Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια premium sedan, δεν έχει one-pedal mode
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια premium sedan, δεν έχει one-pedal mode

8/9/2024

Η πόρτα του BYD Seal κλείνει με μια ικανοποιητική βαριά αίσθηση, δημιουργώντας προσδοκίες για την συνολική ποιότητα του αυτοκινήτου, στην οποία βέβαια μεγάλο ρόλο παίζει και η κύλιση. Εδώ λοιπόν έχουμε να πούμε πως το κινέζικο όχημα είναι αντάξιο μοντέλων από premium εδραιωμένους κατασκευαστές. Η ηχομόνωση της καμπίνας, με τα παχιά πλαϊνά κρύσταλλα, κρατά «εκτός» τους εξωτερικούς ήχους και σε κάνει να θες να χαμηλώσεις μέχρι και το ηχοσύστημα για να απολαύσεις την αθόρυβη πορεία του ηλεκτρικού sedan. Μιας και το αναφέραμε, αυτό είναι της εταιρείας Dynaudio και διαθέτει 12 ηχεία και subwoofer, με το αποτέλεσμα να είναι ποιοτικό και «γεμάτο» σε όλο το φάσμα συχνοτήτων.

Όπως προείπαμε, οι επιδόσεις είναι σοκαριστικές, ωστόσο κάποια στιγμή η ευθεία τελειώνει. Εκεί τα φρένα –με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός- είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά, παρά τα 2.185 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο, και η ανάρτηση προσφέρει σιγουριά αφού περιορίζει κατά πολύ τις κλίσεις του αμαξώματος.
Στο τελευταίο θα θέλαμε να σταθούμε λίγο παραπάνω: Το BYD Seal διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ η τετρακίνητη έκδοση με τα δύο μοτέρ έχει αμορτισέρ τεχνολογίας FSD,τα οποία μεταβάλλουν τη σκληρότητά τους αναλόγως των κραδασμών λόγω της ποιότητας του δρόμου.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ανάρτηση του μοντέλου να καταφέρνει να απορροφά εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα να έχει μια ευχάριστη «σφιχτή» αίσθηση, αντάξια του άκαμπτου πλαισίου του αυτοκινήτου. Στο τελευταίο συμβάλλει και η μπαταρία τύπου Blade, που ουσιαστικά αποτελεί δομικό μέρος του αμαξώματος και δεν είναι απλά ένα πρόσθετο βάρος στο σασί.

Το σύστημα διεύθυνσης του Seal είναι άμεσο και όσο βαρύ χρειάζεται για να παρέχει αυτοπεποίθηση όταν κινείσαι σβέλτα, χωρίς να στερεί πόντους από την άνεση όταν κάνεις μανούβρες στην πόλη.
Η ανάκτηση ενέργειας είναι ρυθμιζόμενη σε 2 επίπεδα, ωστόσο δεν υπάρχουν paddles για την άμεση ρύθμιση, με την επιλογή να πρέπει να γίνει μέσω της κεντρικής οθόνης. Το δεύτερο επίπεδο είναι μεν αισθητό, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρό σε χαμηλές ταχύτητες, σε αντίθεση με τον περισσότερο ανταγωνισμό. Αν υπήρχε λειτουργία one pedal, που αυξάνει την ανάκτηση σε τέτοιο βαθμό όπου δεν χρειάζεται να πατάς φρένο στην πόλη, η αυτονομία της μπαταρίας θα ήταν μεγαλύτερη.

Το BYD Seal 530 PS AWD είναι διαθέσιμο στην έκδοση Excellence, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει ηλεκτρικά καθίσματα, θερμαινόμενα και ψυχόμενα, οθόνη 15,6 ιντσών για το σύστημα infotainment, δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι, διζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό, φίλτρο μικροσωματιδίων για την καμπίνα, ιονιστή, ηχοσύστημα με 12 ηχεία, Head-Up Display, σύστημα πλοήγησης, LED φώτα με αυτόματη μεγάλη σκάλα, πανοραμική οροφή, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες 19 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρες φωτός και βροχής, 7 αερόσακους, συναγερμό, κάμερες 360 μοιρών, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, έλεγχο τυφλού σημείου, καθώς και έλεγχο διασταυρούμενης κυκλοφορίας (π.χ. αν αλλάζετε λωρίδα το αυτοκίνητο εντοπίζει οχήματα που κινούνται δίπλα σας και φρενάρει).
 


Ένα κινέζικο απόφθεγμα αναφέρει: «Μην φοβάσαι αν προχωράς αργά. Να φοβάσαι αν μένεις ακίνητος». Μπορεί το BYD Seal EV 530 PS AWD να είναι ο νεοφερμένος «παίκτης» στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών, ωστόσο η εταιρεία απέδειξε πως μπορεί να κινείται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς. Το ηλεκτρικό sedan αποπνέει «αύρα» πολυτέλειας, είναι ευρύχωρο, όμορφο, και εντυπωσιάζει τόσο με τις επιδόσεις, όσο και με την ποιότητα κύλισής του.
Υπάρχουν στοιχεία που επιδέχονται βελτίωσης, όπως η έλλειψη λειτουργίας one pedal και του εσωτερικού καλύμματος για την ηλιοροφή που θα φαινόταν χρήσιμο στην ελληνική ηλιοφάνεια, όμως η συνολική εντύπωση από το BYD Seal των 530 ίππων είναι πολύ καλή. Το μόνο που απομένει είναι να αποδείξει η εταιρεία την αξία της στο πέρασμα των ετών, κάτι που –καλώς ή κακώς- θα φανεί μόνο στην πορεία του χρόνου.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BYD Seal EV 530 PS AWD
Κινητήρας  
Τύπος 1 επαγωγικός ηλεκτροκινητήρας εμπρός, 1 ηλεκτροκινητήρας σταθ. μαγνήτη πίσω
Τροφοδοσία Ρεύμα
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 530
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 670
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 1/αυτόματο/τετρακίνηση
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 3,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
Βάρος (κιλά) 2.185
Κατανάλωση (kW./100 χλμ.) 18
Μέση εργοστασιακή WLTP 18,2
Εργοστασιακή αυτονομία (χλμ.) Έως 520χλμ.
Αυτονομία δοκιμής (χλμ) 460
Χωρητικότητα μπαταρίας (kW) 82,5
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 400+53

Σελ.
1
BYD Seal EV 530 PS AWD: Κινέζος διεκδικητής
Σελ.
2
Δοκιμάζουμε το BYD Seal EV 530 PS AWD
Σελ.
3
Στο εσωτερικό του BYD Seal κυριαρχούν οι οθόνες, με τα υλικά να είναι ποιοτικά
Σελ.
4
Το BYD Seal AWD έχει 530 άλογα. Φυσικά αν γκαζώνεις τα 460 χλμ αυτονομίας πάνε περίπατο
Σελ.
5
Η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια premium sedan, δεν έχει one-pedal mode