2 φωτογραφίες »

Ευθυγράμμιση- ζυγοστάθμιση: Πώς με 50 ευρώ γλυτώνεις 500

Τρέμει όλο το αυτοκίνητο μετά από κάποια χιλιόμετρα; Έχετε το τιμόνι ευθεία και το όχημα «τραβάει» δεξιά; Συγχαρητήρια, ήρθε η ώρα για ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση! Πόσο συχνά χρειάζονται με το οδικό δίκτυο που έχουμε;

Δύο διαδικασίες που είναι άκρως σημαντικές όχι μόνο για την ασφάλεια, αλλά και για την τσέπη μας, τις οποίες πολλές φορές παραβλέπουμε, είναι η ευθυγράμμιση και η ζυγοστάθμιση των τροχών. Αναλύουμε τη χρησιμότητά τους καθώς και το πότε χρειάζεται να γίνουν.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Ο ρόλος της γεωμετρίας του αυτοκινήτου στην ασφάλειά μας
Για να καταλάβουμε τη σπουδαιότητα της ευθυγράμμισης και της ζυγοστάθμισης, πρέπει να γνωρίζουμε πως το κάθε αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με συγκεκριμένες παραμέτρους στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Η σωστή γεωμετρία, όπως ονομάζεται, εξασφαλίζει πως το όχημα «πατάει» σωστά στο δρόμο. Μπορεί οι τροχοί να φαίνονται παράλληλοι μεταξύ τους και κάθετοι με το έδαφος, όμως στην πραγματικότητα αυτό δεν ισχύει. Εδώ θα σταθούμε στις γωνίες camber, caster και σύγκλισης.


Αριστερά βλέπουμε τη γωνία camber. Δεξιά, τη γωνία σύγκλισης/απόκλισης, κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από επάνω

Αριστερά βλέπουμε τη γωνία camber. Δεξιά, τη γωνία σύγκλισης/απόκλισης, κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από επάνω

Η πρώτη αφορά τη γωνία που σχηματίζει ο τροχός σε σχέση με την κατακόρυφη ευθεία που είναι κάθετη στο δρόμο, και καθορίζει το πώς εφάπτεται το πέλμα του τροχού στο οδόστρωμα. Από αυτό εξαρτάται το πόσο σταθερό είναι το αυτοκίνητο στις στροφές και την ευθεία.

Προκειμένου να κατανοήσουμε τη γωνία caster, πρέπει να φανταστούμε τον νοητό άξονα, γύρω από τον οποίον στρίβει ο εμπρός τροχός. H γωνία που σχηματίζεται μεταξύ αυτού του άξονα, ξανά σε σχέση με την κατακόρυφη ευθεία, ονομάζεται caster και έχει ως αντίκτυπο την αίσθηση και την κατευθυντικότητα του τιμονιού, καθώς επίσης και την ευστάθεια του οχήματος.

Τέλος, για τη γωνία σύγκλισης πρέπει να φανταστούμε το αυτοκίνητο από ψηλά. Αν οι τροχοί είναι εντελώς παράλληλοι, η γωνία είναι 0 μοίρες. Αν αυτοί συγκλίνουν προς τα εμπρός, τότε φυσικά υπάρχει σύγκλιση, ενώ στην αντίθετη περίπτωση, η γωνία ονομάζεται απόκλιση.

Όταν οι τιμές στα παραπάνω είναι οι εργοστασιακές, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ελέγξιμη, τόσο στις στροφές, όσο και όταν το όχημα επιταχύνει ή επιβραδύνει.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Σχετικες Ειδησεις

Advertisement