autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά παρουσιάζει το Renault Clio, το οποίο χρειάζεται 10,5 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα

Πέρα από σβέλτο, το Yaris είναι ιδιαίτερα δυνατό στη διαδικασία της πέδησης, μιας και χρειάζεται 36,1 μέτρα για την πλήρη ακινητοποίηση.

Το εξαιρετικό diesel-οκίνητο μίνι διαθέτει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με 12,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα!

Η λύση του turbo έχει ξαναγεννήσει επί της ουσίας τους diesel κινητήρες εδώ και χρόνια.

Το προσφάτως ανανεωμένο Kia Ceed, κερδίζει τον υποψήφιο αγοραστή του, μιας και έχει αρκετά προτερήματα που το επιτυγχάνουν αυτό. Στον τομέα των επιδόσεων όμως, το φρέσκο και νεανικό αμάξωμα εκτοξεύεται στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 10,2 δλ, νούμερο που υποβοηθείται βεβαίως κι από τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, 128 ίππων και 260 Nm ροπής.

Επιδόσεις: Δεν “καίνε”! “Πάνε” όμως;

Διαβάστηκε από 44440 αναγνώστες

Όπως είδαμε και στις προηγούμενες σελίδες, τα υπό δοκιμή μοντέλα μας αποδείχτηκαν μη δαπανηρά σε καύσιμο. Καλό αυτό! Επιδόσεις όμως διαθέτουν ή όταν κάνεις προσπέραση πρέπει να κρατάς ημερολόγιο μέχρι να την ολοκληρώσεις;


Ητεχνολογία όμως είναι με το μέρος του οδηγού. Κι αυτό, γιατί τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται πλέον με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν και αξιοπρεπείς επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται και με ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, τηρουμένων σαφώς των αναλογιών της εκάστοτε κατηγορίας.

Επιτάχυνση από στάση
Η διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα δεν φέρνει στην επιφάνεια τις αρετές των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, μιας και δεν χαρακτηρίζονται για την εκρηκτικότητα τους. Εκεί όμως που πραγματικά ξεχωρίζουν είναι στις εν κινήσει επιταχύνσεις, ή αλλιώς ρεπρίζ. 
Από τα μικρά της παρέας, αυτό που κερδίζει την πρωτιά είναι το νέο Renault Clio, το οποίο εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 1.461 κ.εκ. που αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής, νούμερα που οδηγούν την βελόνα του κοντέρ στα πρώτα 100 χλμ/ σε 10,5 δλ, ενώ ακολουθεί κατά πόδας το Yaris 1.4 D-4D όπου χρειάζεται 10,6 δλ για να ολοκληρώσει την παραπάνω διαδικασία. Την πρώτη τριάδα κλείνει το Chevrolet Aveo το οποίο σε 11,1 δλ θα ταξιδεύει ήδη με 100 χλμ/ώρα. Τα υπόλοιπα μοντέλα της μικρής κατηγορίας αποδεικνύονται ελάχιστα πιο ράθυμα μιας και χρειάζονται από 13 δλ και άνω για να ολοκληρώσουν την διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα, με τις μεταξύ τους διαφορές να είναι εξαιρετικά μικρές. Έτσι λοιπόν, Peugeot 208, VW Polo, Hyundai i20, Alfa Romeo MiTo και Skoda Fabia χρειάζονται 13, 13,4, 13,7, 13,8 και 13,9 δλ αντίστοιχα. 
Εξαιρετικά καλά αποδίδει και  στο συγκεκριμένο τομέα το μίνι Fiat Panda, ο κινητήρας του οποίου αποδίδει 75 ίππους που κινούν με αξιοπρέπεια το όμορφο σχεδιαστικά αμάξωμα του ιταλικού μίνι, μιας και χρειάζονται 12,7 δλ για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα, νούμερο που φέρνει το Panda πάνω κι από ορισμένα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας. 

Δυνατά και στα φρένα
Όπως και να το κάνουμε και το σύστημα της πέδησης είναι σημαντικό, όσο και κι αυτό των επιταχύνσεων. Η πρωτιά στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι Ιαπωνική υπόθεση, με πρώτο και καλύτερο να είναι το Toyota Yaris, μιας και σε μόλις 36,1 μέτρα ακινητοποιείται πλήρως από τα 100 χλμ/ώρα. Την δεύτερη θέση μοιράζονται τα Renault Clio και Skoda Fabia όπου εκατέρωθεν με το δυνατό κι ανθεκτικό σύστημα πέδησης που διαθέτουν, ακινητοποιούνται σε 37,4 δλ αντίστοιχα. 
Ελάχιστα πιο αδύναμο στον τομέα των φρένων είναι το Chevrolet Aveo, μιας και στην πλήρη στάση θα έλθει σε 38,4 μέτρα. Βέβαια, λίγο πάνω από το Aveo βρίσκεται το Ceed, με 38,3 μέτρα, αλλά ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία. Λίγο κάτω από το φράγμα των 40 μέτρων βρίσκονται τα VW Polo και Hyundai i20, με επιδόσεις 38,5 και 39,6 μέτρα αντίστοιχα. Η δεκάδα κλείνει με την Alfa Romeo MiTo, Fiat Panda και Peugeot 208, τα οποία χρειάζονται 40,2, 40,8 και 41,1 μέτρα αντίστοιχα. 

Tech Talk: Πλούσια σε ροπή!
Ως γνωστόν, οι κινητήρες πετρελαίου ξεχωρίζουν για την πλούσια ροπή τους από το χαμηλό φάσμα στροφών, με κύριο χαρακτηριστικό τους, τους χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής συγκριτικά με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Αυτό αποτέλεσε και τον πονοκέφαλο των σχεδιαστών κινητήρων diesel, δηλαδή η ταχύτητα ανάμιξης του αέρα-καυσίμου, χαρακτηριστικό που επηρεάζει την ταχυστροφία τους, που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ταχύτητας ολοκλήρωσης της καύσης. Η δυσκαμψία που διαθέτουν οι diesel κινητήρες στο ανέβασμα του ρυθμού περιστροφής (για λόγους και μηχανικής αντοχής), λύνεται εν μέρει από τα υψηλά νούμερα ροπής. 
Η λύση του turbo έχει ξαναγεννήσει επί της ουσίας τους diesel κινητήρες εδώ και χρόνια. Η ανάγκη των diesel για πλούσιο σε αέρα μίγμα και οι περιορισμένες αναπνευστικές δυνατότητές τους (μικρό βύθισμα βαλβίδων) βρίσκουν κατά μεγάλο ποσοστό τη λύση τους με το turbo, το οποίο επιτρέπει να δεχτούν περισσότερο καύσιμο, ώστε να βελτιώσουν την απόδοση τους. 
Επιπλέον, η υιοθέτηση του turbo δεν μεταφράζεται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, καθώς τα καυσαέρια των diesel είναι εν γένει πιο δροσερά από αυτά των κινητήρων βενζίνης. Εδώ βοηθάει η χρήση intercooler, η οποία αυξάνει την μάζα του αέρα (πυκνότητα), με την απόδοση ανά λίτρο να ακουμπά κάποιες φορές μέχρι και μοντέρνα σύνολα βενζίνης.
Η λειτουργία των diesel με φτωχό μίγμα τους δίνει τη δυνατότητα, η ισχύς να ελέγχεται (μέσω του πεντάλ γκαζιού) ανάλογα με την ποσότητα καυσίμου και της αναλογίας του με τον αέρα, παρακάμπτοντας τη χρήση πεταλούδας. Επίσης, σημαντικό ρόλο στους diesel παίζει η θερμοκρασία εκκίνησης (χρησιμοποιούνται προθερμαντήρες), ενώ η υψηλή ως επί το πλείστον σχέση συμπίεσης επιβάλλει τη χρήση πιο ισχυρής μίζας και μεγαλύτερης μπαταρίας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ