autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τι κάνω όταν μου σκάσει το ελαστικό;

Τι κάνω όταν μου σκάσει το ελαστικό;

22/10/2024

Αιχμηρά αντικείμενα, απώλεια αέρα και υπερβολικό φούσκωμα οι εχθροί των ελαστικών
Η κατάσταση του ελαστικού καθορίζει την απόφαση του τεχνικού
Είναι κομβική η ακεραιότητα από το πέλμα έως το πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού
Η εμπλοκή από ερασιτέχνες κρύβει πολλούς κινδύνους

Αιχμηρά αντικείμενα, απώλεια αέρα και υπερβολικό φούσκωμα οι εχθροί των ελαστικών

Ένας από τους μεγαλύτερους «πονοκεφάλους» για τους οδηγούς αυτοκινήτων (και κάθε λογής τροχοφόρα) είναι το σκασμένο λάστιχο. Μια ατυχής συγκυρία αρκεί για να εμφανιστεί αυτό το απρόοπτο, το οποίο μάλιστα μπορεί να προκληθεί με διάφορους τρόπους: Η κλασικότερη ίσως περίπτωση, το πέρασμα πάνω από ένα αιχμηρό αντικείμενο, όπως ένα καρφί ή κάποιο χοντρό γυαλί, το οποίο θα προκαλέσει το τρύπημα στην επιφάνεια του ελαστικού. Ακόμη, το ελαστικό μπορεί να κλατάρει από την επαφή με κάποια μεγάλη λακκούβα ή κακοτεχνία του οδοστρώματος ή από το υπερβολικό φούσκωμα, ενώ εξίσου επικίνδυνο είναι το φαινόμενο απώλειας αέρα είτε από τη βαλβίδα, είτε από το πλαϊνό σημείο επαφής του ελαστικού με την ζάντα.

Και επειδή ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η μοίρα, πρέπει πάντα να είσαι προετοιμασμένος, τόσο ψυχολογικά, όσο και επί της ουσίας, για παν ενδεχόμενο. Γιατί ένα σκασμένο ελαστικό, κοστίζει τόσο οικονομικά, όσο και σε χρόνο αλλά και στην ψυχολογία μας. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν;

Η κατάσταση του ελαστικού καθορίζει την απόφαση του τεχνικού

Απαντήσεις αλλά και συμβουλές για όλα κλήθηκε να μας δώσει η DEKRA. Πρόκειται για μια εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 1925 και ρόλος της είναι η διασφάλιση της οδικής ασφάλειας μέσω δοκιμών των αυτοκινήτων. Πλέον, αποτελεί τον μεγαλύτερο – ανεξάρτητο – οργανισμό εμπειρογνωμόνων στον κόσμο στον τομέα των δοκιμών, του ελέγχου και της πιστοποίησης. Ο ειδικός σε θέματα ελαστικών της εταιρείας, Christian Koch, ανέφερε ότι : «Αρχικά, τα ελαστικά μπορούν να επισκευαστούν σε μεγάλο βαθμό», ξεκαθαρίζοντας ότι μια «φτωχή» ζημιά δεν είναι απαραίτητο να μας οδηγήσει σε αντικατάσταση ολόκληρου του ελαστικού.

Με άλλα λόγια, αν η κατάσταση «σώζεται», τότε είναι προτιμότερη η δίοδος της επισκευής, έτσι ώστε να παραταθεί η ζωή ενός ελαστικού. Βέβαια, για να ληφθεί μια τελική απόφαση, όπως τονίζει ο Koch, αυτή θα εξαρτηθεί όχι μόνο από την έκταση της ζημιάς, αλλά και από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το ελαστικό.

Είναι κομβική η ακεραιότητα από το πέλμα έως το πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού

Για παράδειγμα, ένα φθαρμένο ελαστικό δεν πρέπει να παραμείνει στο αυτοκίνητο ενώ χάνει πίεση. Ειδικότερα, η περιοχή η οποία πρέπει να διασφαλιστεί ότι παραμένει ακέραια, είναι αυτή όπου το πέλμα του ελαστικού (η περιοχή που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα) ενώνεται με το πλευρικό τοίχωμα (το πλαϊνό μέρος του ελαστικού). Όπως τονίζει ο εμπειρογνώμονας : «Το δύσκολο μέρος της επισκευής ενός ελαστικού είναι η εκτίμηση του κατά πόσο αυτό μπορούμε να επέμβουμε και όχι η ίδια η διαδικασία. Μόνο ένας ειδικός επί ζητημάτων ελαστικών μπορεί να επιληφθεί, πάντα με τη βοήθεια ενός έμπειρου προσωπικού».

Στη Γερμανία, για να διαπιστωθεί η κατάσταση ενός φθαρμένου ελαστικού και να εκτιμηθούν οι επόμενες ενέργειες, είναι απαραίτητη η αφαίρεση του ελαστικού από τη ζάντα, έτσι ώστε να ακολουθήσει η επιθεώρησή του και από την εσωτερική πλευρά.

Η εμπλοκή από ερασιτέχνες κρύβει πολλούς κινδύνους

Σε ό,τι αφορά το τεχνικό σκέλος, ο Koch αναφέρει ότι: «Η επισκευή ελαστικών δεν είναι δα και… πυρηνική επιστήμη». Πάρα ταύτα, καθιστά ξεκάθαρο το γεγονός ότι οι μη έχοντες γνώση δεν πρέπει να εμπλακούν σε καμία των περιπτώσεων. Εκτός από την εκπαίδευση, την απόκτηση εμπειρίας και τεχνογνωσίας, είναι απαραίτητη η ύπαρξη του ειδικού εξοπλισμού, κάτι το οποίο ένας ερασιτέχνης δεν μπορεί να διαθέτει. Και σε περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να το «πάρει πάνω του» και να αναλάβει τη διαδικασία επισκευής, πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει και τις ευθύνες.

Διότι σε μια τέτοια περίπτωση, τα λάθη όχι μόνο κοστίζουν, μα δε συγχωρούνται: «Αν για παράδειγμα χρησιμοποιήσει κάποιος σπρέι αφρού επισκευής στο ελαστικό του για να καλύψει κάποια τρύπα στο εσωτερικό του, πρέπει να γνωρίζει ότι δεν μπορεί να επέμβει μεταγενέστερα. Πράγμα που σημαίνει ότι αν προκύψει κάποια άλλη ανάγκη, το σενάριο δεύτερης επισκευής βγαίνει από το πλάνο και μόνη λύση είναι η αντικατάσταση του ελαστικού». Eπίσης, απαγορεύεται να οδηγήσετε (έστω και για μικρή απόσταση) με σκασμένο λάστιχο, καθώς το ελαστικό είναι εξαιρετικά ευαίσθητο.

Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη μιας ρεζέρβας ή ενός τροχού για χρήση έκτακτης ανάγκης, είναι το καλύτερο σενάριο. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος, θα είστε σε θέση να προβείτε σε αντικατάσταση ενός ελαττωματικού ελαστικού.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις