autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα πιο καινοτόμα μοντέλα της ιστορίας

Τα πιο καινοτόμα μοντέλα της ιστορίας

Διαβάστηκε από 10287 αναγνώστες - 23/1/2024

2) Ford Model T (1908)
Από το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, πηγαίνουμε στο πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.
Ο Αμερικάνος Henry Ford δημιούργησε την πρώτη γραμμή παραγωγής του κόσμου, και στην περίοδο μεταξύ 1908 και 1927 κατόρθωσε να κατασκευάσει 16,5 εκατομμύρια Model T.

Το Ford Model T αποτελούσε το 50% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην Αμερική το 1918.
Σήμερα, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν γραμμή παραγωγής, και για αυτό πρέπει να ευχαριστήσουμε τον κ. Ford.



3) VW Beetle (1938)
Τη δεκαετία του 1930, τα αυτοκίνητα ήταν ένα είδος πολυτελείας που μπορούσαν να αποκτήσουν οι πιο ευκατάστατοι.
Το VW Beetle δημιουργήθηκε με σκοπό να είναι «το αυτοκίνητο του λαού», και πέτυχε το σκοπό του.
Μετά το ΒΆ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Σκαραβαίος έγινε παγκόσμια δημοφιλής, και αποτέλεσε και σύμβολο των «Παιδιών των Λουλουδιών».

Μεταξύ του 1938 και 2003 πωλήθηκαν πάνω από 21 εκατομμύρια VW Beetle.



4) Range Rover (1969)
Τα SUV σήμερα αποτελούν την πιο δημοφιλή κατηγορία οχημάτων παγκοσμίως. Η ιστορία τους ξεκινάει το 1969 με την πρώτη γενιά Range Rover. Η Land Rover ήθελε να δημιουργήσει ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο που δεν θα ήταν τόσο σπαρτιάτικο όσο τα Series I.
Μάλιστα, επειδή δεν εκείνη την εποχή δεν υπήρχε η ιδέα ενός καμουφλαρισμένου πρωτότυπου, τα αυτοκίνητα προπαραγωγής που δοκιμάζονταν κυκλοφορούσαν με σήματα «Velar» αντί για «Range Rover».

Σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα, το πρώτο Range Rover είναι αρκετά λιτό, αλλά ακόμα κι έτσι αποτελεί τον προπομπό των SUV όπως τα ξέρουμε σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως παρόλο που πλέον υπάρχουν αρκετές εταιρείες με πολυτελή SUV μοντέλα, η Range Rover είναι η μόνη που παράγει αποκλειστικά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.



5) BMC Mini (1959)
Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της ιστορίας, το Mini της British Motor Corporation καινοτόμησε με το συνδυασμό μικρών διαστάσεων αλλά μεγάλου εσωτερικού χώρου, χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό του. Ο κινητήρας ήταν πλέον εγκάρσιος αντί για διαμήκης, και το ψυγείο ήταν τοποθετημένο στο πλάι. Αυτό μεταφραζόταν σε μικρότερο χώρο κινητήρα και μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες.

Για ακόμα μεγαλύτερο χώρο επιβατών, οι τροχοί τοποθετήθηκαν στις άκρες του αμαξώματος, και ως εκ τούτου το Mini απέκτησε και την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά που θυμίζει καρτ. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός πως το mini κέρδισε το Rally Monte Carlo επί 4 συναπτά έτη, το 1964, 65, 66 και 67.

Όλα αυτά κάνουν το δημιούργημα του ελληνικής καταγωγής Sir Alec Issigonis ιδιαίτερα πρωτοποριακό, αφού χάραξε το δρόμο για τα μετέπειτα αυτοκίνητα πόλης.



6) VW Golf GTI MK1 (1976)
Ως hot hatchback περιγράφουμε ένα μικρό, ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης το οποίο έχει περισσότερη δύναμη από τα απλά αδερφάκια του και αναβαθμισμένη ανάρτηση.

Ενώ προϋπήρξαν αυτοκίνητα με αυτή τη συνταγή, όπως το Simca 1100 Ti του 1973 και το Renault 5 Alpine του 1976, το VW Golf GTI πρώτης γενιάς (που κυκλοφόρησε στην αγορά μόλις 2 μήνες μετά το Renault)  είναι το μοντέλο που καθιέρωσε τη δημοτικότητα των hot hatchbacks.
Η ονομασία GTI, που σημαίνει «Gran Turismo Injection» έμελλε να γίνει η χαρακτηριστική ονομασία των γρήγορων εκδόσεων, όχι μόνο της VW μα και άλλων εταιρειών.

Ακόμα και σήμερα, το VW Golf GTI είναι από τα καλύτερα hot hatchback αυτοκίνητα, ενώ η συγκεκριμένη κατηγορία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, χάρη στην πρώτη γενιά του καυτού Golf.



7) Lamborghini Miura (1966)
Η πανέμορφη δημιουργία της Lamborghini, η Miura, μπορεί να χαρακτηριστεί πρωτοποριακή για 2 λόγους: Θεωρείται το πρώτο supercar που κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά είναι και το πρώτο sport αυτοκίνητο παραγωγής που είχε τον κινητήρα πίσω από τον οδηγό.

Η Lamborghini Miura παρουσιάστηκε το 1966, μόλις 3 χρόνια μετά την απόφαση του Ferruccio να αρχίσει να κατασκευάζει και αυτοκίνητα εκτός από τρακτέρ.
Σχεδιασμένο από τον Gandini, το φαρδύ και χαμηλό αυτοκίνητο είχε έναν V12 κινητήρα 350 ίππων που του χάριζε τελική ταχύτητα 273km/h.

Η Ferrari απάντησε μετά από 7 χρόνια με την επίσης κεντρομήχανη 365 GT4 BB, και η Lamborghini παρουσίασε την εξωφρενική Countach μόλις ένα χρόνο αργότερα.

Στις μέρες μας, μόλις ακούμε τον όρο «supercar» το μυαλό μας πηγαίνει σε εξωτικές κατασκευές με τον κινητήρα στη μέση, και για όλα αυτά ευθύνεται η Miura.
Grazie.
 
 

Σελ.
1
Τα πιο πρωτοποριακά αυτοκίνητα όλων των εποχών
Σελ.
2
Τα πιο καινοτόμα μοντέλα της ιστορίας
Σελ.
3
Καινοτομίες και τεχνολογία που μας οδήγησαν στο σήμερα