90s: Περισσότερα κυβικά, turbo κινητήρες
Το 1991, η VW αναβάθμισε το Corrado, με νέα γρίλια και προβολείς ομίχλης. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως, έγινε στα μηχανικά σύνολα, αφού πλέον είδαμε καινούργιους κινητήρες. Ο ένας, ήταν ένας δίλιτρος 16βάλβιδος, ο οποίος απέδιδε 134 ίππους. Ο δεύτερος, ήταν ο θρυλικός εξακύλινδρος VR6, 2900 κυβικών και 190 PS. Το μοτέρ ήταν ουσιαστικά ένα V6 με ενιαία κεφαλή, και γωνία 15ο μεταξύ των απέναντι κυλίνδρων. Χάρη σε αυτό, οι μηχανικοί της VW κατάφεραν να στριμώξουν έναν κινητήρα V6 σε χώρο για τετρακύλινδρους. Εκτός από τις επιδόσεις του, το Corrado VR6 έμεινε στην ιστορία και για τον χαρακτηριστικό ήχο που έβγαζε από την εξάτμισή του, που θύμιζε γουργουρητό. Τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στην Αμερική είχαν έναν πιο αδύναμο κινητήρα, 2,8 λίτρων και 181 ίππων. Αργότερα, στην Ευρωπαϊκή αγορά, το αυτοκίνητο διατέθηκε και με έναν δίλιτρο οκταβάλβιδο, με ιπποδύναμη 116 άλογα.
Η Opel ακολούθησε διαφορετική πορεία. Ενώ οι μηχανικοί της VW προσέθεταν κυβικά και κυλίνδρους, η εταιρεία με σήμα τον Κεραυνό προτίμησε να χρησιμοποιήσει το μαγικό turbo. Έτσι, το 1992 είδαμε την κορυφαία έκδοση του Calibra, που είχε τον μυθικό C20LET κάτω από το χαμηλό καπό.
Το Opel Calibra Turbo 4x4, όπως ονομαζόταν, είχε 204 άλογα που περνούσαν και στους 4 τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου της Getrag. Αυτό το μοντέλο, χρησιμοποίησε το πίσω πάτωμα του μεγάλου Opel Omega A.
Την επόμενη χρονιά, το μακρύ coupe προσφέρθηκε και με V6 μοτέρ, 2500 κυβικών, το οποίο, αν και δεν διέθετε τις καυτές επιδόσεις του turbo, είχε πιο πολιτισμένο χαρακτήρα.
Το 1995 είδαμε το τέλος του VW Corrado, ενώ το Opel Calibra συνέχισε να παράγεται για 2 χρόνια ακόμα. Αν συγκρίνουμε τις κορυφαίες εκδόσεις, την VR6 με την turbo 4x4, η δεύτερη ήταν κατά 0,1 δευτερόλεπτο γρηγορότερη για τη διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100km/h, αφού χρειαζόταν 6,8” αντί για 6,9” που ήθελε το Corrado. Η τελική ταχύτητα του Opel ήταν, χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική του, 245km/h, ενώ το Corrado σταματούσε να επιταχύνει στα 235km/h. Το Calibra ήταν ισχυρότερο, αλλά το VW ήταν ελαφρύτερο.
Όσον αφορά την αγωνιστική τους πορεία, το Opel Calibra έγινε διάσημο για τη συμμετοχή του στο DTM. Τα τετρακίνητα θηρία, είχαν ατμοσφαιρικούς V6 κινητήρες, δημιουργία της Opel σε συνεργασία με την Cosworth, οι οποίοι ήταν τοποθετημένοι κατά τον διαμήκη άξονα. Η απόδοσή τους έφτασε τα 480 άλογα το 1995. Την επόμενη χρονιά, οι κανονισμοί άλλαξαν, και χρησιμοποιήθηκε το Cosworth KF V6 μοτέρ, που ήταν βασισμένο στο μηχανικό σύνολο του ταπεινού Isuzu Trooper. Ο παράφρων κινητήρας, που μπορούσε να στροφάρει μέχρι τις 15.000rpm, χάρισε στην Opel το πρωτάθλημα ITC του 1996.
H VW δεν συμμετείχε επίσημα σε κάποιο αγώνα με το Corrado. Το αυτοκίνητο, που είχε εκθειαστεί για την οδηγική του συμπεριφορά, αποτέλεσε τη βάση για αρκετές ιδιωτικές συμμετοχές, ειδικά στη Μεγάλη Βρετανία, που υπήρχε το ονομαζόμενο VW Cup.
Τα 2 γερμανικά μοντέλα κέρδισαν επάξια την αγάπη του κοινού και θεωρούνται πλέον cult. Η εμφάνισή τους στο δρόμο προκαλεί το θαυμασμό τόσο στους γνώστες, όσο και στους αμύητους. Οι πρώτοι γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά και την ιστορία των οχημάτων που βλέπουν μπροστά τους, και οι δεύτεροι εντυπωσιάζονται από την ξεχωριστή και διαχρονική εμφάνισή τους.
Σελ. 1 | Opel Calibra - VW Corrado: Τα cult 90s coupe |
Σελ. 2 | Opel Calibra: Ο αεροδυναμικός Γερμανός |
Σελ. 3 | 90s: Περισσότερα κυβικά, turbo κινητήρες |