Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται να λύσουν το πρόβλημα των δενδριτών.
Με ταχύτερους χρόνους φόρτισης, υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και περισσότερη ισχύ, η μπαταρία στερεών κυττάρων προσφέρει παρόμοια πλεονεκτήματα με τη διαδικασία SALD. Υποτίθεται ότι αυτές οι μπαταρίες εξελίσσονται ήδη και η επίσημη παρουσίαση τους είναι κοντά. Επειδή το φορτίο δεν μεταφέρεται πλέον από υγρό αλλά από στερεό ηλεκτρολύτη και αντικαθιστώντας τον αρνητικό πόλο, που προηγουμένως αποτελούταν από γραφίτη, με καθαρό μεταλλικό λίθιο, οι μπαταρίες θα μπορούν να γίνουν ελαφρύτερες και, σύμφωνα με τον Maximilian Fichtner, να έχουν περίπου 30 έως 40 % περισσότερη εμβέλεια.
Μέχρι εδώ καλά, μα υπάρχει ένα αλλά στην όλη υπόθεση. Στις μπαταρίες ιόντων λιθίου παρατηρήθηκε ο σχηματισμός μικρών μεταλλικών βελονών στα ηλεκτρόδια του λιθίου κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση. Ονομάζονται δενδρίτες και, στη χειρότερη περίπτωση, μπορεί να οδηγήσουν σε βραχυκύκλωμα στην μπαταρία. Για να αποφευχθεί αυτό, η μπαταρία στερεάς κατάστασης αντικαθιστά τον υγρό ηλεκτρολύτη μεταξύ των ηλεκτροδίων με ένα λεπτό κεραμικό στρώμα. Δεν είναι εύφλεκτο, μεταφέρει τα ιόντα λιθίου και επίσης σχηματίζει ένα μηχανικό φράγμα στις μεταλλικές βελόνες που αναφέρονται. Το πρόβλημα είναι ότι είναι αρκετά δύσκολο και πολύπλοκο να κατασκευαστούν οι μπαταρίες με τέτοιο τρόπο ώστε η διάταξη των ηλεκτροδίων να είναι σταθερή για μεγάλο χρονικό διάστημα και τα σημεία επαφής των διαφορετικών στερεών σωμάτων να μην καταστρέφονται κατά τη διάρκεια της φόρτισης και της εκφόρτισης.
Η Nio ετοιμάζει να βάλει μπαταρίες στερεάς κατάστασης στα μοντέλα της το 2024
Η BMW, η Mercedes και η VW επενδύουν δισεκατομμύρια στη τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης. Μάλιστα η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio ανακοίνωσε ότι θα εφοδιάσει το ηλεκτρικό της σεντάν, το ET7, με μία τέτοια μπαταρία. Ωστόσο, αυτή η μπαταρία δεν θα είναι διαθέσιμη μέχρι το 2024 και σίγουρα δεν μπει σε αυτοκίνητα παραγωγής από τη μια μέρα στην άλλη.Η Mercedes εργάζεται σε αυτή την τεχνολογία εδώ και πολύ καιρό, αλλά έχει αναφέρει ότι τα πράγματα δεν εξελίσσονται τόσο γρήγορα όσο αρχικά πίστευε. Υπάρχει ακόμη λίγη δουλειά που πρέπει να γίνει, ειδικά όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα και την ταχύτητα φόρτισης. Η BMW προφανώς συμμερίζεται αυτήν την εκτίμηση και θέλει να φέρει στην αγορά το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με τέτοιες μπαταρίες προς το τέλος της δεκαετίας.
Σελ. 1 | Τι μπαταρίες αναμένουμε στο μέλλον; |
Σελ. 2 | Η μπαταρία SALD θα έχει διάρκεια ζωής 1,6 εκατομμύρια χλμ |
Σελ. 3 | Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται να λύσουν το πρόβλημα των δενδριτών. |
Σελ. 4 | Ετοιμάζεται μπαταρία ιόντων νατρίου που θα φορτίζει εξαιρετικά γρήγορα |