Ευθυγράμμιση: Γιατί πρέπει να γίνεται από τι μας γλυτώνει
Θόρυβοι της ανάρτησης και τρίξιμο κατά στις στροφές μαρτυρούν πρόβλημα
Οι γωνίες Κάμπερ και Toe βοηθούν στην αποσαφήνιση της κατάστασης
Η πιο διαδεδομένη μέθοδος είναι με χρήση ακτινών λέιζερ και το κόστος ξεκινά από τα 20 ευρώ
Η ευθυγράμμιση προκαλεί αστάθεια και μείωση ασφάλειας
Η ευθυγράμμιση - δυστυχώς - δε βρίσκεται ανάμεσα στις προτεραιότητες των περισσότερων οδηγών σε ό,τι έχει να κάνει με τον έλεγχο ρουτίνας, ενώ θα έπρεπε να είναι. Στην καθημερινότητα, οι αναρτήσεις των τροχών έρχονται απέναντι σε αρκετά ισχυρά φορτία όπως λακκούβες, πέτρες και διάφορες άλλες κακοτοπιές που μπορεί να εμφανιστούν στο δρόμο και όπως είναι φυσικό, το αυτοκίνητο δεν είναι σε θέση να απορροφήσει όλες αυτές τις ενέργειες στις οποίες εκτίθεται.
Η ταλαιπωρία στην οποία υπόκεινται τα ελαστικά και οι αναρτήσεις, αποφέρουν ζητήματα όπως η φθορά των ελαστικών, των αμορτισέρ και την απώλεια κατεύθυνσης. Και είναι πολύ εύκολο να γίνει αντιληπτό το πρόβλημα, καθώς προκύπτει αστάθεια. Αν ο οδηγός νιώθει πως «κάτι δεν πάει καλά», μπορεί να το διαπιστώσει αφήνοντας το τιμόνι και να καταλάβει αν πράγματι το αυτοκίνητο «φεύγει» (και προς ποια κατεύθυνση), το οποίο θα σημάνει τη ραγδαία μείωση της ασφάλειας των επιβατών αυτοκινήτου.
Θόρυβοι της ανάρτησης και τρίξιμο κατά στις στροφές μαρτυρούν πρόβλημα
Η αστάθεια, το στραβό τιμόνι, οι έντονοι θόρυβοι της ανάρτησης καθώς και η παραγωγή έντονων ήχων που θυμίζουν τρίξιμο κατά την στροφή, μπορεί να μαρτυρούν πρόβλημα στην ευθυγράμμιση. Ακόμη, ο έλεγχος των ελαστικών πρέπει να γίνεται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως και στοιχεία όπως η άνιση φθορά τους, θα μπορέσουν να βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη ενός μοντέλου να αντιληφθεί την ύπαρξη προβλήματος ή όχι. Τέλος, η ευθυγράμμιση πρέπει να γίνει και μετά από διαδικασίες όπως η αλλαγή ψαλιδιών, επισκευή στο σύστημα διεύθυνσης, στις κεφαλές, ακόμη κατά την τοποθέτηση διαφορετικών ελαστικών ή και ζαντών.
Οι γωνίες Κάμπερ και Toe βοηθούν στην αποσαφήνιση της κατάστασης
Ακόμη, υπάρχει η «γωνία Toe». Eίναι γωνία που προκύπτει όταν συγκλίνουν οι δύο μπροστινοί ή πίσω τροχοί προς τα έξω (Toe-out) ή προς τα μέσα (Toe-in). Αμφότερες οι περιπτώσεις μετριούνται σε χιλιοστά και μοίρες. Αν η τροχιά δεν είναι ευθυγραμμισμένη σε μια από τις δύο πλευρές, τότε επηρεάζεται η κίνηση ενός αυτοκινήτου, με συνέπεια αυτό να κατευθύνεται είτε προς τα αριστερά, είτε προς τα δεξιά. Αντίστοιχα, θα υπάρχουν διαφορές και στο πως αποκρίνεται στις στροφές.
Η πιο διαδεδομένη μέθοδος είναι με χρήση ακτινών λέιζερ και το κόστος ξεκινά από τα 20 ευρώ
Αναφορικά με το κόστος της διαδικασίας, αυτό ξεκινά κατά προσέγγιση από τα 20-25 ευρώ ανά συνεργείο (και αν θέλετε να συνδυάσετε την ευθυγράμμιση με τη ζυγοστάθμιση, η τελική τιμή αυξάνεται κατά 20-25 ευρώ). Τώρα, σαφώς και υπάρχουν παράγοντες οι οποίοι παίζουν το δικό τους ρόλο στο οικονομικό σκέλος, όπως η πολιτική του κάθε επαγγελματία (αν χρεώνει παραπάνω ή λιγότερο, αν ξεχωρίζει τα μοντέλα μεταξύ SUV, μικρών, μεσαίων κ.ο.κ.), καθώς και αν διαπιστωθούν περαιτέρω προβλήματα στα ελαστικά ή τα ρουλεμάν.
Όσον αφορά τα της διάρκειας, ο έλεγχος και η ρύθμιση της ευθυγράμμισης μπορούν να φτάσουν έως και τις 2 ώρες. Βέβαια, όπως και το κόστος, ο χρόνος αυτός μπορεί να αναπροσαρμοστεί, σύμφωνα με τις ανάγκες και το μέγεθος του αυτοκινήτου που υπόκειται στη διαδικασία (όπως για παράδειγμα η βαθμονόμηση των αισθητήρων και των καμερών σε όσα μοντέλα διαθέτουν σύστημα υποβοήθησης).
Σχολιάστε |