Διπλάσιος ο κίνδυνος για τους πεζούς με ηλεκτρικά και υβριδικά
Στο 5,16 το μέσο ποσοστό ατυχημάτων για ηλεκτρικά και υβριδικά, έναντι 2,4 όσον κινούνται με diesel και βενζίνη
Τρεις φορές πιο επικίνδυνα τα αθόρυβα ηλεκτρικά στην πόλη
Αν και κάνουν θόρυβο μέχρι και τα 30 χλμ./ ώρα, οι πεζοί δεν τα αντιλαμβάνονται
Πρόκειται για στοιχεία τετραετούς μελέτης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Στο 5,16 το μέσο ποσοστό ατυχημάτων για ηλεκτρικά και υβριδικά, έναντι 2,4 όσον κινούνται με diesel και βενζίνη
Όλο και περισσότερα είναι τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που συναντούμε καθημερινά. Η προσπάθεια προσέγγισης μιας πιο «πράσινης» καθημερινότητας ήταν το εφαλτήριο στην ενίσχυση της αγοράς των ηλεκτρικών, με τις κυβερνήσεις να προσφέρουν επιδοτήσεις για την αγορά τους. Όμως, μια έρευνα που ήρθε πρόσφατα στο φως, καταδικνύει αρκετά «αγκάθια», με κύριο τον κίνδυνο που αυτά αποτελούν για τους πεζούς. Όπως μπορεί να φαντάζεστε, η πλειοψηφία (και συγκεκριμένα τα τρία τέταρτα των εμπλεκόμενων μοντέλων) χρησιμοποιούσαν ως καύσιμο είτε βενζίνη είτε ντίζελ. Η ειδοποιός διαφορά της έρευνας και το στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον, είναι το γεγονός ότι υπολογίζοντας την ίδια απόσταση, η έρευνα εμφάνισε πολύ διαφορετικά ποσοστά επικινδυνότητας. Για κάθε 160 εκατομμύρια διανυθέντα χλμ. , το μέσο ετήσιο ποσοστό ατυχημάτων πεζών κυμάνθηκε στο 5,16 για τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα και στο 2,4 για όσα κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τρεις φορές πιο επικίνδυνα τα αθόρυβα ηλεκτρικά στην πόλη
Σε άλλο της σημείο, η έρευνα αναφέρει πως ο κίνδυνος που ελλοχεύει για τους πεζούς σε αστικό περιβάλλον είναι τριπλάσιος όταν αυτός αφορά υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα. Ακόμη, το 2017, μια αναφορά του Υπουργείου μεταφορών των ΗΠΑ ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα αποτελούσαν κίνδυνο για τους πεζούς ως και 20% ανώτερο από τα μοντέλα που καταναλώνουν diesel ή βενζίνη. Από την άλλη, όσον αφορά τους όχι και τόσο πολυσύχναστους δρόμους της επαρχίας, η επικινδυνότητα κυμαίνεται σε χαμηλότερα ποσοστά.
Αν και κάνουν θόρυβο μέχρι και τα 30 χλμ./ ώρα, οι πεζοί δεν τα αντιλαμβάνονται
Εδώ και λίγα έτη, όλα τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν εντός Ευρώπης υποχρεούνται να διαθέτουν σύστημα ακουστικής ειδοποίησης, το οποίο τα καθιστά κάπως πιο «θορυβώδη» σε συνθήκες κυκλοφορίας χαμηλής ταχύτητας. Ακόμη κι έτσι όμως, τόσο η παρουσία των παλαιότερων μοντέλων, όσο και η δυσκολία της μετάβασης στις νέες... ηχητικές συνθήκες για τους ίδιους τους πεζούς, καθιστούν δύσκολο το να τα ακούσουν αυτοί. Η έκθεση του Υπουργείο μεταφορών των ΗΠΑ που αναφέραμε νωρίτερα (και αφορά την ίδια την χώρα τους) έδειξε ότι κατά τη διάρκεια κίνησης με χαμηλά χλμ. , το ποσοστό κινδύνου ηλεκτρικών - υβριδικών, ήταν έως και 50% υψηλότερο για τους πεζούς έναντι των βενζινοκίνητων και diesel.
Πρόκειται για στοιχεία τετραετούς μελέτης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Η έρευνα διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο και ήρθε πρόσφατα στο φως, αναδεικνύει κάποια «αγκάθια» γύρω από την ύπαρξή τους. Το χρονικό διάστημα το οποίο έλαβε μέρος, ήταν η τετραετία 2013 - 2017. Τα δεδομένα προέκυψαν από περίπου 51 δισεκατομμύρια διανυθέντα χλμ. για αυτοκίνητα που φέρουν μπαταρία και περίπου 5 τρισεκατομμύρια διανυθέντα χλμ. για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα. Μετρήθηκαν 120.197 θάνατοι πεζών, εκ των οποίων άνω των 96.000 είχαν χτυπηθεί από ΙΧ ή ταξί.
Σχολιάστε |