Επίσημα πλέον, το αγοραστικό κοινό έχει κάνει μια μεταστροφή στις επιλογές του, σχετικά με το επόμενό του αυτοκίνητο. Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα ήδη έχουν κυριαρχήσει στα μερίδια αγοράς κι υπό αυτό το πρίσμα κινηθήκαμε κι εμείς στο συγκεκριμένο αφιέρωμα.
Πληθώρα επιλογών
Με την αγορά των diesel να ανθεί, είναι λογικό κι επόμενο να έχουν αυξηθεί και τα προσφερόμενα μοντέλα από τις εταιρείες που τα διαθέτουν.
Για το λόγο αυτό λοιπόν, επιλέξαμε οκτώ εκπροσώπους από τη δημοφιλή πλέον κατηγορία των μικρών (μερίδιο αγοράς 46,9% για τον μήνα Ιανουάριο), καθώς και δυο εκπροσώπους από δυο άλλες κατηγορίες, των μίνι (Fiat Panda 1,3 MJET), αλλά και των μικρομεσαίων (το νέο Kia CeeΆd 1,6 CRDi).
1. Renault Clio 1,5 dCi 90 PS
Το νέο Renault Clio διαθέτει μια μοναδική σχεδίαση που αναμφίβολα σου τραβάει το μάτι και εντυπώνεται για τα καλά στο σκληρό δίσκο του εγκεφάλου σου. Ο τετρακύλινδρος 1.5 dCi αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής. Η χαμηλή κατανάλωση, η στρωτή και ροπάτη λειτουργία του κινητήρα, με τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών σε εκπλήσσουν ευχάριστα. Μάλιστα, το τράβηγμα έρχεται από χαμηλά, αλλά ο κινητήρας δεν ασθμαίνει πουθενά, χαρακτηριστικό που ενισχύεται τρομερά και από την πολύ καλή κλιμάκωση του 5ταχυτου κιβωτίου. Το τελευταίο μάλιστα διαθέτει ακριβές κούμπωμα, ενώ στο ίδιο εξαιρετικό επίπεδο βρίσκεται και το τιμόνι που με το σωστό βάρος και την καλή του πληροφόρηση, αποτελεί αρωγό στην προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί σβέλτα σε οποιαδήποτε διαδρομή κι αν επιλέξει.
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, ο υποψήφιος κάτοχος ενός Renault Clio 1.5 dCi θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι, θα έχει στην κατοχή του ένα απολαυστικό αυτοκίνητο, με έναν κινητήρα που συνδυάζει πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
2. Toyota Yaris 1.4D-4D 90 PS
To μικρό Toyota Yaris προσφέρει απλόχερα τις χάρες του, που προκύπτουν, τόσο από την καλοδουλεμένη πλατφόρμα της τρίτης γενιάς, όσο και από τον κινητήρα πετρελαίου με τον οποίο κινείται. Ο τελευταίος αποδίδει 90 ίππους και καταφέρνει να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό μοντέλο χωρίς να αποδεικνύεται δαπανηρός σε πετρέλαιο. Στο δρόμο, το μικρό Toyota τα πάει περίφημα. Βασικά συστατικά επιτυχίας του είναι ο δυνατός κινητήρας, καθώς και η καλορυθμισμένη ανάρτηση, η οποία δεν κάνει συμβιβασμούς όταν ο οδηγός αποφασίσει να πάει λίγο πιο γρήγορα σε δρόμο με στροφές. Σωστό feedback ο οδηγός αποκομίζει κι από το σύστημα διεύθυνσης, αλλά κι από τα εξαιρετικά και δυνατά φρένα. Η αγορά ενός Yaris diesel αποτελεί μια σοβαρή επένδυση με εξαιρετική απόδοση σε βάθος χρόνου. Όπως βλέπετε και στο σχετικό πινακάκι την δεύτερη θέση καρπώνεται το εξίσου καλό Peugeot 208 1.4 HDi το οποίο προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή του, ότι ακριβώς ζητάει. Αξιοπρεπείς επιδόσεις, άνετους χώρους, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Χαρακτηριστικά που του προσάπτουν δικαίως τον τίτλο του Value for Money μοντέλου!
3. Hyundai i20 1.1 CRDi 75 PS
Το Hyundai i20 1.1 CRDi πέρα από το αέρα ανανέωσης, φέρνει μαζί του και οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Ο 3κύλινδρος, 12άλβιδος πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία άμεσου ψεκασμού common rail και αποδίδει 75 ίππους, με την κατανάλωση να αγγίζει τα 4,8 λτ/100χλμ. Πέρα από το νούμερο της κατανάλωσης που ενθουσιάζει, διθυράμβους αποκομίζει και η λειτουργία του κινητήρα η οποία στερείται κραδασμών, ενώ στα συν συγκαταλέγεται κι η ελαστικότητα που παρουσιάζει, με θετικό τράβηγμα ακόμα και με μεγάλη σχέση στο 6τάχυτο κιβώτιο και χαμηλές στροφές στον κινητήρα.
Όμως το Hyundai i20 διαθέτει και ξεχωριστή εμφάνιση, με τα βλέμματα να αιχμαλωτίζει το εμπρόσθιο μοντέρνο κι ελκυστικό μέρος του, ειδικά όταν έχουν προστεθεί τα φώτα ημέρας.
Βέβαια το κορεάτικο μοντέλο ισοψήφησε με τη διαχρονική αξία που ακούει στο όνομα VW Polo 1.2 TDI, καθώς και με το Skoda Fabia 1.2 TDI. Tο γερμανικό μοντέλο εξοπλίζεται με ένα κινητήρα 75 ίππων, ο οποίος διαθέτει επαρκή ροπή που σου επιτρέπει να κινείσαι αξιοπρεπέστατα. Σε γενικές γραμμές, τo VW Polo είναι ένα αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά, ασφαλέστατο και προπαντός προβλέψιμο στις αντιδράσεις του ακόμα κι αν οδηγηθεί στο όριο.
Το έτερο αυτοκίνητο της ισοψηφίας, το Skoda Fabia εξοπλίζεται κι αυτό με κινητήρα 1,2 λίτρων κι απόδοση 75 ίππων. Η συμπεριφορά του τσέχικου μικρού είναι καλή, εμπνέει ασφάλεια, ενώ πολύ καλό χαρακτηρίζεται και το 5ταχυτο κιβώτιο.
Για τη μίνι κατηγορία…
Το Fiat Panda 1,3 MJET με τον κινητήρα πετρελαίου αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο του συγκριτικού μας μιας και κι εκπροσωπεί την κατηγορία των μίνι. Μόνο μίνι όμως δεν είναι σε επιδόσεις και χώρους (τηρουμένων των αναλογιών, φυσικά), μιας κι ο κινητήρας των 75 ίππων, του προσδίδει εκρηκτικότητα και ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς η κατανάλωση καυσίμου να εκτοξεύεται στα ύψη. Οδηγικά, το Panda θα μεταφέρει τον οδηγό του με άνεση κι ασφάλεια, χωρίς να κουράζει ακόμα και σε πολύωρες διαδρομές. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και την όμορφη σιλουέτα του και θα καταλάβετε λοιπόν, γιατί αφήνει πίσω του ακόμη και ορισμένους ανταγωνιστές από μεγαλύτερες κατηγορίες.
Και μικρομεσαίο έχουμε!
Το νέο Kia CeeΆd ως φαίνεται, θέλει να πρωταγωνιστήσει στην μικρομεσαία κατηγορία. Για να το καταφέρει αυτό φέρει μαζί του μερικά όπλα όπως:
- Εντυπωσιακή σχεδίαση
- Πολυτέλεια στο εσωτερικό του
- Αυξημένους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες
- Πολύ καλή οδική συμπεριφορά
- Υψηλά επίπεδα άνεσης
- Χαμηλή κατανάλωση παρά τον κινητήρα των 1,6 λίτρων