Κάθε αυτοκίνητο από τα 7 της δοκιμής έχει να προσφέρει στον οδηγό του πάρα πολλά. Και τα επτά όμως, κατορθώνουν και συμπυκνώνουν τεχνολογία και μελέτη ετών, το απόσταγμα των οποίων φτάνει μέσω του βολάν και των πηδαλίων τους στον οδηγό. Και βασικά, όταν μιλάμε για αυτοκίνητα γρήγορα, στο επίκεντρο βρισκόταν και θα βρίσκεται πάντα ο οδηγός. Βέβαια, στις μέρες μας, οι ξερές επιδόσεις πάντα θα βρίσκονται στο μυαλό και στην καρδιά των ερωτευμένων με την αυτοκίνηση, όμως είναι γεγονός πως πλέον συνυπολογίζονται κι άλλοι παράγοντες. Τιμή απόκτησης, κατανάλωση καυσίμου, τέλη κυκλοφορίας, όλα μπαίνουν στο τραπέζι όταν είναι να παρθεί μια απόφαση αγοράς.
Ξεχωρίσαμε αυτά που προσφέρουν το καλύτερο value for money, αλλά και ιπποδύναμη αρκούντως ικανοποιητική.
Value for money γκάζια!
Αυτό που νοιάζει τον υποψήφιο αγοραστή είναι τι παίρνει με τα χρήματα που δίνει. Δηλαδή κατά πόσο μπορεί με λογικό κόστος απόκτησης να συνδυάζει γκάζια, οικονομία κίνησης, αξιοπιστία, καθώς ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, κινηθήκαμε και βγάλαμε τα τελικά μας συμπεράσματα. Ως εκ τούτου λοιπόν, αρκετά άλογα στο δεξί πεντάλ, αλλά όσο το δυνατόν πιο χρηστικά και οικονομικά γίνεται…
Renault Megane 1.2 TCe
Το Renault Megane κατακτά την τρίτη θέση, μιας και καταφέρνει με ένα προσιτό κόστος απόκτησης (από 15.750 ευρώ) να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις, έχοντας παράλληλα και προσαρτημένη υψηλή τεχνολογία επάνω του.
Το πρόσφατο αισθητικό φρεσκάρισμα της νεότερης γενιάς Megane, στην ουσία είναι ένα ακόμα... ευπρόσδεκτο συστατικό, σε μια καλή συνταγή. Λίγες, αλλά ουσιαστικές πινελιές (ανασχεδιασμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, νέας σχεδίασης ζάντες, στάνταρ φώτα ημέρας), τονώνουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του γαλλικού μοντέλου, η οποία συνοδεύεται κι από έναν κινητήρα διαμάντι, που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα που αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κρίσης.
Κινητήρας με περγαμηνές
Η εξαιρετική λειτουργία του νέου κινητήρα καθορίζει, εν πολλοίς και την οδική συμπεριφορά του Megane. Το γαλλικό hatchback κινείται σβέλτα, θυμίζοντας πολλές φορές μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλο. Μεγάλο μερίδιο για την τόσο καλή συμπεριφορά του Megane φέρει ο εξελιγμένος κινητήρας, 1,2 TCe. Η αρχή λειτουργίας βασίζεται στο γενικότερο πλαίσιο της υπερτροφοδότησης, όπου ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων κάνει όλη την δουλειά. Έτσι αυξάνεται η ποσότητα και η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο, με αποτέλεσμα τα θεαματικά αυξημένα ποσά ενέργειας που εκλύονται από τη γνωστή καύση, τα οποία φτάνουν στο δεξί πεντάλ με την μορφή επιπλέον ίππων.
Έτσι 115 ίπποι αποδίδονται από τον κινητήρα προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις στο γαλλικό μοντέλο.
Ποιοτικό εσωτερικό και χώροι!
Η εικόνα του εσωτερικού κερδίζει τις εντυπώσεις με την ποιότητα, την καλή συναρμογή και την εργονομία. Ο πίνακας οργάνων συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το αναλογικό στροφόμετρο αριστερά και το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, μαζί με τις ενδείξεις καυσίμου και θερμοκρασίας, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι ποιοτικά.
Η ευρυχωρία, κρίνεται καλή, αλλά εκεί που θα εντυπωσιαστείτε είναι από τα 372 λίτρα της χωρητικότητας του αποθηκευτικού χώρου, τα οποία κυμαίνονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.