autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Λίρα εκατό, ο κινητήρας των 900 κ.εκ. που εξοπλίζει το Clio, με απόδοση 90 ίππων, ο οποίος απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας μιας κι εκπέμπει 99 γρ./χλμ.

Ο κινητήρας των 1.33 λτ. τεχνολογίας Optimal Drive, με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-I), ταιριάζει κατάλληλα στο Yaris χαρίζοντάς του την απαραίτητη σβελτάδα με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο.

Ο 3κύλινδρος EcoBoost ήταν ο κινητήρας που έλειπε για να ολοκληρωθεί το Fiesta.

Με το σύστημα Start & Stop, πέρα από την προστασία του περιβάλλοντος, εξοικονομείτε και μερικά ευρώ επιπλέον για την τσέπη σας.

Τεχνολογία αιχμής

Διαβάστηκε από 30335 αναγνώστες - 9/4/2013

Κινητήρες

Όπως προαναφέραμε, για να μπορέσουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, (λέγε με αλλιώς και οικονομία καυσίμου σε συνάρτηση με αξιοπρεπείς επιδόσεις) ενστερνίζονται τεχνολογίες, οι οποίες συνδράμουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς όμως να αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τις επιδόσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Renault Clio 0,9 TCe που, με τον κινητήρα των 900 κ.εκ., κατορθώνει να αποδίδει 90 ίππους, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. Αυτό επιτυγχάνεται φυσικά με τη βοήθεια υπερτροφοδότησης του 3κύλινδρου μηχανικού συνόλου. 
Επιπλέον, ο οδηγός του Clio απολαμβάνει και την απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας, λόγω των 99 γρ./χλμ που επιτυγχάνονται με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop που λειτουργεί με μεγάλη ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
Ο γνώριμος Ecoboost που τον γνωρίσαμε στα Focus και B-MAX, τώρα φωλιάζει και κάτω από το καπό του Ford Fiesta. Χάρη στην τεχνολογία Ecoboost, από 1.000 κ.εκ. αποδίδει 100 ή 125 ίππους, ανάλογα με την έκδοση. Τρικύλινδρος, με τους κραδασμούς να λάμπουν δια της απουσίας τους, φέρει νέας σχεδίασης τούρμπο, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής έχει τοποθετηθεί στην κυλινδροκεφαλή, για να επιτυγχάνονται καλύτερα επίπεδα θερμοκρασίας στα καυσαέρια και αναλογίας αέρα-καυσίμου. Η ροπή των 170 Nm εντυπωσιάζει, ενώ αυτή είναι που ευθύνεται για το μεστό τράβηγμα ακόμα κι από το χαμηλό φάσμα στροφών. 
Το διαχρονικό Toyota Yaris, φέρει την τεχνολογία Optimal Drive, με το διπλό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-I) να χαρίζει την απαραίτητη σβελτάδα στην οδήγηση, αλλά με χαμηλές απαιτήσεις παράλληλα σε καύσιμο. 
Ο κυβισμός του μικρού ιαπωνικού μοντέλου ανέρχεται στα 1,33 λίτρα και συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, η κλιμάκωση του οποίου είναι αραιή. Το τελευταίο χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με το σύστημα Start & Stop, συνδράμει και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. 

Συστήματα Start & Stop. Συνδράμουν στο περιβάλλον και στην τσέπη!
Το σύστημα Start&Stop, απενεργοποιεί τον κινητήρα, όταν το όχημα σταματά στο φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα και τον ενεργοποιεί αυτόματα με το πάτημα του συμπλέκτη για την επιλογή σχέσης, αφού έχει προηγηθεί φυσικά, η επιλογή της «νεκράς». Στην περίπτωση αυτόματων κιβωτίων, αρκεί ο οδηγός να αφήσει το πόδι από το φρένο. Αθροιστικά λοιπόν, αυτά τα σταμάτα-ξεκίνα εξοικονομούν λίτρα καυσίμου από το ρεζερβουάρ και ευρώ από την τσέπη. Και μη φοβηθείτε ότι, θα μείνετε χωρίς ήχο ή καθαριστήρες ή κάτι άλλο που χρειάζεται ρεύμα. Οι ηλεκτρικοί καταναλωτές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συνεχίζουν να τροφοδοτούνται κατά τη φάση Stop. Ελέγχεται όμως, η τρέχουσα κατανάλωση ενέργειας και, όταν χρειαστεί, ο κινητήρας μπορεί να έρθει στη ζωή για να γεμίσει τη μπαταρία. Για λόγους ασφαλείας επίσης, αν το αυτοκίνητο ξεπεράσει μια μικρή ταχύτητα (με νεκρό σε κατηφόρα π.χ.), ο κινητήρας επαναλειτουργεί αυτόματα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ