Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Σπιρτόζικος με 210 ίππους, οικονομικός λόγω diesel ο κινητήρας της Stelvio

Σπιρτόζικος με 210 ίππους, οικονομικός λόγω diesel ο κινητήρας της Stelvio

11/2/2024

Κάτω από το καπό της Alfa Romeo Stelvio βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας των 2,2 λίτρων που γνωρίζουμε από την προκάτοχο της, με την απόδοση του να ακουμπάει τους 210 ίππους και τα 470Nm ροπής, ενώ η ισχύς μπορεί να μεταδίδεται ταυτόχρονα και στους 4 τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF. H λειτουργία του μοτέρ είναι πολιτισμένη και το τράβηγμα αισθητό από πολύ χαμηλά κάτι που οφείλεται στα κυβικά και στο πετρέλαιο.



Οι επιδόσεις της είναι άκρως ικανοποιητικές για το χαρακτήρα της, με το 0-100 χλμ./ώρα να χρειάζεται 7,1 δλ., το 60-100 σε  4,1 δλ., και το 80-120 σε 5,2 δλ., ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 215 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, έχει να κάνει ξεκάθαρα με το πόδι του οδηγού. Αν δεν κυνηγάει επιδόσεις και κινείται σε λογικά πλαίσια θα τον φιλοδωρήσει με μία μέση τιμή στα 7,6 λτ./100 χλμ., αλλά αν όμως πιέσει το γκάζι πιο βαθιά, τα αυξημένα κυβικά, το βάρος των 1.734 κιλών και η μεγαλύτερη ιπποδύναμη θα στείλουν την κατανάλωση πάνω από τα 10 λτ.  

Συμπεριφορά ροκ «κυρίας» στο δρόμο

Στο δρόμο η Alfa Romeo Stelvio καταφέρει να ισορροπεί μεταξύ premium φιλοσοφίας και δυναμικής συμπεριφοράς. Σε ανοιχτούς δρόμους παραμένει σταθερή ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, με την ευθοβολία της να είναι εξαιρετική και την απόσβεση των κακοτεχνιών άμεση παρά το σφιχτό στήσιμο της, αλλά θα θέλαμε να είχε λίγο περισσότερη ηχομόνωση μιας και μετά τα 130 χλμ./ώρα εμφανίζονται αεροδυναμικοί θόρυβοι.



Σε επαρχιακούς δρόμους το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive, οι σφιχτές αναρτήσεις, τα δυνατά φρένα και το άμεσο κιβώτιο δίνουν στην Stelvio, σε συνδυασμό πάντα με την ιπποδύναμη, τα στοιχεία ώστε να κινηθεί αρκετά σβέλτα και να μην χάσει την ουδετερότητα της ακόμα και στο όριο. Στην οδηγική απόλαυση βοηθάει και το σύστημα D.N.A., όπου επεμβαίνει σε κύρια σημεία και ειδικά στην αίσθηση του τιμονιού, βαραίνοντας το όσο χρειάζεται. Μέσα στην πόλη δεν γίνεται κουραστική και παραμένει ευέλικτη, όσο δηλαδή της επιτρέπει ο 12μετρος κύκλος στροφής, με τα συστήματα υποβοήθησης να προσφέρουν τα μέγιστα σε παρκάρισμα κι ελιγμούς.

Η πετρελαιοκίνητη Αlfa Romeo Stelvio των 210 ίππων ξεκινάει από τα 62.000 ευρώ στην έκδοση Super και καταλήγει στα 69.500 ευρώ στην κορυφαία Veloce, την οποία είχαμε και στην κατοχή μας.

Συμπέρασμα

Η ανανεωμένη Alfa Romeo Stelvio συνεχίζει να είναι μια ιδιαίτερη και διαφορετική πρόταση στη μεσαία SUV κατηγορία, όντας ένα μοντέλο που εκτός από premium εμφάνιση και μπόλικη τεχνολογία διαθέτει και μια δυναμική συμπεριφορά που λείπει από πολλούς ανταγωνιστές του.


 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.143
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 210/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 470/1.750
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 8/αυτόματο/4 τροχούς
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 7,1
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) 4,1
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 5,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 215
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.734
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 5,6
Μέση Δοκιμής 7,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 146
Ρεζερβουάρ (λτ.) 64
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 525
Τιμή από (ευρώ) 62.000

Σελ.
1
Alfa Romeo Stelvio: Παραμένει μια σπορτίφ στιλάτη «κυρία»!
Σελ.
2
Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Stelvio 2,2 diesel των 210 ίππων
Σελ.
3
Σπιρτόζικος με 210 ίππους, οικονομικός λόγω diesel ο κινητήρας της Stelvio