Δοκιμάζουμε το Mazda 2 mild hybrid των 90 ίππων
Το ανανεωμένο mild hybrid Mazda 2 έρχεται να δώσει άλλο αέρα στην κατηγορία του, με τη δυναμική του εμφάνιση, την χαμηλή κατανάλωση και τα αναβαθμισμένα ποιοτικά στοιχεία να είναι τα βασικά του όπλα.
Το Mazda 2 ξεχωρίζει ανάμεσα στα μικρά εδώ και 22 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά. Μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλές όσο οι ανταγωνιστές του ή να έχει βγει σε κάποια υψηλών επιδόσεων εκδοχή, αλλά έχει μια δική του θεωρία που αποτυπώνει την ιαπωνική φιλοσοφία για το πως πρέπει να είναι οι αστικές μετακινήσεις. Πλέον στην ανανεωμένη εκδοχή του παρουσιάζεται ακόμα πιο ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, ενώ στο κομμάτι του κινητήρα συνεχίζεται να εφοδιάζεται με τον ήπια υβριδικό των 1,5 λίτρων. Στα χέρια ήρθε η έκδοση των 90 ίππων (διαθέσιμο επίσης σε 75 και 115 ίππους) και το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Δυναμικό χωρίς να είναι υπερβολικό
Στο κομμάτι της εμφάνισης, το νέο Mazda 2 απέκτησε στοιχεία που τονίζουν τον δυναμισμό και την διαφορετικότητα του χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικό στο μάτι, κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι ακολουθάει τη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo», η οποία ξεχωρίζει για τη λεπτότητα της. Μπροστά η μεγάλη γρίλια της μάσκας δένει καλύτερα με τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα και τον καινούργιο προφυλακτήρα, δίνοντας μια πιο αθλητική αίσθηση στο μοντέλο.Από εκεί και πέρα συναντάμε μικροδιαφορές στο υπόλοιπο αμάξωμα, ορατές μόνο αν πλησιάσεις αρκετά κοντά για να τις παρατηρήσεις, ενώ πλέον έχει και δυο νέες χρωματικές επιλογές την παλέτα του, την Air Stream Blue και Aero Grey, που όπως και οι υπόλοιπες βαφές «περνιούνται» στο αμάξωμα με την τεχνολογία Takuminuri, η οποία δίνει την αίσθηση ότι έχει βαφτεί στο χέρι.
Σε premium μονοπάτια η καμπίνα
Περνώντας στην καμπίνα του Mazda 2 αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, αφού η αίσθηση πολυτέλειας που βγάζει είναι αρκετά υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τα υλικά, αν και είναι σκληρά, είναι ποιοτικά, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να έχουν γίνει με την απαραίτητη λεπτομέρεια και προσοχή, ώστε να μπορεί συνολικά να τους αποδοθεί ο ορισμός premium. Σε αυτό βοηθάει και η μαλακή οριζόντια υφασμάτινη λωρίδα που τρέχει στο κέντρο του ταμπλό.Το πολυλειτουργικό τιμόνι δένει καλά με τον απλοϊκό αλλά πλήρη πληροφόρησης πίνακα οργάνων που φέρνει σε πρώτο πλάνο το ταχύμετρο, ενώ δίπλα του δεσπόζει η 8ιντση οθόνη του infotainment που χειρίζεται μέσω της αφής (μόνο όταν το όχημα είναι σταματημένο) ή των πρακτικών περιστροφικών διακοπτών πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.
Το λογισμικό που τρέχει είναι καινούργιο και το μενού αρκετό εύκολο στην εκμάθηση, αλλά θα θέλαμε να είναι λίγο πιο γρήγορο. Χωροταξικά το Mazda 2 δικαιολογεί απόλυτα τον ορισμό μικρό, αφού ο αέρας για τους πίσω είναι ελαφρώς περιορισμένος, ενώ τα 250 λτ. του πορτμπαγκάζ δεν είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας.
Σελ. 1 | Ανανεωμένο Mazda 2: Ιαπωνική υπεροχή στην μικρή κατηγορία |
Σελ. 2 | Δοκιμάζουμε το Mazda 2 mild hybrid των 90 ίππων |
Σελ. 3 | Οικονομικό αλλά με υποχωρήσεις στις επιδόσεις |