσεις ηλεκτρικών.
Θα συνδυαστούν σύντομα όμως οι τάσεις των πωλήσεων και με την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης;