autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Όταν έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα που, ως επί το πλείστον, τα θέλουμε για να κινηθούμε στο περιβάλλον της πόλης κοιτάμε οι διαστάσεις τους να είναι μαζεμένες.

Το τρομερά μικρό μήκος αμαξώματος του Smart, το ανακηρύσσει πρωταθλητή στον τομέα της ευελιξίας, με τον κύκλο στροφής του να ανέρχεται στα μόλις 8,75 μέτρα.

Τo γερμανικό μίνι πέρα από την όμορφη εμφάνιση που διαθέτει, αποδεικνύεται και ευέλικτο μέσα στη ζούγκλα της πόλης, με τον οδηγό του να μη δυσκολεύεται ουδόλως στο παρκάρισμα.

Η ρετρό σχεδίαση του 500, το κάνει ξεχωριστό μοντέλο. Ο κύκλος στροφής είναι λίγο μεγάλος (10,7 μέτρα), αλλά το ελαφρύ τιμόνι αποδεικνύεται σωτήριο στη φάση των επιτόπιων ελιγμών.

Η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το μεγάλο πίσω παρμπρίζ και τους ευμεγέθεις καθρέπτες, προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα στο Splash.

Μανιτζέβελα!

Διαβάστηκε από 34388 αναγνώστες - 8/4/2013

Ο τίτλος στην αργκό μεταφράζεται ως τα εύχρηστα, βολικά, διαχειρίσιμα, λειτουργικά. Όπως και τα μοντέλα της δοκιμής μας!


Όταν έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα που, ως επί το πλείστον, τα θέλουμε για να κινηθούμε στο περιβάλλον της πόλης (με ό,τι αυτό συνεπάγεται, όπως παρκάρισμα σε περιορισμένο χώρο, ελιγμούς, οπισθοπορείες κ.ά.), κοιτάμε οι διαστάσεις τους να είναι μαζεμένες, όπως επίσης και το τιμόνι  τους να «κόβει» αρκετά, ώστε να μην χρειάζονται τόσο χώρο, όσο μια νταλίκα, για να ελιχθούν και να παρκάρουν.

2,695 μ. το smart
Στο θέμα της ευελιξίας, κερδίζει το Smart Fortwo. Βλέπετε, το αυτοκίνητο (λέγε με και «μια κατηγορία μόνο μου») έχει το μικρότερο μήκος συγκριτικά με τα υπόλοιπα του συγκριτικού, μόλις 2.695 mm, νούμερο που του επιτρέπει, παρά τις αυξημένες στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη (3,5 στροφές), να έχει το μικρότερο κύκλο στροφής με μόλις 8,75 μέτρα.
Για το παρκάρισμα, δεν το συζητάμε, μιας και με το Smart, μπορείτε να παρκάρετε σε χώρο μοτοσικλέτας, αν και ορισμένες φορές, η ορατότητα προς τα πίσω, ειδικά από τον κεντρικό καθρέπτη, θα σας ξενίσει αρκετά. 
Το μοντέλο με το αμέσως μικρότερο μήκος, είναι το Toyota Aygo, με 3.415 mm, με στροφές τιμονιού, 3,2 και κύκλο στροφής 9,4 μέτρα. Και σε αυτή την περίπτωση, το παρκάρισμα ακόμα και σε πολυσύχναστες περιοχές θα γίνει σχετικά εύκολα. 
Το μικρό πίσω παράθυρο θα σας δυσκολέψει ως ένα βαθμό, αλλά η κατάσταση στον τομέα της ορατότητας εξισορροπείται λίγο, από το γεγονός πως, οι πίσω κολόνες δεν είναι τρομερά φαρδιές. 
Με ελάχιστη διαφορά, πίσω από το Toyota Aygo, βρίσκεται το Peugeot 107, το μήκος του οποίου ανέρχεται στα 3.430 χιλιοστά, με 3,3 στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη και πανομοιότυπο κύκλο στροφής με το Aygo, στα 9,4 μέτρα. 
Στον τομέα της ορατότητας, τα δεδομένα μας κινούνται στον ίδιο άξονα με το Aygo, μιας και στην περίπτωση του 107, το μικρό πίσω παράθυρο είναι ένα μείον, το οποίο όμως ισοφαρίζεται από τις μη φαρδιές οπίσθιες κολόνες.  

3.540 χλστ., το up!
Το μίνι VW, που ακούει στο όνομα up!, έχει μήκος που φτάνει τα 3540 χιλιοστά. Στο παρκάρισμα το up! δεν δυσκολεύεται αισθητά, μιας και βοηθάει αρκετά το κοφτερό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμόνι των 2,9 στροφών, αλλά κι η προς τα εμπρός ορατότητα, με την πίσω να περιορίζεται ελάχιστα, λόγω της φαρδιάς πίσω κολόνας οροφής. 
Η ρετρό σχεδίαση του Fiat 500 κρύβει ένα μήκος αμαξώματος της τάξεως των 3546 χιλιοστών. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι πως, παρά το μικρό σχετικά μήκος αμαξώματος, ο κύκλος στροφής του 500 είναι ιδιαίτερα μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας μιας κι ανέρχεται στα 10,7 μέτρα. 
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι, θα σας δυσκολέψει λίγο στους επιτόπιους ελιγμούς. Όμως, το ελαφρύ τιμόνι για τη χρήση στην πόλη αποδεικνύεται ιδανικό και θα το εκτιμήσετε δεόντως. 
19 χιλιοστά μεγαλύτερο από τα Fiat 500, είναι το Nissan Pixo (3.565 mm), με το ιαπωνικό μίνι, να διαθέτει έναν εκ των κορυφαίων κύκλων στροφής, ο οποίος ανέρχεται στα μόλις 9 μέτρα. Η ψηλή θέση οδήγησης του Pixo εξασφαλίζει καλή ορατότητα προς τα εμπρός (παρά την ψηλή τοποθέτηση του ταμπλό), ενώ καλή είναι και η περιμετρική ορατότητα, με μοναδικό εμπόδιο να είναι οι πίσω κολόνες που είναι φαρδιές και κρύβουν κάποιες οπτικές πληροφορίες, ειδικά στην φάση της οπισθογωνίας. 

Ψηλές θέσεις οδήγησης
Τα Hyundai i10 και Suzuki Splash έχουν κοινό τους σημείο, πέρα από τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και την ψηλή θέση οδήγησης. Και στα δυο, ο οδηγός κάθεται ψηλά, με την προς τα έξω ορατότητα να είναι πολύ καλή και να προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Το Splash διακρίνεται για το μεγάλο πίσω παράθυρο, ενώ σημαντική βοήθεια δίνεται και από τους ευμεγέθεις πλαϊνούς καθρέπτες. Το κορεάτικο μίνι κι αυτό με την σειρά του, ευνοείται αρκετά από την ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει, ενώ και το παρκάρισμα είναι μια εύκολη υπόθεση για το i10. 

Ευελιξία, το Α και το Ω για την πόλη... 
Η προσφερόμενη ευελιξία κάθε μοντέλου αποτελεί σημαντική παράμετρο, όταν μιλάμε για αυτοκίνητα που το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής τους θα μας μετακινούν από το σπίτι στο γραφείο και τούμπαλιν. Το μήκος του αμαξώματος, οι στροφές τιμονιού, σε συνδυασμό με το κύκλο στροφής, δίνουν μιας πρώτης τάξεως γεύση για το πόσο μανιτζέβελο είναι το αυτοκίνητο που έχουμε στην κατοχή μας. Βλέπετε, στο συγκεκριμένο τομέα της ευελιξίας, το μέγεθος μετράει…

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ