2 φωτογραφίες »

Πατέντα περιορίζει κατά 90% τους ενοχλητικούς ήχους στο αυτοκίνητο

16/11/2020

Λιγότεροι έως και 90% θα είναι οι θόρυβοι στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, χάρη στο λογισμικό «Active Acoustics» που δημιούργησε η εταιρεία Silentium.

 
 
Πόσο εύκολα μπορεί να αποσπαστεί η προσοχή σας στην οδήγηση εξαιτίας ενοχλητικών ήχων, όπως το «σφύριγμα» του ανέμου ή το «τρίξιμο» από την κύλιση των ελαστικών; Ένα πρωτοποριακό σύστημα μέσω του οποίου μειώνονται οι θόρυβοι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δίνει την λύση και έχει την σφραγίδα της ισραηλινής εταιρείας Silentium.
 
Χωρίς να επιλέγονται μονοτωτικά υλικά που μπορεί να αυξήσουν το βάρος ενός αυτοκινήτου εφαρμόζεται η περίφημη ενεργή ακύρωση του ήχου. Η τεχνολογία που υπάρχει σε ένα ζευγάρι ακουστικών υψηλής ακύρωσης θορύβου (anti-noise) είναι εκείνη που λανσάρει και η εταιρεία Silentium με το λογισμικό «Active Acoustics». Με το συγκεκριμένο σύστημα έως και το 90% των ανεπιθύμητων ήχων σε εύρος συχνοτήτων από 20 Hz έως 1 kHz περιορίζεται.
 
«Το Active Acoustics θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μειώνουν, ακυρώνουν και βελτιώνουν τον ήχο μέσα στα οχήματά τους, αλλά και το  πώς οι πελάτες αντιλαμβάνονται και αλληλεπιδρούν με αυτούς τους ήχους. Η Silentium έχει αποδείξει ότι είναι εφικτή η ακύρωση θορύβου ευρείας ζώνης στο αυτοκίνητο. Τώρα είναι καθήκον των κατασκευαστών αυτοκινήτων να υιοθετήσουν την τεχνολογία και να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη» τόνισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, Anthony Manias.


 
Η τελειοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας έγινε μετά από αρκετά χρόνια δοκιμών, διότι σε αντίθεση με τα ακουστικά, η ακύρωση θορύβου στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου είναι πολύ πιο απαιτητική, από την στιγμή που υπάρχει πολύ περισσότερος αέρας στον οποίο μπορεί να διαδοθεί ο ήχος.
 
Για τη μείωση του θορύβου, συνδέονται έως και έξι επιταχυνσιόμετρα (αισθητήρες επιτάχυνσης) σε συγκεκριμένα στρατηγικά σημεία στο σασί του αυτοκινήτου. Μετρούν τους ανεπιθύμητους θορύβους και μεταδίδουν τη συχνότητά τους σε μια κεντρική μονάδα ελέγχου που τροφοδοτείται από το λογισμικό της Silentium. Αυτή με την σειρά της δημιουργεί έναν ισοδύναμο αντίθετο ήχο μέσω των ηχείων του αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό ακυρώνει τον ήχο για την ανθρώπινη ακοή, μιας και αλληλοεξουδετερώνονται τα δύο κύματα πίεσης, ο ανεπιθύμητος θόρυβος και ο αντιθόρυβος.
 
Η Jaguar Land Rover θα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα ενσωματώσει το λογισμικό «Active Acoustics» στα μοντέλα της, ξεκινώντας από τα Jaguar F-Pace και Range Rover Velar. Πλέον, οδηγός μπορεί να στρέφει την συγκέντρωσή του αποκλειστικά στον δρόμο με έξτρα οδηγική απόλαυση, ενώ και για τους επιβάτες διασφαλίζεται άνετο και ευχάριστο ταξίδι. Παράλληλα, στόχος της Silentium είναι να περιορίσει την κόπωση που μπορεί να νιώθει ο οδηγός,  ενισχύοντας την αποτελεσματική αντίδρασή του κατά την οδήγηση.