Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Tesla: Μπαταρίες 4680 για διπλάσια αυτονομία

3/12/2020

Διπλάσια αυτονομία στα ηλεκτρικά οχήματα υπόσχεται η Tesla, η οποία παρουσίασε λεπτομέρειες για την μπαταρία παραγωγής της «4680».

Περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας των μπαταριών με την ονομασία «4680» έδωσε η Tesla. Η αμερικανική εταιρεία, μέσω της ιστοσελίδας «Join the Cell Team» παρουσιάζει με λεπτομερή τρόπο το πώς οι μπαταρίες της θα φέρουν την αναβάθμιση στα ηλεκτρικά οχήματα εξασφαλίζοντας βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση κατά 30%, χωρίς να υπάρξει καμία χημική τροποποίηση.
 
Πρώτα από όλα, να εξηγήσουμε ότι η ονομασία «4680» έχει δοθεί λόγω των διαστάσεων (46x80 χιλιοστά). Το σχήμα των στοιχείων της μπαταρίας παραμένει κυλινδρικό με σπιροειδή προσέγγιση. Η μεγάλη διαφορά που αιτιολογεί και την βελτίωση στην απόδοση έχει να κάνει με το μέγεθος, την γεωμετρία αλλά και τα υλικά των ανοδίων και καθοδίων. Χάρη στον νέο σχεδιασμό επιτυγχάνονται καλύτερα αποτελέσματα σε ηλεκτρικό και θερμικό επίπεδο, με την μπαταρία ουσιαστικά να λειτουργεί ως δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου.


 
Στις εικόνες που κυκλοφόρησαν φαίνεται ο διαφορετικός τρόπος χωροθέτησης των κελιών μέσα στην μπαταρία, χωρίς να υπάρχουν δομοστοιχεία (modules) στο εσωτερικό. Υπάρχουν περίπου 960 κελιά (40x24), αντί για πολλές χιλιάδες όπως ισχύει στις μπαταρίες του τύπου 2170. Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι αρκετός επειδή η μπαταρία 4680 αποθηκεύει περίπου 5 φορές περισσότερη ενέργεια. Η ενεργειακή πυκνότητα μπορεί να φτάσει ή ακόμα και να υπερβεί τις 300 Wh/kg (βατώρες ανά κιλό).
 
Από την θεωρία στην πράξη, τα κέρδη είναι πολλαπλά. Το βασικό όφελος από την μετάβαση στην νέα μπαταρία έχει να κάνει με το έξτρα εύρος ταξιδιού άνευ φόρτισης, μιας και πλέον το αυτοκίνητο έχει διπλάσια αυτονομία αυξημένη κατά 54%, ποσοστό που προκύπτει από διάφορες παραμέτρους (ενσωμάτωση στο όχημα, σχεδιασμό κυψελών,υλικό ανοδίων και καθοδίων). Η βελτίωση αυτή δεν συνεπάγεται επιπλέον έξοδα, αλλά αντιθέτως το κόστος μειώνεται κατά 56% (50-60 δολάρια ανά κιλοβατώρα κατά προσέγγιση). Κέρδος προκύπτει και από την μείωση του κόστους της επένδυσης στις εγκαταστάσεις σε ποσοστό 69% ανά GWh εγκατεστημένης παραγωγικής ικανότητας.


 
Η Tesla και ο επικεφαλής της, Elon Musk, συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω σε φιλόδοξα projects. Τα βίντεο από την πιλοτική γραμμή παραγωγής στην Καλιφόρνια είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο Join the Cell Team, μέσω του οποίου η Tesla ψάχνει κυριολεκτικά εκατοντάδες ή ίσως ακόμη και χιλιάδες ταλαντούχους εργαζόμενους για να υποστηρίξει την επέκτασή της σε άγνωστα μονοπάτια. Μότο της εταιρείας, «Tera is the New Giga»...
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις