Μπροστά τα 1.200άρια!
Δυο εκ των αυτοκινήτων πόλης που δοκιμάσαμε ήταν εφοδιασμένα με κινητήρα 1.200 κ.εκ., το Hyundai i10 και Suzuki Splash. Το πρώτο αποδίδει 86 ίππους και το δεύτερο 94. Λογικό κι επόμενο να διατηρούν τα σκήπτρα στον τομέα των επιδόσεων, με το i10 να ολοκληρώνει την διαδικασία των 0-100 χλμ σε 12,2 δλ και με το Splash να χρειάζεται 12 δλ. Τα δυο μοντέλα βρίσκονται κοντά και στον τομέα των ρεπρίζ, τόσο στην διαδικασία των 60-100 χλμ/ώρα με 4η ταχύτητα στο κιβώτιο, όσο και σε αυτή των 80-120 χλμ/ώρα με 5η ταχύτητα στο κιβώτιο.
Με δυο κυλίνδρους
Στην περίπτωση του Fiat 500, έχει ενσωματωθεί ένας 2κύλινδρος, high-tech κινητήρας που συνδυάζοντας την τεχνολογία MultiAir κι έναν μικρό υπερτροφοδότη, αποδίδει 85 ίππους και 145 Nm ροπής, τιμές που προάγουν τις επιδόσεις για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει τα 1.000 κιλά. Με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 173 km/h και επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 11,4 δευτερόλεπτα, το μικρό Fiat δεν αισθάνεται καθόλου μειονεκτικά σε σχέση με τα υπερκυβισμένα αδέρφια του. Αντιθέτως, μπορεί να τους μεταφέρει το κόμπλεξ στις ρεπρίζ, όπου το τούρμπο βγαίνει νικητής.
Από τα 1.000άρια…
…διακρίνεται το ιαπωνικό μίνι, Aygo. Ο κινητήρας των 1.000 κ.εκ. αποδίδει μεν 68 ίππους, αλλά κατορθώνει να επιταχύνει το αμάξωμα των 790 κιλών από το μηδέν στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 13 δλ. Με μικρή διαφορά ακολουθεί το Kia Picanto, το οποίο ολοκληρώνει την συγκεκριμένη διαδικασία σε 13,6 δλ, ενώ λίγο πιο πίσω βρίσκεται το VW up! με 0-100 χλμ/ώρα, 14,1 δλ.
Συνδυαστικά…
… οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά, συνθέτουν το puzzle για τη λειτουργία του αυτοκινήτου στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, ή στην αγαπημένη σας επαρχιακή διαδρομή. Ένα αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κατηγορίας είναι καλοτάξιδο, όταν διακρίνεται σε παραμέτρους όπως: η ιπποδύναμη, η ενεργητική ασφάλεια (απόρροια της ιπποδύναμης και της ροπής) καθώς και η λειτουργικότητα της πέδησης.