autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι μισοί κάτοχοι ηλεκτρικών ΙΧ έχουν άγνοια για τα μοντέλα τους!

Οι μισοί κάτοχοι ηλεκτρικών ΙΧ έχουν άγνοια για τα μοντέλα τους!

4/10/2024

Έρευνα ανέδειξε το μεγάλο ποσοστό άγνοιας των οδηγών
Συμμετείχαν περίπου 1.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων
Όσοι τα πήγαν καλά στις ερωτήσεις θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό μοντέλο
Γερμανία και Γαλλία σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών 68,8 και 33,1% αντίστοιχα

Έρευνα ανέδειξε το μεγάλο ποσοστό άγνοιας των οδηγών

Βρισκόμαστε εν μέσω μιας ιδιαίτερα κρίσιμης περιόδου στην ιστορία της αυτοκίνησης. Από την μία, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή παύση παραγωγής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με σκοπό την μείωση των αποτυπωμάτων άνθρακα στην ατμόσφαιρα, προωθώντας τους ηλεκτροκινητήρες. Από την άλλη, τα πράγματα για τα μοντέλα με ηλεκτρικούς κινητήρες δεν πηγαίνουν κατευχήν, μιας και το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κάμψη στις πωλήσεις αυτών εντός της Ευρώπης με το «γιατί» να επικρατεί στην ατμόσφαιρα. Μια έρευνα που ήρθε στην επιφάνεια, προσπαθεί να δώσει τη δική της εξήγηση σε αυτό το ερώτημα, με το πόρισμα να κάνει λόγο για άγνοια των οδηγών ως προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, ακόμη και αν πρόκειται για τους ίδιους τους κατόχους τους.

Συμμετείχαν περίπου 1.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων

Η έρευνα συμπεριέλαβε περίπου 1.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, τόσο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου κίνησης, όσο και ηλεκτρικών μοτέρ, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε 10 ερωτήσεις. Και πράγματι, η άγνοια των οδηγών κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, τα οποία προκαλούν προβληματισμό. Από το σύνολο των συμμετεχόντων, το 57% απάντησε σωστά σε – μόλις – δύο από τις δέκα ερωτήσεις, ενώ το 23% δεν απάντησε σωστά ούτε σε μία! Ακόμη, το 41% των οδηγών ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά έχουν περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν φωτιά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα, κάτι το οποίο, σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής ασφαλιστικής εταιρείας Autoinsurance EZ, δεν ισχύει. Σε σύνολο 100.000 ασφαλισμένων ηλεκτρικών μοντέλων, 25 από αυτά πήραν φωτιά, ενώ σε σύνολο 100.000 ασφαλισμένων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα 1.530 από αυτά πήραν φωτιά!

Όσοι τα πήγαν καλά στις ερωτήσεις θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό μοντέλο

Αξίζει να αναφέρουμε πως η έρευνα αυτή αναπτύχθηκε από την YouGov και πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, με στόχο τη διαπίστωση της γνώσης των Βρετανών για την ηλεκτροκίνηση. Επιστρέφοντας στα των στατιστικών, το 80% των οδηγών που συμμετείχαν στο ερωτηματολόγιο, δήλωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα καταφέρει να καλύψει το απαιτούμενο δίκτυο φόρτισης, παρά το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που υπολογίζει την εγκατάσταση 300.000 μονάδων φόρτισης έως και το 2030. Ακόμη, ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από τους οδηγούς που απάντησαν σωστά σε τουλάχιστον 8 ερωτήσεις, το 64,4% αυτών ανέφερε ότι θα ήθελε το επόμενο μοντέλο τους να είναι ηλεκτρικό, ενώ από όσους απάντησαν σωστά σε 2 από τις 10, μόλις το 6,1% αυτών θα ήθελε το επόμενο μοντέλο τους να είναι ηλεκτρικό.

Γερμανία και Γαλλία σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών 68,8 και 33,1% αντίστοιχα

Τι γίνεται όμως με την πορεία των πωλήσεων ηλεκτρικών στην Ευρώπη; Όπως αναφέραμε νωρίτερα, τα ποσοστά δεν είναι ικανοποιητικά, καθώς τον Αύγουστο που μας πέρασε, οι πωλήσεις αυτών κατέγραψαν πτώση κατά 43,9% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023. Πιο συγκεκριμένα, οι φετινές πωλήσεις έφτασαν τις 92.627 μονάδες, σε σχέση με τις 165.204 μονάδες του 2022. Τα μεγαλύτερα πλήγματα μάλιστα φαίνεται να προέρχονται από τις δύο κραταιές αγορές της «Γηραιάς Ηπείρου», με τις Γαλλία και Γερμανία να παρουσιάζουν πτώση κατά 68,8 και 33,1% στον αριθμό πωλήσεών τους αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις