Χαμηλό κόστος χρήσης
Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε ότι μια χαμηλή τιμή απόκτησης συνδράμει τρομερά και στο γενικότερο κόστος χρήσης. Το τελευταίο αφορά άμεσα τον υποψήφιο αγοραστή μιας και με το κόστος χρήσης έχει μια σαφή εικόνα για το τι θα του στοιχίσει το μοντέλο που αγόρασε ή σκοπεύει να αποκτήσει. Στο κόστος χρήσης λοιπόν ενός μοντέλου, υπολογίζεται πέρα από την τιμή απόκτησης, το κόστος service σε βάθος 3ετίας, η κατανάλωση (πάλι σε βάθος 3τιας), καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας. Οπότε όπως καταλαβαίνετε ο συνδυασμός χαμηλής τιμής, (που όλα τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας διαθέτουν), η χαμηλή κατανάλωσή τους, αλλά και τα χαμηλά έως και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, καθιστούν τα μοντέλα που παρουσιάζουμε ως πολύ καλές αγορές, οι οποίες προστατεύουν την τσέπη του ιδιοκτήτη τους. Κι όλα αυτά χωρίς να γίνεται κανένας συμβιβασμός (τηρουμένων πάντα των αναλογιών της κατηγορίας) σε θέμα εξοπλισμού, οδικής συμπεριφοράς, αλλά και της τεχνολογίας που το κάθε μοντέλο ξεχωριστά φέρει πάνω του.
Πάνω από τα 10.000 ευρώ...
... δίνονται τα Smart Fortwo, Fiat 500 και Renault Clio. Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο «μια κατηγορία μόνο του», το Smart, στην έκδοση με τους 61 ίππους κοστίζει 10.590 ευρώ. 2.760 επιπλέον κοστίζει το Renault Clio, το οποίο κοστίζει 13.350, τιμή που αφορά στην έκδοση Expression, με τον κινητήρα των 900 κ.εκ. και με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το ρετρό σχεδίασης, Fiat 500 κοστολογείται 12.450 για την έκδοση με τον κινητήρα των δυο κυλίνδρων με την ονομασία TwinAir και απόδοση 85 ίππων.
Μίνι στο μέγεθος, όχι στον εξοπλισμό!
Το ότι κάποιος θέλει να αγοράσει ένα μίνι αυτοκίνητο, δεν συνεπάγεται και ότι, πρέπει να στερηθεί βασικών χαρακτηριστικών που προσφέρει η σύγχρονη αυτοκινητιστική βιομηχανία. Και δεν είναι μόνο για να χαρεί κάποιος γκάζια, ή gadget! Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο οφείλει να έχει και να προσφέρει στον οδηγό αλλά και στους επιβάτες, το στοιχειώδη εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας. Για το λόγο αυτό, έχουμε θέσει κάποια μίνιμουμ εξοπλιστικά κριτήρια, τα οποία και σαφώς ποικίλλουν ανά κατηγορία. Στην περίπτωση των μίνι λοιπόν, κάθε μοντέλο πρέπει να διαθέτει (το λιγότερο) τα εξής:
- ESP
- Δύο αερόσακους
- Ηλεκτρικά παράθυρα
- A/C
- Ηχοσύστημα
- Κεντρικό κλείδωμα
Βασιζόμενοι λοιπόν σε αυτά τα εξοπλιστικά κριτήρια, προκύπτουν οι τιμές των μοντέλων που δοκιμάζουμε.
8.440 ευρώ
Το Nissan Pixo προσφέρεται με μόλις 8.440 ευρώ κι είναι το φθηνότερο από τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε διαθέτοντας όμως παράλληλα, όλα όσα οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Αμέσως μετά ακολουθεί το Peugeot 107, με τιμή 9.239 ευρώ, ενώ πολύ κοντά ακολουθεί το δημοφιλές Aygo με τιμή μόλις 9.351 ευρώ. 218 ευρώ ακριβότερο είναι το μεγαλύτερου κυβισμού, Hyundai i10, με την τελική τιμή του κορεάτικου μίνι να διαμορφώνεται στα 9.569 ευρώ. Αν τώρα βάλετε ένα ευρώ επιπλέον και πιο συγκεκριμένα, αν καταβάλλετε 9.570 ευρώ, μπορείτε να αποκτήσετε το έτερο μοντέλο από την Κορέα, το Kia Picanto.
Κάτω από το όριο των 10.000 ευρώ προσφέρεται και το εξαιρετικό VW up! και πιο συγκεκριμένα στην τιμή των 9764 ευρώ, (η τιμή αφορά την έκδοση με τους 60 ίππους) ενώ ελάχιστα ακριβότερο είναι το Suzuki Splash με τελική τιμή 9.890 ευρώ.