Δοκιμάζουμε το BYD Seal EV 530 PS AWD
Η αγορά έχει κατακλυστεί από κινεζικά αγαθά, προϊόντα και συσκευές, με αρκετά εκ των οποίων να έχουν αντίστοιχη ποιότητα με αυτή των «δυτικών» ανταγωνιστών τους, σε χαμηλότερη όμως τιμή. Πρόσφατα κάνουν «απόβαση» στην Ευρώπη κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που έρχονται να διαθέσουν στη Γηραιά Ήπειρο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ανταγωνιστικό κόστος αγοράς.
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η BYD, η οποία ήρθε στην Ευρώπη το 2022 και απέκτησε επίσημο δίκτυο αντιπροσώπου στην Ελλάδα το 2024. Μπορεί να είναι ένας νέος «παίκτης» στην αγορά, ωστόσο η BYD έχει ιστορία που πηγαίνει πίσω στο 1995, με την ίδρυση του παραρτήματος BYD Auto και την κατασκευή αυτοκινήτων να γίνεται το 2003. Ακόμα και έτσι, ίσως ακούγονται «λίγα» τα 21 χρόνια ιστορίας της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικά αν αναλογιστούμε πως πολλές από τις εδραιωμένες εταιρείες μετρούν πάνω από 1 αιώνα ζωής. Μετά από αυτές τις 2 δεκαετίες όμως η BYD κατάφερε να είναι η πιο δημοφιλής μάρκα στην Κίνα για το 2023, ενώ το παρακλάδι FinDreams Battery ,που ιδρύθηκε το 2020 και απασχολείται αποκλειστικά με την εξέλιξη και την παραγωγή μπαταριών, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Σύμφωνα με τη θεωρία λοιπόν, η BYD είναι μια εταιρεία που είναι σχετικά άγνωστη στην Ευρώπη, όμως έχει καταφέρει να πετύχει μπόλικα και δείχνει να είναι πολλά υποσχόμενη. Εμείς δοκιμάσαμε το BYD Seal, που είναι το ηλεκτρικό μεσαίο sedan της εταιρείας και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Το μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας είναι της ισχυρότερης, τετρακίνητης έκδοσης, που έχει 2 μοτέρ και συνολική ισχύ 530 άλογα. Ας δούμε λοιπόν πόσο καλό είναι το κινέζικο ηλεκτρικό στην πράξη.
4θυρο sedan με αεροδυναμικό και sport σχεδιασμό
Βλέποντας το αυτοκίνητο από έξω, το design δεν μπορεί παρά να σε σαγηνεύσει. Το μακρύ σουλούπι του αυτοκινήτου ξεχωρίζει από τις στρατιές των SUV και προκαλεί δέος με τις διαστάσεις του (μήκος 4,8 μέτρα, πλάτος 1,875 μέτρα και ύψος 1,46 μέτρα), ενώ οι ακροβολισμένοι τροχοί χαρίζουν δυναμισμό στο όχημα και ταυτόχρονα αυξάνουν το μεταξόνιο στα 2,92 μέτρα.Η απώλεια εμπρόσθιας μάσκας μαρτυρά την ηλεκτρική «φύση» του αυτοκινήτου, ενώ τα «συνοφρυωμένα» φανάρια ενισχύουν τόσο το sport στοιχείο, όσο και την κομψότητα του BYD Seal, με τα φώτα ημέρας να βρίσκονται ακριβώς από κάτω τους. Περνώντας χαμηλότερα, στις άκρες του προφυλακτήρα βρίσκονται 4 φωτιζόμενες λωρίδες σε σχήμα «C» που χαρίζουν τη δική τους υπογραφή στο σκοτάδι.
Στο πλάι του αμαξώματος βρίσκουμε «βράγχια» τόσο στα sideskirts όσο και πίσω από τα μικρά φινιστρίνια, λεπτομέρειες που προσθέτουν τη δική τους sport πινελιά χωρίς να γίνονται κραυγαλέες, ενώ στο πίσω μέρος την προσοχή μας τραβούν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, που προεκτείνονται στο πορτ-μπαγκάζ, καθώς και ο μεγάλος διαχύτης στο τελείωμα του προφυλακτήρα.
Η σχεδίαση του BYD Seal κέρδισε το βραβείο iF Design Award το 2023 και ταυτόχρονα είναι αεροδυναμική, με τον συντελεστή Cd να είναι 0,219. Αρωγοί στο τελευταίο είναι στοιχεία όπως οι χειρολαβές που έρχονται «πρόσωπο» με τις πόρτες και προεκτείνονται προς τα έξω μόλις ξεκλειδώσεις το όχημα. Μπορούμε να πούμε πως κατά τη συμβίωσή μας με το Seal, το design του αυτοκινήτου κέρδισε άλλο ένα βραβείο, αυτό της προσοχής των περαστικών, αφού μαγνήτιζε τα βλέμματα όπου και αν κινούμασταν, με πολλούς να στρίβουν το κεφάλι για να δουν «τι μάρκα είναι αυτό».
Σελ. 1 | BYD Seal EV 530 PS AWD: Κινέζος διεκδικητής |
Σελ. 2 | Δοκιμάζουμε το BYD Seal EV 530 PS AWD |
Σελ. 3 | Στο εσωτερικό του BYD Seal κυριαρχούν οι οθόνες, με τα υλικά να είναι ποιοτικά |
Σελ. 4 | Το BYD Seal AWD έχει 530 άλογα. Φυσικά αν γκαζώνεις τα 460 χλμ αυτονομίας πάνε περίπατο |
Σελ. 5 | Η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια premium sedan, δεν έχει one-pedal mode |