Ένας κινητήρας πετρελαίου μπορεί να έχει μεν λιγότερη ισχύ από έναν αντίστοιχης χωρητικότητας κινητήρα βενζίνης, αλλά τα αυξημένα αποθέματα ροπής είναι σημαντικά μεγαλύτερα, ακόμα και από αντίστοιχης χωρητικότητας τούρμπο κινητήρες βενζίνης. Επιπλέον, η κατανομή της ροπής είναι διαφορετική. Στους Diesel κινητήρες, η ροπή είναι διαθέσιμη από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας του κινητήρα, χαρακτηριστικό που συνδράμει, τόσο στη μειωμένη κατανάλωση (δεν απαιτείται από τον οδηγό να ανεβοκατεβάζει σχέσεις στο κιβώτιο για να κινηθεί πιο γρήγορα), όσο και στις εύκολες αστικές μετακινήσεις, μιας και οι λιγότερες αλλαγές σχέσεων και το μηδενικό σκορτσάρισμα του κινητήρα κάνουν ακόμα ευκολότερη τη συμβίωση με ένα diesel αυτοκίνητο.
0-100 χλμ/ώρα να μην ξεχωρίζουν οι πετρελαιοκινητήρες, αλλά εκεί που παίρνουν το αίμα τους πίσω είναι στις ρεπρίζ, όπου συνδράμει τα μέγιστα η αυξημένη ροπή.
- Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου έως και 30%
- Αρκετά υψηλότερη ροπή διαθέσιμη* από χαμηλές στροφές
- Καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει*
- Χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 20%
- Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και διαστήματα συντήρησης
(κατά περίπτωση) συγκριτικά με τους ατμοσφαιρικούς
1. Το καύσιμο diesel θα ακριβύνει και θα χαθεί το όφελος. Μύθος!
Η οικονομία που προσφέρουν τα αυτοκίνητα με κινητήρα diesel οφείλεται στην πραγματικά πολύ χαμηλή τους κατανάλωση, και όχι τόσο στη διαφορά τιμής μεταξύ πετρελαίου κίνησης και βενζίνης.
2. Το diesel συμφέρει μόνο οδηγούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα στην Εθνική. Μύθος!
Η διαφορά στην κατανάλωση μεταξύ βενζινοκινητήρων και diesel είναι σημαντική παντού. Στον ανοιχτό δρόμο με σταθερές ταχύτητες, οι βενζινοκινητήρες πετυχαίνουν καλές καταναλώσεις, δε μπορούν όμως να φτάσουν τα επίπεδα του diesel που είναι πάρα πολύ χαμηλά. Στην πόλη, αυτό μετράει ακόμη περισσότερο. Ενώ στους βενζινοκινητήρες, η κατανάλωση εκτοξεύεται πέρα από κάθε νούμερο που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, οι πετρελαιοκινητήρες καίνε σχεδόν αυτό που λένε. Αν τώρα τα χιλιόμετρα είναι λίγα, το όφελος των πετρελαιοκινητήρων είναι ότι, ξεχνούν τη λέξη «πρατήριο», αφού ο ανεφοδιασμός σε καύσιμα γίνεται σε ρυθμό… σέρβις.
3. Οι κινητήρες diesel δεν έχουν δύναμη και τα αυτοκίνητα που τους χρησιμοποιούν είναι αργά. Μύθος!
Οι επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι αντίστοιχες με αυτές των βενζινοκίνητων εκδόσεών τους, αν όχι καλύτερες. Η ειδική ισχύς (ίπποι ανά λίτρο κυβισμού) είναι λίγο χαμηλότερη απ ό,τι στους βενζινοκινητήρες, η ροπή όμως είναι σημαντικά υψηλότερη. Αυτό σημαίνει πως τα αυτοκίνητα diesel υστερούν ελαφρά σε τελική και 0-100, «σκοτώνουν» όμως τη βενζίνη σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ), δηλαδή στο προσπέρασμα. Στην πράξη, είναι πιο «γεμάτοι» με προθυμία παντού, νευρώδεις όταν τους ζητηθεί, και κάνουν αμέσως αντιληπτό στον οδηγό το ότι έχουν περισσότερη ροπή.
4. Οι κινητήρες diesel δεν κάνουν για σπορ ή δυναμική οδήγηση. Μύθος!
Δεδομένου ότι, στον ταχύτερο αγώνα αυτοκινήτων, αυτόν του Le Mans, με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 380 χλμ./ώρα, νικητές εδώ και πολλά χρόνια, είναι αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, τα σπορ χαρακτηριστικά των πετρελαιοκινητήρων είναι διασφαλισμένα. Από κει και πέρα, το ότι δεν ανεβάζουν 8.000 σ.α.λ., το καλύπτουν άνετα με την τεράστια ροπή τους και την επιτάχυνση που αυτή προσφέρει και που τους επιτρέπει να κινούνται με υψηλές ταχύτητες όταν τους ζητηθεί. Απλά, στην Ελλάδα, η ταύτιση με το ταξί ή το φορτηγό έχει απομακρύνει το diesel από αυτή την εικόνα.
5. Οι κινητήρες diesel κάνουν το αυτοκίνητο θορυβώδες και με κραδασμούς. Μύθος!
Ακόμη ένα κλισέ που έχει ξεμείνει από το παρελθόν και την απουσία του diesel από την ελληνική αγορά. Οι σύγχρονοι diesel κινητήρες είναι πιο αθόρυβοι και ήσυχοι από ποτέ.
Τα νέα υλικά κατασκευής, αλλά και το σύστημα ανάφλεξης του diesel που έχει εξελιχθεί, έχουν επιτρέψει στους κινητήρες diesel να είναι πραγματικά ήσυχοι και απαλοί. Η χροιά τους σαφώς και παραπέμπει σε diesel, έχουν εξαφανιστεί όμως, όλοι εκείνοι οι ήχοι των ταλαιπωρημένων ταξί που μας έχουν φοβίσει σε αυτό τον τομέα. Επιπλέον, όλα τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα είναι εφοδιασμένα με μονώσεις, ενισχυμένους συνδέσμους με τον κινητήρα (σάιλεντ-μπλοκ) που απομονώνουν την καμπίνα απολύτως από κάθε θόρυβο.