autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα

7/11/2024

Μπορεί το Mazda MX-5 ND να μαγνητίζει τα βλέμματα ακόμα και παρκαρισμένο, όμως πρόκειται για ένα όχημα που γεννήθηκε για να κινείται. Η χαμηλή θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και βάζει στο «κλίμα» για να κινηθείς γρήγορα. Το ατμοσφαιρικό μοτέρ βγάζει τη δύναμή του ψηλά, μεταξύ των 5.000 και 7.000 στροφών, θυμίζοντας τους κινητήρες του παρελθόντος, και έχει μια ωραία ακουστική χροιά.

Το χαμηλό βάρος έχει ως αποτέλεσμα τα 132 άλογα να επιταχύνουν αγόγγυστα το ιαπωνικό roadster, ιδίως σε χαμηλότερες ταχύτητες. Το χειροκίνητο 6-αρι σασμάν έχει την ονομασία Skyactiv-MT και σύμφωνα με τη Mazda έχει τη μικρότερη διαδρομή από κάθε άλλο εργοστασιακό κιβώτιο ταχυτήτων. Το σίγουρο είναι πως έχει εξαιρετική αίσθηση, τόσο λόγω κοντών διαδρομών, όσο και του θετικού «κουμπώματος» που έχει όποτε επιλέγουμε κάποια σχέση. Μάλιστα, πιάνεις τον εαυτό σου να αλλάζει ταχύτητες χωρίς ουσιαστικό λόγο, μόνο και μόνο για να επαναλάβεις αυτή την –εθιστική- διαδικασία.



Ένα από τα χαρακτηριστικά των Mazda MX-5, ανεξαρτήτως γενιάς, είναι η ιδανική κατανομή βάρους με αναλογία 50:50 εμπρός:πίσω. Αυτό βέβαια συνεχίζεται και στο MX-5 ND, και μάλιστα γίνεται γρήγορα αντιληπτό. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, και σε συνδυασμό με το προαναφερθέν ζύγισμα, το χαμηλό βάρος αλλά και την ακαμψία του πλαισίου, σου επιτρέπουν να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί που εσύ θες.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα άκρως απολαυστικό σύνολο σε επαρχιακούς «φιδίσιους» δρόμους, ανεξαρτήτως του στυλ οδήγησης που θα επιλέξεις. Αν θες να κινηθείς με «γραμμές», το MX-5 θα στοχεύσει ακριβώς εκεί θα ορίσεις, με την υποστροφή να κάνει διακριτικά την εμφάνισή της αν το παρακάνεις με πολλά χλμ/ώρα και να εξαφανίζεται γρήγορα χάρη στο εμπρός σύστημα που «ακούει» τις εντολές σου. Στην περίπτωση που το θελήσεις, το μικρό Mazda θα διώξει την ουρά του, με την υπερστροφή να είναι προοδευτική.

Στο ταξίδι το Mazda MX-5 είναι ευθύβολο και άνετο, με την υφασμάτινη οροφή αναγκαστικά να επιτρέπει την είσοδο θορύβου στην καμπίνα. Εντός πόλης, οι περιορισμένες διαστάσεις και το τιμόνι που «κόβει» αρκετά χαρίζουν στο μοντέλο μικρό κύκλο στροφής, γεγονός που το καθιστά ευέλικτο. Παρόλο που η ανάρτηση έχει ευχάριστα σφιχτή ρύθμιση, είναι όσο άνετη χρειάζεται για να απορροφήσει απροβλημάτιστα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Η εισαγωγική έκδοση εξοπλισμού του Mazda MX-5 είναι η Prime-Line, η οποία διαθέτει air condition, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και οθόνη infotainment 8,8 ιντσών με ασύρματη σύνδεση μέσω Android Auto και Apple CarPlay, σύστημα πλοήγησης, καθώς και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
 


Εν κατακλείδι, το Mazda MX-5 είναι ένα αυτοκίνητο που κρατά ψηλά τη σημαία των roadsters, μιας κατηγορίας που ανέκαθεν είχε περιορισμένους εκπροσώπους, ωστόσο πλέον τείνει να εκλείψει. Το «Miata» έρχεται να προσφέρει απλόχερα απόλαυση στον άνθρωπο που θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και στο συνεπιβάτη του, τόσο υπό συνθήκες «πίεσης» σε δρόμους με στροφές, όσο και σε χαλαρότερες βόλτες με την οροφή ανοιχτή, ιδανικά σε κάποια γραφική διαδρομή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda MX-5 Skyactiv-G 132 Roadster
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.496
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4 σε σειρά/16
Τροφοδοσία Aμεσος ψεκασμός
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 132/7.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 152/4.000
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/πίσω
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 7,6
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 204
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.031
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 6,3
Μέση Δοκιμής 7,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 142
Ρεζερβουάρ (λτ.) 45
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 130

Σελ.
1
Mazda MX-5 1,5 132 PS: Ο ορισμός της απόλαυσης
Σελ.
2
Το design «παντρεύει» τις καμπύλες με τις ακμές και τραβά τα βλέμματα
Σελ.
3
Αυστηρά διθέσια, η καμπίνα έχει λιτό και οδηγοκεντρικό σχεδιασμό
Σελ.
4
Πλέον διαθέσιμο μόνο με τον 1.500αρη κινητήρα που καίει 7,5 λτ/100 χλμ
Σελ.
5
Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα