Καλώς ή κακώς, τα απόλυτα νούμερα μαρτυρούν την γυμνή αλήθεια των πραγμάτων, ακόμα και στον τομέα των αυτοκινήτων. Οι μετρήσεις των επιδόσεων έρχονται για να συμπληρώσουν, άλλες φορές ενισχύοντας κι άλλες αποδυναμώνοντας, την εικόνα που έχει δημιουργήσει ο οδηγός από την οδήγηση του μοντέλου στο δρόμο.
Πύραυλοι εδάφους – εδάφους
Δύο από τα επτά μοντέλα της δοκιμής μας καταφέρνουν να σπάσουν το φράγμα των 7,5 δλ στην διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα. Το Polo BlueGT χρειάζεται 7 δλ, ενώ το Fabia ακολουθεί με απειροελάχιστη διαφορά, μιας κι ολοκληρώνει την διαδικασία σε 7,2 δλ. Το γρήγορο τσέχικο μοντέλο όμως, παίρνει το αίμα του πίσω στις ρεπρίζ μιας κι εκεί λόγω και του DSG κιβωτίου είναι κυριολεκτικά άπαιχτο, ενώ λόγω της αυξημένης του ιπποδύναμης έχει και την καλύτερη αναλογία κιλών / ίππο (6,95 κιλά/ίππο).
Κάτω από το φράγμα των 9 δευτερολέπτων όμως, βρίσκονται ακόμα δυο μοντέλα, η Alfa Romeo MiTo και το Suzuki Swift Sport. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα χρειάζονται 8,6 και 8,9 δλ αντίστοιχα.
Μια χαρά και τα μικρομεσαία
Η αυτοκινητιστική τεχνολογία έχει περάσει, όπως δείχνουν τα δεδομένα, σε άλλο επίπεδο. Κι αυτό, γιατί η εποχή που τα μικρομεσαία ήταν φορτωμένα με αρκετά περιττά κιλά και οι κινητήρες τους ήταν ασθενικοί, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Κι ευτυχώς για εμάς! Μπορεί το Focus να είναι στην τελευταία θέση στην διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα, αλλά είχατε ποτέ σκεφτεί ότι κάποτε θα κυκλοφορεί Focus, με 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 125 ίππων και το οποίο θα χρειάζεται κάτω από 11 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα; Μάλλον ποτέ! Κι αυτή είναι η μαγεία της τεχνολογίας κι εκεί έχουμε εστιάσει.
Εξίσου καλό είναι και το Renault Megane με κινητήρα μόλις 1.200 κ.εκ με 0-100 χλμ/ώρα σε 10,1 δλ! Η διαχρονική αξία που ακούει στο όνομα Honda Civic με έναν κινητήρα 1,8 λίτρων, σε μόλις 9,1 δλ θα οδηγήσει την βελόνα του κοντέρ στα 100!
Γρήγορες ρεπρίζ = αυξημένη ενεργητική ασφάλεια
Μια μικρή επεξήγηση πριν συνεχίσουμε. Μην βλέπετε τις ρεπρίζ ως ξερά νούμερα. Ουσιαστικά, η ικανότητα που έχει ένα αυτοκίνητο να επιταχύνει από μια συγκεκριμένη ταχύτητα και με συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο, απεικονίζει και την ικανότητα του να προσπερνά (στην καθημερινή χρήση του) με ασφάλεια και ταχύτητα, έχοντας έτσι τον οδηγό του λιγότερη ώρα εκτεθειμένο στο αντίθετο ρεύμα.
Fabia the king
Η διαδικασία του προσπεράσματος για το Fabia RS είναι μια εύκολη και εξαιρετικά σύντομη διαδικασία. Και πώς να μην είναι άλλωστε, αφού η διαδικασία 60-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 3,7 δλ, ενώ από τα 80 χλμ/ώρα στα 120, η βελόνα του κοντέρ πάει σε μόλις 4,8 δλ! Και δεν είναι μόνο τα ξερά νούμερα, μιας και η αίσθηση της συνεχούς επιτάχυνσης από το δυνατό κινητήρα βάζει άμεσα τον οδηγό στο κλίμα.
Όμως και το προηγμένο τεχνολογικά Polo δεν τα πάει κι άσχημα 5,9 και 7,4 δλ αντίστοιχα για τις ρεπρίζ, είναι νούμερα που ικανοποιούν στο έπακρο. Την τριάδα των μοντέλων με τις πιο γρήγορες ρεπρίζ συμπληρώνει ένας ακόμα turbo κινητήρας, ο MultiAir της MiTo ο οποίος αποδεικνύεται σβέλτος. 7,6 και 11,1 δλ με 4η και 5η ταχύτητα αντίστοιχα στο κιβώτιο για τα 60-100 χλμ/ώρα και 80-120 χλμ/ώρα!
Από φρένα πώς πάμε;
Τα δυνατότερα φρένα αποδεικνύονται γερμανική υπόθεση. Το Polo BlueGT έρχεται σε πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 36 μέτρα, νούμερο κορυφαίο! Εξίσου εξαιρετικό όμως αποδεικνύεται και το Civic, το οποίο για την ίδια διαδικασία απαιτεί 38 μέτρα. Η τριάδα συμπληρώνεται με πολύ μικρή διαφορά από το Fabia το οποίο ακινητοποιείται πλήρως από τα 100 χλμ/ώρα σε 38,2 μέτρα.
Σε γενικές γραμμές όμως, αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό και πρέπει να το τονίσουμε είναι πως, παρά την αυξημένη ιπποδύναμη που διαθέτουν τα υπό δοκιμή μοντέλα, κανένα δεν ξεπέρασε τα 40 μέτρα στην διαδικασία του φρεναρίσματος. Ένα δείγμα από τα πολλά που έχουν δώσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την εξέλιξη των αυτοκινήτων που παράγουν, προσφέροντας παράλληλα και αυξημένη ενεργητική ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες.