Αυστηρά διθέσια, η καμπίνα έχει λιτό και οδηγοκεντρικό σχεδιασμό
Όλα τα «Miata» (όπως αποκαλούνται τα Mazda MX-5 στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού), έχουν χώρους αποκλειστικά για δύο επιβάτες, κάτι που ισχύει και στην τέταρτη έκδοση του μοντέλου.
Ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι λιτός και άκρως οδηγοκεντρικός, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι ποιοτικά. Μπαίνοντας στο εσωτερικό κάθεσαι χαμηλά, αποκτώντας την αίσθηση ότι «φοράς» το MX-5.
Πίσω από το τιμόνι, στο κέντρο του καντράν δεσπόζει ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο, κάτι που είναι σήμα-κατατεθέν των μοντέλων που έχουν δημιουργηθεί με στόχο την sport οδήγηση. Δεξιά του βρίσκεται το επίσης αναλογικό ταχύμετρο, ενώ αριστερά υπάρχει μια στρογγυλή οθόνη πληροφοριών, που έχει αναλογική εμφάνιση για τις ενδείξεις του ρεζερβουάρ και της θερμοκρασίας νερού. Αξίζει να σταθούμε λίγο στην τελευταία, η οποία έχει κλίμακα που ξεκινά από λίγο χαμηλότερα των 50 βαθμών Κελσίου και φτάνει μέχρι λίγο ψηλότερα των 130. Σαν νεύμα της Mazda προς τους απανταχού petrolheads που σκοπεύουν να «κυνηγήσουν» το MX-5 τους σε πίστες ανά τον κόσμο, με το πάτημα ενός κουμπιού η κλίμακα αλλάζει και γίνεται πολύ πιο αναλυτική, προβάλλοντας θερμοκρασίες μεταξύ 100 και 120+ βαθμών Κελσίου.
Η κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη ψηλά και ουσιαστικά λειτουργεί και ως υποβραχιόνιο, ενώ περιλαμβάνει έναν αποθηκευτικό χώρο και τους περιστροφικούς μοχλούς για το χειρισμό του συστήματος infotainment, το λογισμικό του οποίου είναι αναβαθμισμένο. Η έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών δεν είναι αφής, ωστόσο η λύση της Mazda με τους φυσικούς διακόπτες αποδεικνύεται ιδιαίτερα εργονομική, αφού ρυθμίζεις τα πάντα με μια μικρή κίνηση του χεριού σου, χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο.
Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει ιδιαίτερα ευχάριστο κούμπωμα και μικρή διαδρομή, κάτι στο οποίο θα σταθούμε λίγο παρακάτω. Το χειρόφρενο βρίσκεται τοποθετημένο ακριβώς δίπλα, στην πλευρά του συνοδηγού, διατηρώντας τον «αέρα» των sport πισωκίνητων ιαπωνικών κατασκευών του παρελθόντος.
Κλασσικό ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό δεν υπάρχει. Αντιθέτως, θα βρούμε μια θήκη για αντικείμενα στην «πλάτη» του αυτοκινήτου, ανάμεσα από τα καθίσματα, η οποία μπορεί να κλειδώσει με κλειδί. Οι χώροι δεν ήταν ποτέ το δυνατό «χαρτί» ενός διθέσιου roadster, και έτσι και εδώ, θα χωρέσουν απροβλημάτιστα άτομα με ύψος έως και 1,87 μέτρων. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 130 λίτρα.
Σελ. 1 | Mazda MX-5 1,5 132 PS: Ο ορισμός της απόλαυσης |
Σελ. 2 | Το design «παντρεύει» τις καμπύλες με τις ακμές και τραβά τα βλέμματα |
Σελ. 3 | Αυστηρά διθέσια, η καμπίνα έχει λιτό και οδηγοκεντρικό σχεδιασμό |
Σελ. 4 | Πλέον διαθέσιμο μόνο με τον 1.500αρη κινητήρα που καίει 7,5 λτ/100 χλμ |
Σελ. 5 | Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα |